Moet ik voor mijn gevoel gaan, of verstand?

Vorige week schreef ik een bericht op het forum:

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/bindingsangst-273861.new.html#new

Hierin vertelde ik dat ik bindingsangst heb (voor details, moet je het even lezen!). Nu ruim een week later, ben ik nog steeds met hem bezig, alleen heb ik nu een ander probleem dan mijn bindingsangst. Ik zal proberen het zo kort mogelijk te maken.

Via whatsapp was hij steeds super lief, iets wat ik nogal ‘eng’ vond (zie vorige topic). Maar langzamerhand wist hij me op de een of andere manier gerust te stellen. Hij zei zulke lieve dingen. Afgelopen maandag, eergisteren, heb ik met hem afgesproken. Dit was letterlijk mijn allereerste date ooit. Meestal durfde ik dit namelijk al niet… Maar goed, ik had dus met hem afgesproken en we gingen op een terras iets drinken. We hadden hele gesprekken, en hij was super lief en grappig. Totdat hij me opeens vertelde dat hij op hardstyle feesten iets ‘doet’. Ik vroeg hem wat hij bedoelde. Hij zei toen: ‘Vind je het erg als mensen… nou ja, drugs gebruiken?’. Ik had geen idee hoe ik moest reageren, ik staarde hem aan en vroeg welke drugs dan wel niet. XTC zei hij. Hij vertelde ook dat hij eerlijk tegen me wilde zijn, en hoopte dat het geen afknapper zou zijn. Hij had het ‘pas’ 2 keer gedaan, zei hij. Ik had echt geen idee hoe ik moest reageren, wat ik moest denken. Volgens mij mompelde ik iets van: ‘oh ja nee maakt niet uit…’.
Ook onderbrak hij me vaker, als ik wat aan het vertellen was. Dan begon hij over zichzelf. En over zijn ex. Hij vertelde me waarom zijn ex het had uitgemaakt. Iets wat ik natuurlijk totaal niet wilde horen. En ik bedoel, over exen praten op de eerste date??
Maar goed, vervolgens was hij weer een gentleman. Aangezien wij beide voetbalfans zijn (andere club), vroeg hij of ik met hem meewilde naar een wedstrijd. Ik zei dat ik dat graag wilde. Ook zei hij dingen als: ‘Als je straks mn vriendin bent’ en dingen over ‘onze’ toekomst. Hij betaalde de rekening en liep mee naar mn fiets. We zoenden niet, maar knuffelden wel.
Tegen mn vriendinnen vertelde ik dat het een heel geslaagde date was geweest, heel gezellig en hij was super lief geweest. Dit voelde ik op dat moment ook zo.

De volgende dag was hij zó lief op whatsapp. Hij zei dingen als: ‘Jij wordt mijn lieve meisje’. En op een gegeven moment zelfs: ‘I love you’. Dat vond ik wel nogal vroeg, ik kende hem net n week… Maar goed, aan de andere kant was het wel weer lief…
Toen vroeg ik aan een andere vriendin van me of ze wat wilde vertellen over hem. Zij zit namelijk bij hem op school, ik ken hem alleen van mijn werk. En toen zei ze het volgende:

Ik: Mup! Ken jij (…)?
Zij: Jaa die zit bij mij op school!
Ik: Haha ja klopt
Zij: Maar niet accepteren. Hij is een rare jongen. Ik vertel je nog wel eens over hem.
Ik: Huh hoezo dat? Zou je me ajb nu over hem kunnen vertellen? Ik heb namelijk gister met m afgesproken, en donderdag weer.
Zij: Hij zegt bijna tegen ieder meisje dat hij haar leuk vindt enzo
Ik: Wtf… hmm okee…
Zij: Hij heeft ook nogal vaak een nieuwe vriendin. Sorry mup…
Ik: Nee geeft niet, het is goed om te weten…
Zij: Ik wil je alleen maar beschermen! Ik zeg het je liever eerlijk.

