Mogen verstandelijke gehindicapten nu wel of geen kinderen krijgen?

Mogen verstandelijke gehandicapten nu wel of geen kinderen krijgen volgens de wet? Ik kan het maar niet vinden. Met verstandelijke gehindicapten bedoel ik mensen met een verstandelijke beperking. Ik heb z.s.m. een bericht nodig a.u.b.

De Gezondheidsraad bracht in 2002 een advies uit ten aanzien van ‘Anticonceptie voor mensen met een verstandelijke handicap’. Hierin wordt gesteld dat mensen met een IQ boven de 60 hun kinderen zouden moeten kunnen opvoeden. Ouderschap bij een IQ beneden de 60 wordt afgeraden.

Ik ben er zelf geen voorstander van, en ik denk met mij veel anderen. Het is heel verdrietig, maar helaas niet anders.

[quote=“miiniii, post:3, topic:223789, full:true”]
Ik sta er neutraal tussen, maar voor mijn betoog voor school vond ik dit onderwerp wel boeiend. Maar als er dus nog geen verbod op staat dan kan ik het voor mijn betoog gebruiken als het goed is. Nog bedankt voor het antwoorden.

Het is een breed onderwerp. Laatst een documentaite gezien van een kind dat opgegroeid was met twee ouders met een verstandelijke beperking, die was erg getraumatiseerd. Kon als kind niet met haar ouders praten en kreeg vaak 's avonds niet te eten als de ouders boos waren. Heel verdrietig. Het was beter geweest als iemand die ouders tegen zichzelf had beschermd.

‘Mijn ouders hadden geen kinderen moeten krijgen’ | RTL Nieuws

Succes met je betoog

Verplichte anticonceptie nu wettelijk mogelijk - Zorg+Welzijn

Erg bedankt voor jullie antwoorden, mn betoog is nog niet klaar, maar ik ben een eindje verder dankzij jullie