Ik heb dus aanstaande dinsdag repetitie frans mondeling. Waar ik en een ander meisje een gesprek moeten houden in een terras, vvv kantoor en het hotel. Woensdag moeten wij dit uit onze hoofd leren en we mogen geen aantekeningen erbij houden. Het telt 19x mee en ik vind dit dood eng want het is mijn laatste toets van frans voor mijn examens en ik kan hem niet herkansen. Hoe kan ik dit het beste leren? En nog wat tips als je een black out krijgt?
Up.
Je kan misschien kaartjes maken en daar zinnen/woorden opschrijven.
Dit klinkt heel ouderwets maar het helpt echt! En je kan de woorden waarvan je niet weet hoe je ze uit moet spreken intypen op google translate en dan nazeggen!
Succes!!
Herhalen en opzeggen voor de spiegel helpt.
Ik weet niet of je goed bent in Frans maar als het zo is dan kan je het best gewoon de zinnen zeggen zoals ze in je opkomen, ook al zijn ze steeds een beetje verschillend.
Als je er minder goed in bent, kan je het misschien het best van buiten leren. Dat heb ik zelf gedaan met mijn eindwerk in het Frans omdat het zo’n grote hoeveelheid was.
Veel de zinnen die je moet leren hardop voorlezen! Zo krijg je ook een mooie uitspraak.
Ik ben redelijk goed in frans ik ben namelijk half spaans en de grammatica en de zinnenopbouw is het zelfde/lijkt heel erg op elkaar. Het is alleen zo verschrikkelijk veel en ik vergeet snel dat soort dingen
Negentien keer? Wow.
Naja, goed oefenen! Mag je zelf een gesprek bedenken? Dan lukt t sowieso als je er even goed tijd in steekt.
Jaa, je moest het gesprek inleveren dus zowieso moet ik het uit me kop leren maar die lerares kan ook gaan improviseren. :\