Moet ik van school veranderen??

FF veranderde beginpost:

Ik zit nu op een Gymnasium maar ik sta geen voldoende voor Grieks en Latijn,
Ik ben aan het twijfelen om naar een andere school te gaan en daar dan VWO/Atheneum te doen.
Ik ben nu s’avonds na het eten soms nog best wat huiswerk aan het doen.
Als ik daar naartoe ga zal dat dus minder zijn omdat ik dan 2 vakken minder heb.

2 vragen:

1. Tot hoelaat zijn jullie bezig met je HW?
  2. Zal ik aan het eind van dit jaar naar de andere school gaan?

Hopelijk is het nu wat duidelijker!
Xoxo Een twijfelaartje

Ik snap het niet.

Je wilt naar een andere school, omdat je denkt dat je dan wel voldoende voor Latijn en Grieks zal staan, en dat je minder huiswerk hebt?

Op elke school heb je huiswerk.

Ik denk dat ze bedoelt dat ze op die andere school dan atheneum gaat doen, zonder die vakken dus. Maar ik kan het ook fout hebben.

Op het gymnasium heb je Grieks en Latijn. Op VWO/atheneum niet.
Een vriendin van mij heeft ook een switch gemaakt van gym naar ath en dat is haar heel goed bevallen. Minder huiswerk had ze niet maar er viel wel een enorme last van haar schouders af omdat ze die 2 moeilijke vakken niet meer had.

ik ben van vwo4 naar havo 5 gegaan en dat scheelde voor mij ook 2 vakken. Maatschappijleer was in de 4e afgerond en ik mocht 1 van laten vallen. Dit scheelde voor mij echt veel.

En ik zorg dat ik voor het eten klaar ben met mn hw. Ik weet dat het me na het eten niet meer lukt om me te concentreren enzo

In welke klas zit je? Want als je al in de bovenbouw zit dan kun je misschien 1 van de 2 vakken laten vallen (en eventueel inwisselen voor een ander keuzevak als dat moet), dan heb je al 1 taal minder.

Als je nog in de onderbouw zit dan is het misschien wel handig om over te stappen naar atheneum, als je Latijn en Grieks nu al moeilijk vind (om het zo maar te zeggen). Houd er wel rekening mee dat je uiteindelijk (in de bovenbouw) niet per se minder vakken hebt dan, omdat je Latijn en/of Grieks kunt doen in plaats van Frans en/of Duits. Je kan bvb Gymnasium doen met alleen Latijn of alleen Grieks en dan zowel Frans als Duits laten vallen. Dus de hoeveelheid examenvakken is uiteindelijk gelijk op atheneum en gymnasium.

Ik zit in 2Atheneum en het hangt heel veel af van hoe je leert enzo. Ik heb geen enkele moeite met de stof en leren ed. Ik denk dat ik gemiddeld een uur hw per dag doe, maar dat is bij sommige mensen anders. Als je Grieks en Latijn niet nodig hebt voor wat je wilt doen zou ik naar het Atheneum gaan. Ik heb zelf er ook bewust vor gekozen om atheneum te doen vanwege Grieks en Latijn. Volgens mij ligt daar het enige verschil. Je moet bij mij op school in de 4e sowieso een taal kiezen, welk pakket je ook doet. Dus Grieks, Latijn, Frans of Duits. Ik weet niet of het ook zo is waar je naartoe wil maar houdt daar rekening mee

Ze had eerst een andere beginpost, haha. :’)

Als grieks en latijn je niet liggen, is dat wel een slimme keuze.
Op het vwo zal je dat niet hebben. Huiswerk heb je atijd wel, het is aan jou hoeveel tijd je daarin besteed.

Ik doe ook Gymnasium en ben soms ook wel lang met huiswerk bezig, maar ja soms ook maar een uurtje ofzo. Als je Grieks en Latijn moeilijk vindt zou ik wel wisselen of in ieder geval een moderne taal (Frans of Duits) kiezen zodat je in de bovenbouw ook nog kan wisselen. Op het Atheneum is een moderne taal namelijk verplicht, en als je daarmee achterloopt wordt dat weer veel gedoe enzo. Je kunt ook bijlessen nemen en ik weet ook niet hoe goed je oplet maar als het gewoon niet lukt zou ik echt wel ruilen van school
succes :slightly_smiling_face:

Heey, ik kan me hier goed in inleven, ik heb vorig jaar ook gymnasium gedaan.
Ik had ook altijd bergen huiswerk, dat weet ik nog goed!
Ik heb toen besloten naar het vwo te gaan.
Daar zit ik og steeds. Ik heb nu nog maar een half uur of een uur huiswerk per dag, hoef minder mijn best te doen terwijl ik hogere cijfers haal.
Of jij dit ook wil doen moet je zelf balen maar ik ben hier in elk geval wel gelukkiger van geworden.

Hallo allemaal,
Heel erg beankt, dit heeft me echt geholpen.
Ik ga eind dit jaar over naar een andere school en ik ga daar vwo/atheneum doen.
Bedankt!
Xoxo :hugs:

Graag gedaan, en heel veel plezier en succes op je nieuwe school!

Hey! Ik doe ook gymnasium, en sta ook geen voldoende op Grieks en Latijn, so join the club! :slightly_smiling_face: Haha, maar nu serieus: Ik zit nu in de derde, en ga volgend jaar gewoon Grieks en Latijn beide laten vallen! Als jij nu in de derde zit, zou jij dit ook kunnen doen, want als je dat laat vallen betekent het gewoon dat je dan ook Atheneum doet, maar wel op dezelfde school! Misschien is het voor jou voordeliger, omdat je nog wel gewoon je eigen vertrouwde schooltje hebt! :flushed: Ik heb alleen geen idee, of dit wel een optie is op jouw school!! Good luck! X

Volgens mij zit ze op het Gymnasium (als in echt alleen gymnasium dus geen ath)

Ohw, zó! :stuck_out_tongue: Grapje, niks gezegd! :slightly_smiling_face:

Gewoon doorzetten. Want deze instelling krijg je op een gegeven moment denk ik ook op ATH en dan wil je weer iets anders. Je zit daar niet voor niets meid! JE KAN HET! :slightly_smiling_face:

Ik ben overigens tot midden in de nacht bezig met school. Ik doe dan wel HBO, maar dat komt ook nog he. Dat is 10x zwaarder dan je middelbare school. Ik mis de middelbare school, zorgeloze tijd…