Mogen slapen bij je vriend

Hee meiden,
Ik heb nog gezocht naar dit onderwerp maar die fora waren allemaal van redelijk lang geleden dus dan start ik maar een nieuwe met mijn vraag.

Ik heb al bijna 8 maanden met mijn vriend, hij is 17 en ik 16. Ik zou graag een keer bij hem willen slapen alleen vinden mijn ouders dit echt niet goed, ze willen er zelfs niet eens echt over praten. Ze weten dat we wel al seks hebben en dit is dan ook niet het probleem, maar wat dan wel?. Ik vraag me af hoelang jullie hadden met elkaar voordat je bij hem mocht slapen en of hoe jullie je ouders dan overgehaald hebben? haha

Nou ja alvast bedankt voor jullie reacties

Als jullie al seks hebben snap ik niet wat je ouders’ probleem is, misschien vinden ze het moeilijk om te accepteren dat je ouder wordt? :slightly_smiling_face:

Ik heb mijn ouders ook gevraagd of ik een keer bij/met mijn vriendje mag slapen binnenkort, we zijn net een halfjaar samen. Hij heeft met oud en nieuw bij mij geslapen, als uitzondering, maar mijn ouders denken nog na, ik blijf dit topic dus nog even volgen!

Ik denk dat duidelijke afspraken maken met je ouders hierover het enige is wat echt helpt?

Heb nooit bij een van mijn vriendjes geslapen. Omdat het niet mocht. Maar nu zal het waarschijnlijk wel mogen omdat ik (weliswaar gewoon vrijgezel) maar ook omdat ik gewoon zelfstandiger ga worden.

Na 5 maanden mocht ik bij mijn vriend slapen, maar dat kwam eigenlijk omdat mijn ouders een weekendje weg gingen en toen heb ik gezeurt en uiteindelijk mocht het, en daarna maakten ze er geen probleem meer van. ik was 15…

@sparrow nee precies dat vind ik nou juist ook zo gek! Ik denk dat ze het lastiger vinden dat ik ouder wordt inderdaad. Maar dan toch vind ik dit best wel bizar.
Helaas afspraken maken dat helpt niet want het antwoord van mijn ouders is gewoon nee en ook al wil ik het graag ze gaan dat niet zomaar veranderen.

@Die_rooie ik ben al best wel zelfstandig en mijn ouders zijn echt heel blij met me. Ik doe het goed op school, sport en dergelijke. Dus ik denk niet dat het hier aan ligt, maar wel bedankt!

Heb je ze al gevraagd waar het dan aan ligt en wat hun redenen zijn om het niet toe te staan?

@Ohaedra Ja alleen komt er dan dus niet veel uit, niet echt een duidelijke reden. Maar wel zegt mijn vader dat hij geen zin heeft om hem 's ochtends hier met mij in huis te hebben. Omdat ik ook vaag chagarijnig ben 's ochtends, dat hij dan twee chagarijnige pubers heeft in de ochten of zoiets.
Best apart. En dan zegt hij nog dat als het uit gaat dat ik dan nog meer liefdesverdriet zou hebben. Ik snap dat hij me probeert te beschermen maar dat bij hem slapen nou veel zou schelen qua liefdesverdriet?

Ik wil vragen of we een keer mogen blijven slapen, maar durf niet, omdat ik zeker weet dat ze nee gaat zeggen :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik denk op zich wel dat als je bij hem slaapt dat je relatie wel wat serieuzer wordt, dus dat je dan wel meer liefdesverdriet hebt, maar om er al van uit te gaan dat het uit gaat is ook niet goed? bijvoorbeeld: hij: “zullen we een ijsje gaan eten schat?” jij: *denkt* nou als we iets leuks doen krijg ik misschien meer liefdes verdriet… “uhm nee”
haha, lame voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel :stuck_out_tongue:

Mm meestal als mijn ouders onredelijk zijn (in mijn ogen) vraag ik gewoon: ‘Maar wat is de REDEN dan dat het niet mag?’
Als ze geen reden geven als iets niet mag word ik echt gek, ik heb dan echt zoiets van, ik ben geen klein kind, en ik ben te slim om zomaar een ‘nee’ zonder enig argument van jullie kant te accepteren.’
En meestal geven ze dan tenminste hun reden, als ik die weet ga ik meestal verder nadenken wat ik zou kunnen doen om ze te overtuigen.