Pfff jeetje, wat moest ik daar nu mee aan??
Ik vertrouw mijn vriendin, ik ken haar en ik weet dat ze zoiets nooit zomaar zou zeggen.
Maar goed, ik was n beetje in shock. Vervolgens had ik dit whatsapp gesprek met hem:

Ik: Ik kan donderdag toch niet… (we zouden wat afspreken, red.)
Hij: Ow oke. Is er wat
Ik: Ik heb met (…) gepraat, ze heeft wat interessante dingen gezegd…
Hij: Ow enne. Ow dus nu ben je klaar met me
Ik: Tja ik weet het niet meer zo goed
Hij: Wat heeft ze gezegt (… gezegd met een ‘t’… hij kan zo slecht nederlands he haha echt irritant xd)
Ik: Dat je nogal vaak n vriendin hebt, tegen zowat ieder meisje zegt dat je dr leuk vindt, & dat ze me tegen je wilt beschermen.
Hij: Wtf doe normaal man zij kent me amper. Leuk echt leuk
Ik: Luister (…), ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet denken.
Hij: Kijk hoe het gisteren hadden ik vind je echt leuk :’(
Ik: Ik vertrouw (…), ze is een hele goede vriendin van me. Ik vind je een leuke jongen echt waar maar ik weet het nu gewoon even niet.
Hij: Pff leuk leuk echt :’(
Ik: Ik vind dit toch ook niet leuk (…)
Hij: Nee maar zie ik er uit alsof ik zo ben pfff
Ik: I don’t know…
Hij: Pff lekker dit ik zal me wel bewijzen bij je ik had echt gevoelens voor je gisteren echt. En veel vriendinnen in mn hele facking leven 3 wauw man dat is veel. Leuk (…(naam van die vriendin)) leuk
Ik: (…)… Ik wil je graag geloven echt. Ik wil gewoon even denken okee?
Hij: Ja oke :’( pff. Ik vind je leuk meer dan leuk echt
Ik: Ik weet nu gewoon even niet wat ik moet denken. Aan de ene kant geloof ik je, aan de andere kant…
Hij: :’( Ik zal me wel bewijzen voor je. Ik hoor wel of je met me verder wilt *gebroken hart smiley*
Ik: Ik laat het je weten zodra ik er zelf uit ben…
Hij: ;( oke. Als je maar niet vergeet tot ik echt gevoelens voor je heb. :’(
Ik: pff… Ik weet echt niet wat ik moet denken/voelen/doen…
Hij: Ja jij gelooft haar ze kent me amper en gaat die dingen zeggen. Ik weet tot ik niet zo ben en dan niet heb gedaan en tot ik gisteren tochwel echt verliefd op je was
Ik: Luister (…), als iemand zoiets tegen je zegt ga je toch wel nadenken… Ik wil je zo graag geloven & dat doe ik deels ook; maar het is zo dubbel…
Hij: Ja kijk maar wat je doet ik vind jet echt leuk en meer dan dat
Ik: Ik ga dr n nachtje over slapen…
Hij: Ik snap jou wel hoor maar ik ben niet zo en daar kom je zelf ookwel achter. Want ik ga gewoon heel ver voor jou

wauw, nu heb ik een lamme arm van het typen haha!
Maar goed, dit dus. En vervolgens heeft hij me vandaag om het half uur een berichtje gestuurd om te vragen wat ik aan het doen ben en of ik al weet of ik met hem verder wil.

Hier mijn dilemma:

Mijn verstand zegt: NEE. Ga weg bij die jongen, je verdient beter. Je kunt zo 13283526 dingen opnoemen die NIET leuk aan hem zijn (XTC, over exen praten, over zichzelf praten, te snel iloveyou etc zeggen, slecht nederlands (ik doe vwo, hij vmbo, en daar irriteer ik me dan echt aan haha :$) & er al helemaal vanuit gaan dat hij me in the pocket heeft (over toekomst praten enzo).
Mijn gevoel zegt: JA. Geef hem een kans, zodat hij zich kan bewijzen. Misschien is hij wel veranderd. Hij zegt altijd zulke lieve dingen, etc.

