money money

hey iedereen
ik heb een vraagje
als ik hier op het forum rondkijk heeft echt iedereen de laatste nieuwe trends
hebben jullie zoveel geld dat jullie iedere week nieuwe outfits te kopen ?
of hoe komen jullie er aan ?
xx Indy

• werken
  • sparen

stufi :dancer:

nadeel ben nog naar 14 ik MOET 16 zijn voor te werken en heb maar 20 euro zakgeld per maand
xx indy

Geduld hebben en wachten tot je kan werken, en dan vervolgens veel geluk hebben en geen arme student zijn haha

Wachten tot je ouder bent en goed met je geld omgaan (sparen, niet alles in 1x uitgeven, werken, etc)

ouders.
Maar dat ben ik je kan ook;
werken, sparen.
en je geld niet uitgeven aan andere dingen dan kleding en schoenen etc.

valt wel het lijkt me zo zo veel is het niet
aan kleed geld mag 50 en 50 100 uitgeven het is geen vet pot.

inderdaad kleedgeld (of kleren krijgen van paps en mams), eventueel kan je je zakgeld eraan uitgeven.
je kan werken (en vanaf je 13e kan je al een folderwijk nemen, dus als dat mogelijk is zou je dat al kunnen doen, en anders vanaf je 15e mag je bijvoorbeeld vakkenvullen (en misschien op je 14e ook wel zoiets)), eventueel zwart.

en verder, tja, sparen?

weet zeker dat er genoeg meiden hier op het forum écht niet veel geld hebben om uit te geven aan kleding…
het is gewoon een kwestie van een goede basis hebben en als je die eenmaal hebt kan je af en toe een mooi kledingstuk kopen dat je graag wilt hebben…

• werken
  • stufi

Goede basisdingen kopen… die heel lang mee gaan en voorlopig echt niet uit de mode gaan (skinny jeans, zwart topje, wit topje… etc.)

En dat dan aanvullen met dingen die erg modegevoelig zijn… maar dan wel bijv. van de H&M, Primark of de markt… (5 items per seizoen of zo.)

20 euro is wel erg weinig… moet je daar alles voor doen of betalen je ouders je kleding?

Euh, hier stond een link die ik echt niet had geplaatst. :’)

ik heb nooit zakgeld gekregen.
dus wees blij (:
dat je nog geen zorgverzekering en belasting moet betalen enzo.

miss zou je dingen kunnen verkopen via girlscene? zoals hier veel meiden doen (:

ik heb wel een kind rekening(ouders zijn gescheiden dus voor school, dokter, tandarts en het echt nodige dingen soms zijn dat kleren) daar komt 100 per maand op maar daar beslis ik niet echt over dus eigenlijk blijft het 20 euro

Ik was 12 toen ik folders begon rond te brengen hoor. Doe het nu nog steeds en ben nu 19 jaar.

Ik krijg vrijwel alle kleding etc van me ouders.
maar ik werk ook + stufi.

maar je bent nog te jong om te werken en stufi, dus ik kan je niet echt helpen. Misschien kun je kleding gaan verkopen? om met het geld nieuwe kleding te kopen?

werken en goed combineren :slightly_smiling_face:
zoveel kleren heb je dan ook niet nodig!

Werken werken werken.
En op je 14e kan je gewoon werken hoor, deed ik ook.

Op je 14/15e kun je al bij Albert Heijn gaan werken! (hangt af per winkel of je 15 moet zijn of 14 ook mag). En sowieso folders of een krantenwijkje kan altijd.

misschien is het echt een domme vraag maar wat is stufi ?
xx indy