Moet ik me aanpassen?

Nou ik zit dus ergens mee, en ik wil graag jullie mening. Want ik rook bijvoorbeeld tijdens het uitgaan wel eens een sigaretje, en in het weekend wel eens een jointje. Maar nooit waar mn vriend bij is of zo, hij vind het namelijk verschrikkelijk. Nou is mn vriend net terug van vakantie, na 3 weken eindelijk. En ik zou 'm vandaag dus weer zien, maar hij werd (alweer) boos over die dingen, hij zei dat 'ie me een paar dagen niet hoefde te zien en dat 'ie echt heel boos is. Dus ik excuses aangeboden, en beloofd dat ik ermee stop. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat hij dit van mij vraagt, hij doe het nooit waar hij bij is of wat dan ook, als hij een keer dronken rondloopt geef ik er ook geen fuck om, maar als ik een keer stoned ben is het verschrikkelijk? Wat vinden jullie, stel ik me aan en moet ik gewoon er mee stoppen? Of vraagt hij teveel?

En ja ik kan het heus wel hebben als je zegt dat ik me aanstel. :ok_woman:

Ik denk dat je moet kiezen,
waar geef je meer om, je vriendje of het roken?

Tsja, ik vind persoonlijk dat je de ander niets moet verbieden in een relatie. Dat gaat niet werken. Opzich hou je al genoeg rekening met hem door het niet bij hem t doen enz. Misschien er nog eens een keer over praten? waarom hij t zo erg vind enz enz.

Ik vind niet dat je je aanstelt. Zoals je zegt, je houd al rekening met hem door het sowieso niet te doen als hij erbij is, ik snap niet waar hij zich dan druk om maakt.

xShar heeft gelijk.
Maar dat hij boos wordt over het roken vindt ik persoonlijk beetje overdreven. Ik weet zelf hoe het is als je gewoon niet kunt stoppen. Maar minderen kan altijd!
Maar jointjes kun je beter mee stoppen. Voor jou zijn het jointjes… Maar misschien ziet hij het gewoon als durgs. En weet hij daar de gevaren van.

ik heb zelf juist het probleem dat mijn hele vriendengroep rookt, behalve ik. En 2 hele goede vriendinnen van mij roken ook, die ook in die groep zitten, en daarvan vind ik het echt heel erg dat ze roken.
ik heb het inmiddels wel geaccepteerd, maar ik snap wel heel goed wat je vriend er erg aan vind, maar ik vind het wel onzin als hij zo erover doorgaat terwijl jij het niet eens doet waar hij bij is!

Praat er nog eens over met hem en vraag wat hij wilt dat je doet.
Als hij zegt dat hij wilt dat je stopt dan moet je gaan kiezen…

Er nogmaals over praten heeft geen zin, dat hebben we al honderd keer gedaan en elke keer loopt het uit op ruzie. Ik vind het over het algemeen niet echt een probleem om te stoppen voor hem, maar het feit dat 'ie het mij verbied? Daar wilde ik graag jullie mening over (:

Verbieden vind ik niet kunnen, ik vind wel dat hij het recht heeft er iets van te zeggen en te vragen of je wilt stoppen.

Ik vind dat hij je ook voor jezelf moet laten kiezen, ik snap wel dat hij het niet leuk vindt dat je rookt, maar hij zou dat ook kunnen zeggen zonder ruzie te maken?

Je wordt echt niet een minder leuk meisje omdat je rookt hoor xD
Dus ik vind eerlijk gezegt dat hij zich aanstelt, vooral omdat je niet rookt in het bij zijn van hem.

Ik vind dat je er lekker mee door moet gaan als jij dat graag wilt.
Dat je rookt maakt je geen beter of slechter persoon, je houdt toch al rekening met hem.

Oh, dit komt me zo bekend voor.
Mijn ex wou ook niet dat ik rookte, en toen zei ik dat ik was gestopt.
En deed ik het stiekem.
Geen aanrader denk ik, komen ze uiteindelijk achter :stuck_out_tongue:

Je moet gewoon zelf nadenken
je moet kiezen wat je belangrijker vind; roken of je vriendje.
ik snap hem opzich ook wel beetje:$
hij bedoelt het wel goed, als je rookt is slecht…
naja het is wel moeilijk te stoppen,
maar ik zou gewoon proberen echt te stoppen
of er samen goed over te praten!
succes meid (:

Ik denk dat je al de fout in gaat door te zeggen dat je het niet zal doen. Als jij mij iets beloofd en je het vervolgens niet doet zou ik ook boos zijn. Wat ik zou doen is hem heel duidelijk maken dat je niet van plan bent je aan te passen maar dat jullie bijvoorbeeld wel kunnen doen dat je het niet in zijn buurt doet

Het enige wat volgens mij in een relatie werkt, zijn de ongeschreven regels (niet flirten/zoenen/seks met een ander, verjaardagen onthouden etc.)
Wanneer je regels begint voor te schrijven, kan het alleen maar de slechte kant op gaan.

Maar on topic; ik denk dat je -aangezien je vriendje er duidelijk veel waarde aan hecht- toch beter probeert te kappen met die sigaretten/joints. Mijn exvriendje vond het heel erg dat ik vaak rokjes en jurkjes droeg (hij was erg jaloers moet je weten) en ik heb me dan ook wel wat aangepast: vaker een broek aan bv als ik wist dat ik hem die dag ging zien. Door die jaloezie is het btw ook uit, zo zie je eigenlijk maar… Wanneer je ‘regels’ voor elkaar begint op te leggen is de fun er eigenlijk af…

Als je het niet doet waar hij bij is snap ik niet wat hij zeikt, sorry hoor. :’) Ik bedoel, hij heeft er toch geen last van. Pff daar kan ik best slecht tegen eigenlijk, dat soort zeikerds.

Je stelt je niet aan. Ik moest ook stoppen voor mijn vriendje. Hij confronteerde mij ermee en we planden bv 2 sigaretjes per dag (wat ik stiekem te weinig vond en meer rook). Hij kwam erachter en dreigde om een punt achter onze relatie te zetten. Ik besloot toch maar om voor hem te kiezen en ik ben al een paar jaar smokefree.

Mijn vriend dronk of rookte niet, maar jouw vriendje dus wel. Maak onderling regels voor je zelf. Als hij stiekem drinkt, mag jij ook roken. Pech.