Moet ik vertellen dat ik verliefd ben?

Lieve allemaal,
Vorig jaar was ik tot de conclusie gekomen dat ik best wel verliefd was op een jongen. Deze jongen en ik werkten bij hetzelfde bedrijf en we zaten op dezelfde school, beiden in ons examenjaar. We zagen elkaar vaak op feestjes en langzamerhand begon ik te merken dat ik hem toch wel erg leuk vond. Ik heb er alleen nooit de ballen voor gehad hem dat te vertellen, omdat het voor mijn gevoel niet wederzijds was, en ook omdat onze ‘vriendschap’ niet uit meer bestond dan elkaar plagen op het werk en hoi zeggen op school. Aan het einde van vorig schooljaar was ik gezakt en hij geslaagd, en ging hij ergens ver weg studeren terwijl ik het jaar over ging doen. Na verloop van tijd werd mijn verliefdheid minder. Tot afgelopen weekend.
Ik liep hem tegen het lijf op een feestje, en de kriebels waren gelijk weer terug. Nu begin ik weer van voren af aan.
Nu is mijn vraag, wat moet ik doen? Ik ben er vrij zeker van dat hij mij niet leuk vindt, omdat hij met Jan en Alleman de hort op gaat en nog gewoon geniet van zijn vrijheid. Maar ik vind hem echt heel erg leuk, en kan niet stoppen met aan hem denken.
Zijn er misschien mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten en over hun angst voor afwijzing heen zijn gestapt? Ik hoor graag van jullie!
Liefs!

Ik zou het hem niet vertellen. Als ik het zo hoor heeft hij niet dezelfde gevoelens voor jou en dan is het enige resultaat dat het heel erg awkward word. Als ik jou was zou ik zijn nummer proberen te regelen en dan een keer met hem afspreken dan kunnen zijn gevoelens altijd nog veranderen.

Ik heb ook in zo’n situatie gezeten! Alleen kreeg ik gemixte signalen.
Ik heb na 1,5 jaar toch alle moed verzamelt en het hem gevraagd. Hij zei dat het niks ging worden. Ik snap nog steeds niet waarom hij dan signalen gaf en ook letterlijk zei dat ie me leuk vond als dat niet zo was… maar goed.

Aan de ene kant zeg ik; vertel het hem. Want dan heb je duidelijkheid en kun je verder met je leven. Aan de andere kant moet je dan wel, na de evt afwijzing, omgaan met zijn aanwezigheid…