moet ik voor m'n vriendin kiezen of voor een onbekende jongen?

-

praat er met haar over. het is moeilijk, maar wel het eerlijkst en dan weet je ook waar je aan toe bent. zij zal het ook heel fijn vinden om zo je vertrouwen te krijgen en om te merken dat je hem haar gunt.

Alleen doen als je écht interesse in hem hebt en je zeker weet dat je vriendin helemaal over hem heen is en ze hier geen moeite mee heeft. Het zou namelijk zonde zijn als je je vriendin verliest door een jongen die je amper kent…

Kijk of ze echt over hem over is, als ze daar zeker van is beken dan wat er is gebeurd tussen jou en die jongen. Dan zou ze het mss wel kunnen begrijpen aangezien ze zelf bleef aandringen dat ze over hem is/was

Ze weet al wat er is gebeurd want ik heb het haar meteen verteld, ze reageerde alleen heel verbaasd van omg echt?? Verder niks. Maar ze vindt hem niet meer leuk, alleen kut dat ze hem heel leuk VOND en dat hij dan ineens met mij contact zoekt… dilemma :frowning_face:

Als je hem (nog) niet leuk vind, zou ik er niet aan beginnen. Wat je vriendin ook zegt, ze heeft hem een jaar leuk gevonden en daar moet je rekening mee houden. Ook als ze zelf denkt dat ze helemaal over hem heen is, denk ik dat ze het niet gaat waarderen als je wat met hem begint.

als zij zegt dat ze hem niet meer leuk vind kan je er toch gewoon voor gaan. hoe leuk kan ze hem gevonden hebben aangezien het alleen maar bij wat kijken bleef… misschien ben ik te hard maar zij heeft genoeg kansen gehad. en als ze het oke vind dat jij met hem omgaat moet je het vooral niet laten

Ik heb zoiets gehad met een vriendin van mij, al stond ik aan de andere kant dan jij (vriendin ging dus met een jongen die ik leuk had gevonden/stiekem nog wel leuk vond). En zij was dus op een gegeven moment met hem bezig, terwijl ze tegen mij zei dat het helemaal niks was (en ik vroeg om eerlijkheid). Dat vond ik verschrikkelijk. Als zij nou gewoon eerlijk was geweest, dan had ik het niet erg gevonden. Dan had ik het haar gegund. Maar dit was gewoon naar.

Dus wees eerlijk tegen je vriendin, ze zal het je vast wel gunnen. Misschien niet heel leuk vinden, maar daar komt ze wel overheen.

als zei zegt dat ze het niet erg vind, waarom zou je er dan niet voor gaan?
vind jij hem al leuk dan? (:

What the fuck.

Je weet dat je vriendin hem leuk vindt.

Je baalt dat je hem hebt afgewezen.

Je maakt het goed.

Je kent hem niet.

Ik vind dat jij nu al een fout hebt gemaakt door het afwijzen van die jongen als een ‘fout’ te zien. Je vriendin vindt hem misschien niet meer leuk, maar dat betekent niet dat jij hem meteen moet daten.

Ik baal niet dat ik hem heb afgewezen, ik baal van de manier waarop ik hem heb afgewezen, en daarom wou ik nog een x met hem praten om even wat duidelijker te zijn. mijn vriendin weet het al en zegt steeds dat het haar niks uitmaakt maar ik merk aan haar da z dat niet meent… ik weet alleen niet of ik dat verkeerd zie

Dit dacht ik eerst ook. Maar aangezien jij denkt dat ze het niet meent zou ik nog eens goed met haar gaan praten. En haar duidelijk maken dat je het niet doet als ze hem nog wel leuk vind. Bovendien zou ik eens nadenken of jij hem überhaupt wel echt ziet zitten. In mijn ogen is het nutteloos om af te spreken met een jongen die jij niet ziet zitten, maar hem jou wel (en jouw vriendin hem.)

Ik vind juist dat je het heel netjes hebt opgelost door dat tegen hem te zeggen!
Je hoeft echt niet je übercoole zelf uit te gaan hangen als die jongen je oprecht leuk vindt hoor, en op deze manier had jij even bedenktijd.

Wat betreft je vriendin: wat je zeker niet moet doen is dingen voor haar achterhouden, maar je kan haar wel het verhaal met context vertellen en dan nog eens vragen wat ze ervan vindt. Als ze het echt niet leuk vindt, is het misschien het beste om niet met die jongen te gaan daten… hoe lullig het ook is. En als je wel met hem gaat daten, blijf gewoon een hele leuke vriendin voor haar en ga niet als een bakvis achter die jongen aanlopen! Dan heeft ze weinig reden om boos op je te zijn :slightly_smiling_face:

Je kan ook afspreken, erachterkomen dat hij een wanstaltige persoonlijkheid heeft en dan kan je er achteraf alleen maar om lachen met je vriendin en blij zijn dat jullie meteen van je ‘crush’ genezen zijn :wink:
Maar vind jij hem eigenlijk wel leuk?

Ik snap niet wat iedereen hier moeilijk doet over die vriendin. Als zij zegt dat ze over hem heen is en het prima vindt is het toch goed? Als ze dat eigenlijk niet meent en hem nog wel leuk vind is het toch haar probleem?

Precies, dan moet ze dat maar niet zeggen
Je hebt het toch ook gewoon netjes opgelost, gwn tegen haar zeggen wat er allemaal is gebeurt en er gewoon vanuit gaan dat ze er geen problemen mee heeft, zij gaf jou dat gevoel toch ook door te zeggen dat ze hem niet meer leuk vind :wink:

Ik vind dat je het heel erg netjes hebt opgelost. Zij zegt dat ze over hem heen is, dus hier moet jij dan ook op afgaan. Jij kan wel dingen gaan laten omdat zij hem toch misschien ergens wel leuk vindt, maar als zij dat vindt dan moet ze dat eerlijk zeggen.

Spreek je gevoelens uit naar je vriendin. Als het een echte vriendin is gunt ze jou dit, ook al vond ze hem eerst leuk.