Moet Mauro blijven?

Hee allemaal!

Misschien hebben jullie het wel gehoord: Mauro, die al 9 jaar in Nederland woont moet het land uit.
Voor degene die het niet hebben gehoord:
http://nos.nl/artikel/307…ro-moet-het-land-uit.html

Ik vraag me af wat jullie daar van vinden…
Vinden jullie dat Mauro moet/mag blijven, of ben je het eens met de beslissing van minister Leers?

x

Nee ik ben het sowieso niet eens met dat hele beleid, en dat in alle gevallen. De wereld is van iedereen en als jij gewoon je best doet in een ander land (de taal leert, werk zoekt of een opleiding volgt) dan ben je welkom. Ik snap best dat iemand die zich niet aan wilt passen, de taal niet wilt leren en van een uitkering leeft terug moet. Dat lijkt me nogal logisch, maar in andere gevallen? Er zijn zoveel mensen/kinderen die in hun"eigen" land niets hebben, soms spreken ze de taal niet eens. En als zij hier gewoon hun best doen, een baan hebben etc? Daar heeft echt niemand last van hoor, stelletje mierenneukers soms.

Ik heb het vandaag in de krant gelezen en ik vind het echt belachelijk! Iemand die hier is opgegroeid en hier al 9 jaar woont kun je niet meer het land uitzetten. Als ze hem het land uit hadden willen zetten, hadden ze dat meteen moeten doen en niet nu nog. Als hij teruggaat, moet dat toch ook voor hem echt een shock zijn hoe het daar is, hij is dat helemaal niet gewend en hij heeft hier alles (en is alles voor zijn toekomst aan het opbouwen). Ik vind dat de minister dat nu echt niet meer kan maken.

Indd, als ze dan perse “buitenlanders” (om het maar even grof te zeggen) eruit willen schoppen dat ze dan die criminelen desnoods na hun straf en diegene die zich absoluut niet willen aanpassen eruit zetten. daar hebben ze meer aan dan iemand die zich volledig heeft aangepast aan de nederlandse cultuur en hier een opleiding volgt etc eruit zetten… Ik vind het echt zielig voor Mauro, maar ik weet niet of dit nu aan mij ligt en dat ik dt miss nooit heb meegekregen maar het valt mij op dat het met deze uitzet gevallen (dus bij mensen die zich gewoon volledig hebben aangepast etc) het altijd draait om geadopteerde kinderen uit afrikaanse landen en nooit bij kinderen uit aziatische landen etc.

mauro moet hier zeker blijven! het is toch belachelijk dat als je hier al heel lang woont in een pleeggezin op je 18e ineens weggestuurd word!? en al die andere criminele buitenlanders mogen wel blijven… WTF?!bduh.gif

“Minister Leers voor Immigratie en Asiel heeft besloten geen uitzondering voor Mauro te maken.” [bron: NOS]

Als dit nou eenmaal de wetgeving is, kan hij Mauro moeilijk laten blijven. Als minister moet hij consequent zijn. Hij kan niet Mauro hier laten, alleen vanwege de mediahype.

Wat niet wegneemt dat ik dit een vreemd systeem vind, en liever had gehad dat Mauro gewoon mocht blijven, gezien zijn acht jaar in Nederland. Hij is ook al ‘verwesterd’ voor zover ik op tv zag, dus we zouden bij dit soort gevallen ook niet bang hoeven te zijn voor evt. hangjongerschap en vandalisme, et cetera.

Maar dit is al een paar jaar aan de gang geloof ik? Steeds werd de zaak opnieuw bekeken er zijn zelfs handtekeningen acties geweest enzo maar niks heeft blijkbaar geholpen, helaas.

Moreel gezien vind ik dat hij mag blijven.

Maar duidelijkheid bestaat er niet in Nederland over het immigreren, dus die wetgeving moet anders. Op zich is die wet nog zo heel verkeerd niet, maar je kan het niet maken.

Overigens staat Mauro alleen symbool voor dit soort meerderjarig geworden ouderloze allochtonen.

Het gaat niet om geadopteerde kinderen? Hij is niet officieel geadopteerd anders mag het niet, want dan krijg je ook meteen de Nederlandse identiteit enzo:P Dat zou wel heel raar zijn haha.

Ja maar we kunnen hier in het kleine Nederland niet iedereen opvangen natuurlijk, en wat we wel kunnen is ze tijdelijk opvangen, een goede opleiding geven en een leuk gezin, maar als iedereen hier zou blijven, hebben we een groot probleem.