Pfffffff ik weet het echt niet meer…
Ik ken hem pas ruim een week, ik weet gewoon niet of hij de waarheid spreekt als hij zegt dat hij me echt leuk vindt. En ik vertrouw mijn vriendin sowieso, ik weet dat ze zoiets niet zou verzinnen…

Wat vinden jullie? Stel ik me aan? Of hebben jullie tips?

Dankjewel voor het lezen in ieder geval!

Liefs,

woow moeilijk, ik zou hem een kans geven, het is ook niet zo dat je echt iets verliest ofzo toch? als het toch niet blijkt te werken kan je er altijd nog mee stoppen.

ik zou het eerlijk gezegd niet doen vooral omdat hij XTC heeft gebruikt tenzij hij zn leven wil veranderen en dit niet meer gaat doen.
Dat jij je aan zijn niveau irriteert begrijp ik maar je kunt het hem leren. Mijn vriend komt ook van VMBO-B maar ik heb hem aangeleerd da die dinge goed gaat schrijven, irriteerde me er ook aan…
Als ik jou was zo ik nog een x met hem afspreken en vragen of hij van XTC af wil blijven en dat hij zn whappgesprekken aan jou laat lezen dan kun je zien hoe hij tege andere praat…

Ja dat klopt wel, maar ik ben zo bang om gekwetst te worden… (heeft ook te maken met mn bindingsangst…)
Maar dankjewel voor je reactie iig! x

Ik ben bang dat hij er niet meer wil stoppen… Hij vindt het namelijk veel te leuk…
En dat van die whappgesprekken, komt dat niet n beetje stalkerig over? :astonished:
Maar dankjewel voor je reactie! xx

als hij idd echt xtc gebruikt zou ik er toch bij nader inzien mee oppassen maar als het zoals hij zij twee keer gebeurt is en hij het niet vaker van plan is te gaan doen behalve ooit miss nog een keer op een feestje zou ik er geen probleem van maken (komt miss ook doordat ik aardig wat mensen ken die drugs gebruiken btw wel vwo doen )
en wat ymmy zei lijkt me ook een goed plan , vragen of je zijn gesprekken mag lezen
en miss kan je dan van te voren zeggen over whap : ik wil graag een keer afspreken om ook wat dingen te vragen en voorderest gwn een gezellige dag van te maken, of iets in die trant

Als je een serieuze relatie wil moet je naar je verstand en gevoel luisteren. Als deze elkaar tegenspreken loop je hier later tegen aan en dan is het veel moeilijker om met een jongen te breken dan wanneer je hem net kent.

Hm… Als het nu al niet goed begint? Ik zou als ik jou was even wat afstand nemen. Zo kun je zien wat hij gaat doen. Gaat hij meteen andere meisjes versieren etc of heeft hij binnen de kortste keren een vriendin? Dan weet je genoeg. En als hij dat niet doet, dan weet je ook genoeg :slightly_smiling_face:

uhm ik heb het ook gwn gevraagd of ik da mocht zien. maar ik zei er wel bij: dit is gwn voor de zekerheid ik vertrouw je echt wel dat je dat niet doet!
maar je moet het zelf wel durven vragen! En ja ik ben echt 100% tegen drugs… maarja da meot die dan maar afleren als die echt zoveel van je houd…
xx

Het lijkt erop dat er meer voor- dan nadelen zijn. Je moet je nergens toe verplicht voelen, als het voor jou niks is, dan moet je dat eerlijk aangeven. Hem aan het lijntje houden, veroorzaakt wel meer ‘problemen’. Ik vind hem zelf oprecht overkomen, dat wel, maar het moet van twee kanten komen.