Aw ik denk dat jouw ouders vooral beschermerig zijn. Vraag anders of je het een keer mag uitproberen ofzo? En als het hun dan totaaaaal niet bevalt dat jullie dan nog een poosje wachten voor het regelmatig mag?

Bij mijn ex heb ik nooit mogen slapen van me ouders. Zijn ouders hebben het zelfs gevraagd toen mijn ex jarig was. Het antwoord van me ouders was NEE! Maar met me huidige vriend mocht ik na twee weken ‘samen slapen’ (op 1 kamer :stuck_out_tongue:) niet in hetzelfde bed, dan vonden ze te. Ik was toen net 18. Ik zou gewoon vragen waarom ze het niet willen. EN misschien helpt het om eerst je vriend eens bij jou te laten slapen?? Desnoods eerst op een andere kamer?? en daarna met matras op de grond op jou kamer??

Hm ik was 15 en we hadden 5 maanden.

@sparrow Ik denk dat ik in ieder geval ga vragen wat de werkelijke reden is. En dat van een keer proberen lijkt me best goed! Als het hun echt niet bevalt dan, kunnen ze gewoon zeggen niet meer maar dan geven ze mij ook een kans

@jonghyun ja precies het lijkt me ook niet goed om er bij voorbaat al vanuit te gaan dat het uitgaat. En ik denk dat het niet zoveel uit zou maken want ik doe verder wel al heel veel met hem. Dus slapen is echt niet hetgeen waarom ik heel erg verdrietig zou worden.

Ken hem 2 maanden en ik heb 2 weken met hem (:
Gister kwam hij voor het eerst bij mij slapen. De deur moest wel openblijven van mijn moeder ^-

Mijn ouders doen daar totaal niet moeilijk over. Er blijven ook wel eens jongens vrienden na uitgaan ofzo bij me slapen, dat maakt ze allemaal niks uit. Maar met m’n ex was ik 15 en hadden we een paar maanden, denk iets van 3/4. Als hij eerder had willen blijven slapen had het ook gemogen.

Mijn ouders hebben er nooit moeilijk over gedaan… Het mocht volgens mij al na 1,5 maand en nu ook gewoon elke week.

Ik ben 13 en heb nu bijna 3,5 maand met hem, en ik bleef gisteren voor het eerst bij hem slapen. Wel eerst veel gepraat met m’n ouders enzo, en het was meer een beetje een uitzondering nu.

Ik mocht t meteen… (na een maand voor t eerst gevraagd dat wel)
ben 16 en hij 17

bij mij heeft het ook heel erg lang geduurd. Ik was 17 en hij 19. Uiteindelijk hebben ze na 6 maanden besloten dat het mocht. Dit heeft een uur praten gekost met z’n vieren en stiekem deden we het al langer maar toch:’)
het probleem bij mijn ouders was iig, dat ze vonden dat een relatie in een klap veel complexer wordt als je bij elkaar in een bed zou slapen. Ze hadden volgens mij ook wel door dat je ook overdag seks kan hebben, en dat was hun probleem niet, maar ze hadden zo iets van, als je in eens bij elkaar slaapt, wordt het serieuzer en we vinden jullie nog niet volwassen genoeg daarvoor omdat het ineens “moeilijker zou worden”. We hebben er dus met z’n vieren over gepraat en toen zijn ze tot de conclusie gekomen dat we toch wel heel volwassen waren aangezien we er normaal over kwamen praten:’) en toen mocht het daarna wel.
Nouja, ik zou als ik jou was desnoods met je vriend erbij gaan vragen op een goed moment!!! waarom het niet mag en met goede argumenten komen en vooral vragen waarom ze het niet willen. Misschien een kutonderwerp, maar uiteindelijk is praten de beste manier.