Ik snap beide kanten wel, voor hem is het verschrikkelijk, maar als je hem laat blijven moet je iedereen laten blijven en dat kan ook niet.

Ja maar je kunt hier toch niet zomaar kinderen heen halen, ze laten “veranderen” in Nederlanders en na 8jaar nog eens terug sturen? Wie weet heeft hij niemand in Angola, geen familie, geen baan, geen opleiding waar hij daar iets aan heeft. Dan kan hij daar lekker onder een brug slapen. Haal ze hier dan niet heen maar steun ze desnoods daar.

Sowieso hebben we nog steeds goed opgeleide mensen nodig, dus zulke mensen zijn ons ook geen last.

BONJOOOOUR. We delen weer eens dezelfde mening

Het is nogal schrijnend dat een jongen als Mauro, die in mijn ogen niks verkeerds heeft gedaan het land uit word gezet. Terwijl er ook een groepje allochtonen jongeren is die de kans op goed onderwijs, inburgeren en dat soort dingen wél verpesten. De laatste groep krijgt een verblijfsvergunning en hij niet. Niet helemaal eerlijk denk ik dan.

Wat ik overigens wel heel erg vind van onze wetgeving is dat Mauro niet in aanmerking komt voor een studenten visum omdat hij MBO doet en geen HBO. Anders had hij waarschijnlijk dat visum kunnen krijgen en zo doorstromen naar een Nederlandse identiteit.

Ja klopt :’)
Even wijzigen.

Ik ga nu heel alto klinken maar echt, fuck the system! Die jongen moet blijven.

Dit soort mensen is dolgelukkig met een plek in Nederland (in tegenstelling tot vele anderen) en bewijst een ‘aanwinst’ te zijn voor Nederland. Hij heeft de taal geleerd, een opleiding gevolgd, zich hier volledig gesettlet … Voor zulke mensen zou een uitzondering gemaakt moeten worden. Van mijn part richten ze een speciaal orgaan of een speciale commissie op, speciaal om uit te zoeken of dit soort allochtonen (18+, ouderloos, etc.) mag blijven of niet. Alsof Nederland meteen uit z’n voegen knapt door een paar mensen meer of minder

Daarnaast zijn we aan het vergrijzen, dus zelfs in dat opzicht kunnen ze beter het beleid aanpassen.

Ik zag laatst een interview met een allochtone man en zijn allochtone vrouw, en hij mocht niet in Nederland komen ondanks dat hij onveilig in zijn eigen land was op zowel religieuze als politieke gronden. Hij behandelde zijn vrouw ook als een vrije westerse vrouw. Ik weet niet meer precies waar hij vandaan kwam.

Hij zat hier al een jaar of 7 om zijn verblijfsvergunning te regelen, haalde zijn vrouw naar Nederland en een vriend van hem was de man die zichzelf op de Dam in brand had gestoken.

Maar goed, de moraal van dit verhaal: hij kreeg geen verblijfsvergunning. En hij was vóór Pim Fortuyn wat zijn uitspraak betreft dat je óf iedereen toe moet laten, of niemand. En eigenlijk is dat ook wel zo, want dit schept geen duidelijkheid.

hahaha nee dat snap ik, maar ik bedoelde meer van die ouders hebben het toch een soort van geadopteerd… Dat zal toch ook wel bij andere nationaliteiten dan alleen vanuit afrikaanse landen gebeuren?

Ja natuurlijk, maar het word wel lastig om bepaalde richtlijnen te maken voor mensen die mogen blijven en wanneer niet. Word het dan ‘als je een 7 staat voor nederlands en doorstudeert mag je blijven, maar anders moet je terug hoor!’ Dan zijn mensen die niet goed kunnen leren of niet zo slim zijn daar weer de dupe van. Maar de wet is nog niet aangepast, dus of hij nu moet blijven terwijl de wet zegt van niet? geen idee. Dan zit je alles per persoon te bekijken en het is natuurlijk ook niet eerlijk voor de mensen die om dezelfde reden al uitgezet zijn alleen omdat hij studeert?..

Ik vind het heel jammer voor Mauro, vooral omdat hij zich wel gewoon heeft aangepast aan de nederlandse cultuur.
Maar de regering kan natuurlijk niet zomaar uitzonderingen maken, dat zou niet eerlijk zijn tegenover de andere mensen die het land zijn uitgezet.
Hij heeft echt zijn best gedaan, maar het is niet anders.
Het enige wat we nu kunnen doen is hem steunen en hopen dat hij toch zijn leven een beetje op zijn rails kan houden.
Dat kunnen wij nederlanders toch wel?! Iemand helpen die op afstand leeft!