Hee meiden!
Een paar jaar geleden kwam ik via via in contact met een jongen, we videochatten toen elke dag via msn (ja, zo lang geleden is het al!) maar na een tijdje hadden we om de een of andere reden geen contact meer.
Een paar weken geleden hebben we echter weer contact met elkaar gekregen en de laatste twee dagen zijn we samen op stap geweest, ook vanavond gaan we weer saampjes. Toen we gisteravond op stap waren en even naar een rustig plekje gingen, vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Natuurlijk zei ik ja, want het is een hartstikke leuke jongen.
Maar nu komt het probleem… Ik heb het vandaag aan mijn ouders verteld en mijn moeder was er blij mee, alleen mijn vader niet. Hij is het er absoluut niet mee eens dat ik in deze periode van mijn leven (ik ben 17 jaar en zit in het examenjaar vwo) een relatie begin. Hij is onder andere bang dat ik mijn vervolgstudie ga verwaarlozen en dat ik heel erg ga veranderen en daardoor bijvoorbeeld nauwelijks meer thuis ben. Hoe moet ik dit aanpakken? Moet ik het even laten rusten en er niets over zeggen, of kan ik er juist beter wèl over praten en hem uitleggen dat hij zich geen zorgen hoeft te maken?
Ik wil namelijk echt met deze jongen verder en mijn gevoel zegt dat het echt op een langdurige relatie kan uitlopen.
Ik weet echt niet hoe ik hiermee moet dealen (en mijn vader dus ook niet)… Help…