mondeling nederlands

hee meiden,
ik heb maandag een mondeling van engels en moet daarvoor 5 boeken hebben gelezen en daarvan vragen beantwoorden het gaat over de boeken recplay van hans hagen een eskimo op het dak van F. Springer Oppassen van Annamarie Bon Terug naar de kust van Saskia Noort en Radeloos van Carry Slee

de vragen waar ik geen antwoord op weet van deze boeken zijn:
tot welke genre hoort het boek?
is dit verhaal geheel of gedeeltelijk autobiografisch? leg kort uit.
heeft de schrijver dit boek met een speciale reden geschreven?
hoe is het boek opgebouwd? Hoofdstukken of delen?
verloopt de tijd chronologisch of met tijdsprongen, flashbacks, of flashforwards?
hoeveel tijd verloopt er tussen het begin en het eind van het verhaal?
in welke ruimte speelt het verhaal zich af en is deze ruimte belangrijk voor het verhaal?
door wie word het verhaal verteld? (ik-verteller, alwetende verteller, personale verteller)
met welke problemen krijgt de hoofdpersoon te maken? en welke oplossing vind hij?
wat is de verhaallijn? zijn er meer verhaallijnen in het boek?
bevat het verhaal toevalligheden?

de reden waarom ik deze vragen niet kan beantwoorden is omdat ik alleen radeloos zelf heb uitgekozen de rest is voor me uitgekozen of hebben we met de hele klas gelezen.

zijn er meiden, die deze boeken hebben gelezen of een van deze boeken en zou je dan deze vragen voor me kunnen beantwoorden als je er antwoord op weet of als je weet wat er mee bedoeld word. je zou me er heel erg mee helpen

alvast bedankt!

heb ik gedaan kan het niet vinden.

die boeken zijn opzich best wel bekend, moet toch genoeg over staan op scholieren.com ?

Wij hebben op school de uittrekselbank. Daar staan de belangrijkste boeken in met samenvatting en alle kenmerken en andere dingen die je moet weten.

Serieus, wat verwacht je nou, doat wij jouw huiswerk gaan doen? Doe niet zo belachelijk, als je die boeken hebt gelezen kan je deze vragen prima zelf beantwoorden, of desnoods zelf de moeite doen er iets over op je zoeken op internet. (Wat valt er trouwens niet te snappen aan die vragen? Als je die boeken hebt gelezen lijken deze vragen me vrij voor de hand liggend en simpel.) En als je ze niet hebt gelezen is dat knap stom en zal je er zelf de consequenties van moeten ondervinden nu. Ik snap ook die opmerking niet over dat je ze zelf niet hebt uitgekozen; dus? Dan kan je ze toch steeds nog lezen en die vragen beantwoorden :’)

Oh, waarom kan ik nou nooit de drang bedwingen op dit soort trieste gevallen in te gaan, pure tijdverspilling. *sigh*

Haha, ik ben het helemaal met je eens, hoor.
De eerste vraag die bij mij opkwam hier is: waarom heb je de boeken niet gewoon gelezen? :’)

GOD, die boeken zijn gewoon bekend. Kan wel janken.

Helemaal mee akkoord.

Hoe de FUCK kan je deze vragen niet snappen? Sorry hoor :")

Lees die dingen gewoon, zo moeilijk is het niet… en anders staat internet bomvol met allemaal informatie. Maar als je zegt dat je dat niet kon vinden, geloof ik je écht niet, sorry.

kan iemand me dan een samenvatting van een eskimo op het dak sturen en de autobiografie daarvan ? …

http://www.qooqle.nl/?q=eskimo+op+het+dak+samenvatting

HAHA al die reacties en dan nog vragen om een samenvatting. Sorry. Dit is grappig.

Waren er überhaupt vragen waar je wel het antwoord op wist? Ahja, auteur en titel misschien.
Serieus, de meeste van deze vragen zijn makkelijk te beantwoorden als je het boek gelezen hebt. De andere kan je met wat opzoekwerk zeker ook snel terugvinden.

(je kennis van de dt-regels mag ook wat bijgeschaafd worden…)