Moet ik kiezen voor zijn gevoel of het mijne?

Laatst heb ik een topic geopend b[/b] over dat ik soms twijfel of ik nog wel verder wil met de relatie met mn vriend. Dat ik soms fantaseer hoe het zou zijn met andere jongens, maar dat ik hem eigenlijk niet kwijt wil. Die twijfels worden met de dag iets meer, ondanks dat ze soms ineens helemaal weg zijn… Ik kan er echt niet meer tegen en toen ik laatst een avondje stappen was met een vriendin kwam ik een hele leuke jongen tegen. Ik ben niet vreemd gegaan, maar het koste me wel moeite in tegenstelling tot wat ik zei in het vorige topic. Ik had het nu wel een beetje moeilijk. Ik ben blij dat ik het niet heb gedaan, omdat ik de volgende dag dan echt niet met mezelf kon leven.
Maar nu zit ik met het gevoel dat ik die jongen weer wil tegenkomen, etc.

Maar dit leidt teveel af van het onderwerp dit keer, ik wil denk ik een einde aan de relatie maken. Maar het is heel moeilijk, aangezien ik laatst iets hoorde van hem waar ik enorm van schrok.

Hij is erg onzeker, niet tevreden met zichzelf, vroeger naar een psycholoog geweest etc. Toen hij laatst bleef slapen zei hij dat ‘ik het enige ben waarvoor hij hier nog wil zijn’. Ik schrok hier echt van en voelde me echt lullig aangezien ik die avond nog zat na te denken of het misschien beter was dat het uit was tussen ons. Ik heb het gevoel dat ik zonder hem ook gelukkig ben. Dat ik hem alleen voor de lust heb, maar dat ik dat ook bij andere jongens kan krijgen dus dat hij niet meer ‘dat speciale’ heeft.

Dat hij dat zei, geeft aan hoeveel hij van me houdt, en daardoor voel ik me nog meer verschrikkelijk omdat ik niet zoveel van hem houd als hij van mij. Maar ik wil ook niet vanwege medelijden in een relatie met hem blijven. Maar ik hou genoeg van hem om niet te willen dat hij zich suuuuper klote gaat voelen en zich ‘geen raad meer weet zonder mij’. Want dat gevoel gaf hij me toen hij dat zei. Verder heeft hij hartstikke leuke vrienden en vriendinnen, en is hij helemaal niet alleen of een nerdie die niemand anders heeft dan mij. Daarom snap ik ook niet helemaal waarom hij zo ‘depressief’ is.

Ik wil het niet uitmaken vanwege die jongen die ik tegen kwam met uitgaan, maar vanwege het feit dat het gevoel dat je ‘niet zonder iemand kan’ helemaal weg is.

Moet ik het er gewoon met hem over hebben, over wat ik voel en dat het voor mij niet meer hetzelfde is, of het gewoon gelijk uitmaken? Ik weet dat hij enorm gekwetst gaat worden en het pijn doet bij hem. Maar ik kan toch niet vanwege dat ene zinnetje wat hij zei bij hem blijven en meer verlangen naar andere jongens en hem misschien nog meer kwetsen door uiteindelijk toch vreemd te gaan?

Ik word echt helemaal gek. :frowning_face:

Voor jezelf kiezen. Hij verdient de waarheid en hem aan het lijntje houden is niet netjes. Ik zou er met hem over praten dat je gevoel weg is en het dan uitmaken. Misschien dat hij het zwaar krijgt ja, maar uit medelijden moet je zeker niet bij hem blijven.

Dat is echt een moeilijke situatie… Misschien kun je er toch beter met hem over praten, kijken hoe hij reageert en toch uitmaken… Zo geef je hem een kans later een meid te vinden waar hij gelukkig mee is, maar die hem ook datzelfde kan geven, wat jij niet meer kan. Misschien is het ook verstandig om met die vrienden van hem te praten, dat ze hem goed opvangen, leuke dingen met hem gaan doen en hem wat in de gaten houden zodat hij niet echt de tijd zal hebben om in zn eentje te zitten en depressief te zijn.

Succes in ieder geval

Lastig, aan de ene kant kan je zeggen ‘hou hem niet aan het lijntje’, daar zit wat in. Maar om het nu pats boem uit te maken vind ik ook wel heftig… Is er niet een mogelijkheid dat je eerst goed met hem kan praten om hem aan het idee te laten wennen, geef hem daarna tijd om zelf na te denken of dit nog zin heeft. Waarschijnlijk komt hij tot dezelfde conclusie als jij.

Ik wil hem ook niet aan het lijntje houden, maar hem inderdaad zo dumpen vind ik veel te heftig. Ik geef nog steeds om hem, en ik wil niet dat hij zich verschrikkelijk gaat voelen. Het is zo lastig, ik zie hem niet meer als MIJN vriendje, maar als een hele goede vriend. En een hele goede vriend wil je ook niet zomaar laten vallen toch?

^ Nee logisch… Helaas zal hij zich natuurlijk heel anders voelen als jij het uitmaakt, hij staat waarschijnlijk niet te springen om als vrienden verder te gaan. Dus niet alleen voor hem is het moeilijk, maar ook voor jou en dat is heel logisch. Op dit moment gaat het wel even om hem, dus geef hem echt de tijd om eroverheen te komen. Laat hem kiezen of hij wel/geen/een beetje contact wil etc.