Anders leer je hem eerst beter kennen voordat je zo’n stap neemt. Je weet pas hoe iemand echt is als je hem langer kent. Ik zou nog niet jezelf in een relatie storten, maar gewoon wat vaker (af)spreken, dan komt de waarheid vanzelf wel boven water.

Ja ik ken iemand die deed ook een paar x drugs gebruiken, daarna dikke verslaving eraan. Maar ik heb hem geholpen eraf te blijven en hij is er wel dankbaar voor dat ik dat uiteindelijk heb gedaan…
En als je met iemand gaat/bijna gaat dan vind ik wel dat je in de ander zn mbl mag kijken :blush:

Hmmm… het punt is, als hij echt geweldig zou zijn, zou je hem nog wel een kans kunnen geven. Maar nu je zelf ook al zegt dat hij wat aparte trekjes had (serieus… 2x xtc gebruiken en daar dan meteen over ‘opscheppen’ bij een meisje? Heel raar) en hij soms te veel over zichzelf en z’n ex praatte, denk ik dat hij niet zo heel geweldig is. Het is voor een jongen heel makkelijk om lieve dingen te zeggen, dus je moet uitkijken dat je hem niet vooral om die reden leuk vindt.
Mijn verstand zegt dan ook dat je er beter niet mee door kunt gaan. Wat je vriendin zegt hoeft niet 100% waar te zijn natuurlijk, dus hier zou ik niet al te zwaar aan tillen. Maar vergeet niet dat hij ook minder leuke trekjes heeft!

Damn, hier zou ik ook bindingsangst van krijgen…

Ik zou sowieso niet afgaan op wat anderen over hem zeggen, je moet hem zelf leren kennen. Hij loopt een beetje hard van stapel, maar misschien is hij wel gewoon een heel open persoon en als jij bindingsangst hebt dan is dat wellicht echt heel goed voor je.

Doe zelf wat goed voelt, maar als ik jou was zou ik nog een tijdje doorgaan. Het klinkt als een goede jongen.

Met af en toe drugs gebruiken op een feestje is trouwens echt niks mis… iedere week alcohol drinken is veel slechter en veel verslavender.

Als ik jou was had ik hem trouwens niet geconfronteerd met wat die vriendin had gezegd, maar goed.

Dit dus.
En wat MrsFlea zegt, misschien had je hem beter niet kunnen confronteren met wat die vriendin zei… Maarja het is nu al gebeurd.

Ik kan je vertellen dat ik nu met een jongen aan het date ben waar mijn “vriendin” ook allemaal verhalen over had verteld ( niet positief) niet verhalen die op jou verhalen lijkt. Maar wel dingen die mij heeel erg aan het twijfelen gebracht hebben meerdere keren.

Ik ben gewoon gaan date en ik kan je garanderen bij mij is het goed uitgepakt! Ik merk er niks van en hij is echt super!

Ik zou gewoon gaan date en het idee in je achterhoofd houden. Is het leuk vergeet het dan! Misschien is het wat je vriendin zegt niet waar en heeft zei het ook maar via via gehoord!

Ik weet precies hoe je je voelt en ik weet dat het écht héél k*t en vervelend is maar probeer het geloof me ajb!

2e kans lool… gelijk stoppen… je beste vriendin zegt het niet voor niks lool

Ik had ook dat een vriendin allemaal dingen zei over mn toen crush, nu vriend, waardoor ik een best wel verkeerde eerste indruk kreeg.
Bij het daten bleek het allemaal wel mee te vallen, en ik ben blij dat ik hem
uiteindelijk toch een kans heb gegeven. :slightly_smiling_face:

Maar als die XTC gebruikt is het wel even opletten.
Maar het is niet veel anders dan elke week veel alcohol drinken… dat is immers ook een drug toch?

Ga vooral op je eigen gevoel af. Doe niks waar je je niet prettig bij voelt!

En trouwens zoveel leuke jongens zegen liefe dingen… en die gebruiken dus geen xtc :slightly_smiling_face: dus mijn tip aan jouw blijf verder zoeken:)