Mogen buitenlanders hier in Nederland blijven?

Wat vinden jullie, moeten buitenlanders blijven of weggaan,
Ik vind zelf dat ze wel mogen blijven, maar moet morgen op school debat voeren en daar moet ik doen alsof ik er tegen ben, iemand nog goede argumenten??

Rare stelling

dat ligt eraan, hebben ze een strafblad of niet?
x’]

Um. Misschien omdat ze banen van nederlanders zogenaamd inpikken? Maar dat is ook wel een beetje discriminerend. Ik zou het niet weten eigenlijk, rare stelling inderdaad. zie dit maar als een up

Sorry hoor dat is onzin en erg oppervlakkig
Als jij in Engeland wilt studeren bijvoorbeeld ben je daar ook een buitenlander, moeten ze dat dan ook verbieden?

Als ze meedoen met de maatschappij mogen ze blijven.
Wie niet meedoet, of het niet probeert, hoeft hier ook niet te zijn toch? Maar dat vind ik ook van Nederlands die niet meedoen:p

Trouwens, ik ben een buitenlander geboren in NEderland, maar toch geen hollandse ID.
heb op veel dingen geen recht en mag nauwelijks( eigenlijk gewoon helemaal niet) het land uit.
:open_mouth:
ohja, de kans dat ik terug moet naar mijn land,
is groot & een probleem[voor mij].
maar goed

up!

Ik ben ook een buitenlander, zo buitenlands als het maar kan. Maar @ youbelongwithme, heb jij dan geen verblijfsvergunning? Dat komt neer op een ID namelijk.

nee, dat heb ik niet.
:open_mouth:
ik heb wel een sofi nummer x’]

Oh oke. Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik dacht altijd dat je dat zegmaar minimaal nodig had als je in Nederland wil wonen? Ik heb zelf een verblijfsvergunning maar geen Nederlands paspoort.

en Nederlanders met een strafblad kunnen lekker vrij rondlopen.

ik note je wel ff, geen zin in weer tientallen discussies hier

en waar gaan we de Nederlanders heen sturen? De Nederlandse Antillen of mee met de Turken mee naar Turkije

is ook zo,
Advocaten, IND, rechtzaken…

zeg gerust heel erg. ze zijn hier op z’n tijd immers heengekomen om de vieze klusjes te doen die Nederlanders niet wouden doen…

nou, zo bedoelde ik het eigg niet;
meer zoiets van, als ze zich niet kunnen gedragen, dan maar terug naar eigen land, want daar zouden ze het nooit durven doen.

ik vind dat ze mogen blijven hoe ze ook zijn. het is namelijk onterecht dat we criminele nederlands wel pikken en buitenlanders niet. ik bedoel ga eens na hoeveel nederlandse criminelen er in de vs etc. zitten

dat slaat nergens op, elk mens is anders

Ben het ook niet mee eens hoor. Probeerde alleen tegen-argumenten voor dat meisje te verzinnen :wink:

Nederlands “wegsturen” lukt natuurlijk amper.
Ben er wel voor :stuck_out_tongue: Nederlandse “criminelen” en andere wanorde brengers moeten maar goed aangepakt worden.