Mondeling Nederlands

Hallo allemaal!

Ik heb volgende week vrijdag mijn mondeling nederlands over alle boeken die je in havo 5 hebt gelezen en over je eigen leesautobiografie.
Nu is het de bedoeling dat je iets knutselt wat aansluit bij het thema van je mondeling (familie-relaties) of je leesautobiografie (was je las toen je klein was enzo).
Nu maakt iedereen een poster maar dat vind ik een beetje afgezaagd.
Ik heb echter zelf nog geen beter idee.
Hebben jullie misschien tips?
Alvast bedankt!

x

upje

Powerpoint ofzo? Geen idee, sorry

een boekje / tijdschrift maken?

ja ik heb dus maandag mijn mondeling, maar dan dat de leraar 20 minuten vragen gaat stellen over 3 boeken die je geanalyseerd hebt op een zelf gekozen onderwerp en een dichtbundel en nog een aantal boeken uit verschillen periodes (verlichting, romantiek)

ik word er ongelofelijk depressief van en ik weet trouwens bij god niet eens wat ik ervoor moet voorbereiden.

maargoed; ik zou idd voor een powerpoint gaan, maarja ook niet erg origineel.

Ik heb in mijn vorige toets week mondeling nederlands gehad over die boeken. Het valt echt reuze mee! Als je de boeken goed kent en de betekenis achter de boeken kent, is het al genoeg. Gewoon een of ander gesprek over boeken met je leraar.

Een boekje lijkt me trouwens wel leuk om te maken. Met foto’s en verhaaltjes enzo.

^ idd een boekje of folder ofzo is leuk
ik had zoiets ook gedaan bij mn mondelinge voordracht voor nederlands
en die man vond het helemaal geweldig haha

Ik weet nog dat mijn zus ook zoiets moest maken & ze had een soort van boekje gemaakt maar dan met grote, gekleurde bladeren ; allemaal wel hetzelfde kleur en bij mijn zus was het natuurlijk allemaal roze (; & dan maakte ze daar tekeningen op & achteraf binde ze het met een grote, roze strik. Het was net een sprookjesboek !
Of je kunt ook een doos pakken en er iets leuks van maken & er daarna allemaal spulletjes in doen dat er iets mee te maken hebben ?
Succes met je mondeling nederlands trouwens ! x