Mondzorgkunde

Hey!

Doet een van jullie de opleiding mondzorgkunde? Toevallig ook op de HAN want daar wil ik het dan wss gaan doen, of ergens anders?
Ik vraag me af of het een moeilijke opleiding is? En hoe zit het met de loting?
Is de opleiding ook mogelijk met het profiel E&M? ik heb in het vrije deel frans en biologie.

Een heleboel vragen maar ik hoop dat er iemand antwoord op kan geven :angel:

Niemand?

Ik kan je niet helpen. Up.

ik ook niet;)

Ik wil dat volgend jaar ook gaan doen, heb vorig jaar ook al meegeloot, maar was toen helaas uitgeloot. Dus toen ben ik V&D gaan doen. Ik heb me in december alweer ingeschreven voor Mondzorgkunde, dus nu is het nog afwachten!

Heb je biologie + scheikunde in je vakkenpakket? Want dan heb je wel een ‘kleine’ voorsprong en hoef je geen biologie + scheikunde cursus te maken. Mij lijkt de opleiding erg leuk, ben een keer met een vriendin naar de open dag geweest en we mochten gaan boren etc. Ook kwamen we erachter dat je heel weinig presentaties hoeft te geven (beter beter!). Zal wel een heel verschil zijn met mijn huidige opleiding waarin je bijna elke week een presentatie moet geven.

Oh, vorig jaar waren er ongeveer 210 aanmeldingen en maar 70 mensen werden ingeloot. Ik weet niet of je goede cijfers hebt, maar hoe hoger je gemiddelde eindcijfer, hoe groter de kans dat je wordt ingeloot. Dus succes! :grinning:

Oh, de opleiding schijnt vrij pittig te zijn!

Dat is toevallig, ik wilde al een hele tijd lang voeding & diëtetiek gaan doen omdat voeding mij gewoon heel erg intressant leek maar nou heb ik voor school pas een dagje mogen stage lopen en toen heb ik bij de mondhygieniste stagelopen en dat was gewoon heel erg leuk dus ik weet het nog niet zeker wat ik nou wil gaan doen.

En ik heb wel biologie in me pakket maar helaas geen scheikunde, zal dat veel uitmaken? En het is idd veel beter dat je niet zoveel presentaties hoeft te geven want bij V&D is dat wel dan. En daar heb ik een hekel aan :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of dat veel uit maakt, maar ik denk dat je met deze opleiding wel het een en ander van scheikunde af moet weten. Bij V&D kon je er ook voor kiezen om een cursus biologie + scheikunde in de vakantie te volgen, maar dat hoefde niet per se. Ik had er toen voor gekozen om dat niet te doen, maar op het begin van het schooljaar moet je een soort van kennistoets maken om te toetsen of je genoeg kennis van deze 2 vakken hebt. Zo niet, dan moet je de lessen van biochemie en anatomie gaan volgen.

V&D is over het algemeen wel een leuke opleiding, maar soms is het wat minder. Vooral de periode waar ik nu in zit wat over ondervoeding gaat. Klinkt heel leuk, maar veel over ondervoeding kom je niet te weten, alleen maar de ziektebeelden die ondervoeding veroorzaken. Heb je al gedacht wat je wil gaan doen wanneer je uitgeloot wordt?

Nou ik denk dat als ik uiteindelijk uitgeloot ben dat ik dan V&D ga doen. Maar ja, ik kan dan misschien wel een ook zo’n kennistoets maken aan de begin van de opleiding? Als je bij V&D geen scheikunde hebt, is de opleiding dan ook moeilijker, of valt dat wel mee?

Nog iemand ?

Dat valt reuze mee. Als je de kennistoets niet haalt, dan moet je verplicht naar de lessen van scheikunde. Ik heb een aantal klasgenoten die al jaren geen scheikunde hebben gehad en na die lessen hebben ze het wel bijgespijkerd.

haai allemaal,

ik ben tweede jaars mondzorgkunde, vraag maar raak!
op de hu, weet niet of er veel verschil is tussen de opleidingen?
volgens mij wel aardig