Mogelijk: Taal leren in Spanje met 14 jaar?

Heey,
laatst kwam ik op het idee dat ik graag Spaans wilde leren, en van het één kwam het ander. Het komt erop neer dat mijn vader het briljante idee had dat ik in de zomervakantie naar Spanje kan, om daar in een stad bij een gastgezin te zitten voor een aantal weken, waar ik dan naar school kan om Spaans lessen te volgen.

Ik was helemaal blij natuurlijk, maar na een mailtje dat we hebben gestuurd naar de organisatie hebben we de reactie gekregen dat ik daar minimaal 16 jaar voor moet zijn. Aangezien dit ook al op andere websites stond hebben we het vermoeden gekregen dat dit is vanwege een Europese wetgeving, weet iemand of dit waar is, en of het mogelijk is op mijn leeftijd toch - zonder illegale paspoorten e.d. natuurlijk :stuck_out_tongue: - dit te doen?

Gezien je toch 16 moet zijn lijkt het me ook een goed idee om al te beginnen met lessen. Dan heb je al 2 jaar ervaring mocht je toch gaan. Dan kun je focussen op verbeteren en vloeibaar Spaans spreken, in plaats van leren hoe je ‘stoel’ zegt als je er al bent.

EF heeft ook programma’s voor jongeren van 14-16 jaar als het goed is!

Volgens mij hebben zij een groep voor 14-16 jarigen en 16-18 jarigen ofzo. Even kijken dus :slightly_smiling_face:

Oh ik zie het niet op de site, maar ik had zo’n taalcursus brochure aangevraagd en toen kreeg ik (door mijn geboortedatum, ik ben BIJNA 16 deze zomer) eentje voor 14-16 jaar, toen had ik gebeld dat ik liever die van 16-18 wou en dat was ook goed, toen stuurden ze die op. Ik zou gewoon even mailen/bellen met EF!

dankje :grinning:, ik ga meteen even kijken.

Volgens mij kan het bij de nonnen in Vught (N-B). Het is een klooster maar er wonen geen nonnen meer dacht ik. Maar daar is geen leeftijdsgrens.

Willen je ouders niet mee? Ik weet dat er in Salamanca een Spaans taalinstituut zit waar ik een keer 2,5 week met mijn ouders ben geweest. Volgens mij was ik toen 14 of 15.

EF

Wij dachten ook al aan Salamanca, maar het leek ons juist leuk als ik in een gastgezin kon, zodat ik ook de cultuur van ‘binnenuit’ leer kennen. Zelf lijkt het me ook wat leuker zonder mijn ouders, gewoon ook om wat zelfstandigheid te leren. Natuurlijk zitten ze wel in de buurt, maar bijvoorbeeld in Portugal.

Ik raad je inderdaad EF aan, zelf erg leuke ervaringen mee, maar dan niet in Spanje.