Mondzorgkunde

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met mondzorgkunde, barst hier maar los!

Misschien heb je hier iets aan…Bij de HAN in Nijmegen heb je wel de opleiding mondzorgkunde, dat lijkt volgens mij best wel op tandheelkunde. Daar staat bij de toelatingseisen dat je met havo E&M + biologie ook die opleiding kunt doen.

Ja dat klopt… maar ik wil tandheelkunde studeren dus een eigen praktijk enzo! Maar toch bedankt voor je hulp, misschien kan dit ook een optie zijn…

Ga na je havo gelijk naar de vavo (volwassenenonderwijs)! Dan ben je veel sneller en minder tijd kwijt! Bovendien doe je dan alleen de vakken die nodig zijn!

Informeer bij de universiteiten die tandheelkunde aanbieden welke vakken er precies nodig zijn om dat te kunnen studeren. Dus niet welk profiel ofzo, nee, gewoon exact welke losse vakken.

Maak dan een afspraak met de vavo bij jou in de buurt en vertel je verhaal. Je wilt die en die vakken halen op VWO-niveau, hoe of wat moet je dan doen en hoe lang het gaat duren. Geloof me, vavo is chill, heb ik ook gedaan :slightly_smiling_face:

@dreamcatcherxx Ooh oké handig! Alleen is de vavo niet heel erg duur?

Hmm valt wel mee. In sommige gevallen kan de school je ‘uitbesteden’ en dan is het helemaal gratis (maar dat moet je even navragen bij je middelbare school). Anders moet je ff navragen bij de vavo hoe veel het is, dat verschilt natuurlijk.

Bij ‘mijn’ vavo was het 100 euro per vak voor een jaar (je deed 1 jaar over een vak, dus voor dat hele jaar betaalde je dan 100 euro om dat vak te mogen volgen zegmaar). Als je boven de 18 bent als je naar de vavo gaat, kan je soms ook een scholierentegemoetkoming krijgen, das honderd euro per maand.

Ik zou gewoon even rondbellen en uitzoeken.

Niet om nu gelijk je droom te smashen maar tandheelkunde is echt een zware loting. In mijn werkgroep (Rechten, a 30 personen) zitten al twee mensen die uitgeloot zijn voor tandheelkunde. Voor dat je een aantal jaar gaat doorleren zou ik dus kijken of je dit echt heel zeker weten wil. Misschien heb je dit al gedaan hoor maar ik denk ik zeg het even, omdat sommige mensen echt geen idee hebben. :slightly_smiling_face:

Verder kun je VAVO volgens mij ook gewoon gratis doen bij sommige scholen. Een vriendin van mij heeft dat in ieder geval een paar jaar terug gedaan en haar is het goed bevallen. Je moet wel goed zelf kunnen studeren want je wordt minder aan het handje gehouden dan op de middelbare school.

^ Toch fijn dat je het zegt! Mmh…ja ik zit er nu toch heel hard over te twijfelen hoor! Want ik wil het echt gewoon heel graag. maar toch bedankt!

phoe succes!!!
tandheelkunde is ehct een mega zware loting! Staat hierboven ook al.
Mondzorgkunde zou een goede optie zijn denk ik, maar dit heeft ook een zware lotingprocedure (selectie)

^Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Jaa, ik kijk hier een beetje rond, en met mondzorgkunde kun je ook praktijken openen enzo! Best wel een goede optie dus eigenlijk.

kom naar belgie!
wel een zwaar ingangsexamen, maar het proberen waard!

^
Denk je?! Want het proberen lijkt me niet eens zo erg namelijk!

Zal ik zeker doen! Handig zeg, dankjewel!

up! Mensen die ervaring hebben met mondzorgkunde???

^
Ik volg de opleiding zelf niet maar een meisje dat ik ken die doet de opleiding en die vind het heel erg leuk (:

Leeuk! :grinning: Echt dankjewel voor je hulp haha! :grinning: Het heeft me toch nog een x aan het denken gezet!

Niemand die ervaring heeft met mondzorgkunde? ;p

UP!

ik studeer mondzorgkunde in amsterdam, ik raad het niemand aan om naar inholland te gaan. Echt een vreselijke school. Docenten zijn zoo, ik heb er geen woorden voor. Er zijn 2 docente die zijn wel heel erg aardig verder is het niks aan. Het is een zware opleiding, en je krijgt veel op je af. Het is verder niet helemaal goed geregeld, je hebt altijd wel wat. Als je bijv een toets hebt, komen ze 2dagen van te voren met het plaatsen op blackboard waar er op word gekeken, veels te laat dus. Het instrumentaruim toets is ook een drama, heel veel studenten zakken, We begonnen met 110 ongveer, en ik kan al nu zeggen dat er zn 60 over zijn, dat terwijl het jaar niet eens voorbij is. Ik hoop zo dat ik het haal en overgeplaatst kan worden naar een andere school om daar het tweedejaar te doen, want het is echt een vreselijk school

Oooh oke! Fijn om te horen! Dankje