Ik heb het idee dat je in een sleur bent gevallen. Dat je op zoek bent naar spanning. Het ligt niet aan je vriend, maar aan je nieuwsgierigheid. Op zich niks mis mee, maar misschien een idee om eens wat te gaan doen? Uitdagingen opzoeken samen. Op pad of op vakantie gaan. Iets waardoor je band weer sterker wordt en wat jullie relatie zo uniek maakt. Want dat mist misschien.

Vertel hem in elk geval je gevoelens! Zodat hij het weet, daar heeft hij recht op. En daarbij geef je hem ook de kans om nog wat te kunnen doen. Als het niet verbeterd kun je het altijd nog uitmaken.
Ik zou wel zeggen te kiezen voor jezelf, omdat je nooit uit medelijden bij iemand moet blijven.

Het gekke is dat we eigenlijk een maandje geleden nog met zn 2en op vakantie zijn geweest. En dan niet naar Spanje ofzo, maar lekker buiten europa, even helemaal weg. Het was heerlijk daar, en nu ik er zo over nadenk had ik de tijd van mn leven met hem. Maar vanaf de vakantie tot nu, hebben we eigenlijk niet veel meer ondernomen… Misschien heb je gelijk, en moeten we meer nieuwe en spannende dingen doen met zn tweeen.

Misschien verstandig om het er met hem over te hebben? Dat ik onze relatie een beetje saai begin te vinden en weer nieuwe leuke dingen wil doen?

Ik zou hem echt het liefst bij me houden, maar mn gevoel werkt daar gewoon niet aan mee. Als leuke nieuwe dingen daar bij zouden helpen, heb ik er echt wel veel voor over.

Eigenlijk herken ik in dit verhaal mijn ex, jij bent mn ex en ik jou vriend zegmaar…

Al heb ik niet dat depressieve, ik hield zielsveel van hem…maar hij wilde gewoon vrij zijn. Moeilijk te accepetren, maar als hij echt van je houdt, accepteerd hij eke beslissing die je neemt…heb ik ook gedaan bij me ex.
Ik heb een paar dagen allemaal maar kunnen overgeven, maar ik ben er bovenop gekomen! ( het is nu 2 maanden uit )

ik zie nu in, dat het beter is dat het uit is, we zouden best nog een leuke tijd gehad kunnen hebben nu, maar vooraltijd? nee…ooit zou het er tch wel van komen… onze karakters botste teveel.

Leuke dingen doen, tsja ik zou die week dat hij het uitmaakte een vakantie boeken…als het gevoel er gewoon niet meer is, kan je 1000e leuke dingen doen, maar het is er of het is er niet…

Het klink egoïstisch, maar ik vind dat je altijd voor je eigen gevoel moet gaan. Als jij je bij iets niet goed voelt NIET DOEN.

Ik had al in je andere topic gereageerd dat ik hetzelfde gevoel had, maar dat ik het mijn vriend niet had verteld. Daarna kwam ik dus ook opeens een jongen tegen die ik stiekem wel leuk vond, en ik had die jongen ook op msn enzo (ik kende hem al even maar nooit zo over hem gedacht) en toen had ik die jongen een keer op msn per ongeluk verteld dat ik twijfelde toen ik een keer boos was op mijn vriend. Mijn vriend heb ik gelijk daarna toen ik hem weer zag het ook verteld omdat ik mij schuldig voelde dat hij het niet wist, maar mijn vriend kon het niet hebben dat die andere jongen het eerder wist en maakte het uit. Hij vertelde echter wel dat hij af en toe precies hetzelfde twijfelgevoel had.

Dat was donderdag (over de telefoon :frowning_face: ) en zaterdagavond zag ik mijn vriend toen weer en we bleken elkaar toch te erg te missen en na heel veel met elkaar gepraat te hebben is het nu weer aan gelukkig.

Dan nu het deel dat voor jou relevant is :stuck_out_tongue: doordat het uit was zijn wij er allebei wel achtergekomen dat we eigenlijk nog harstikke veel van elkaar houden. Het probleem bij ons was waarschijnlijk ook gewoon dat er teveel sleur in de relatie kwam. We deden eigenlijk ieder weekend hetzelfde maar vanaf nu gaan we iedere zondag wat leuks met elkaar doen zoals naar het strand ofzo. Dat het uit was was natuurlijk niet leuk ofzo maar volgens mij zorgt het er wel voor dat onze relatie weer beter wordt. Het voelt nu al weer zoveel beter na 2 dagen. Al mijn twijfels zijn verdwenen en die andere jongen vind ik ook niet leuk meer, dat was toch vooral spanning zoeken denk ik en die spanning heb ik nu weer terug bij mijn vriend.

Bij ons ging het uit, maar als wij gewoon goed met elkaar hadden gepraat had dat waarschijnlijk niet eens gehoeven. Dus ik denk dat je het gewoon tegen je vriend moet zeggen en dan moet kijken wat eruit komt. Als je toch al erover denkt om het uit te maken heb je op dat gebied niets te verliezen toch? (Ik bedoel bang zijn dat hij het daarom uitmaakt) en misschien komen jullie wel samen tot een oplossing.

Tja, ik kan het altijd proberen toch? Als het niet werkt, dan weet ik wat me te doen staat…

We gaan morgen trouwens samen een hapje eten, ik denk dat tijdens het eten maar heb over dat ik vind dat we vaker wat leuke dingen moeten doen samen. Er wat meer op uit, omdat ik dat spanning en nieuwigheid mis in de relatie. Ik hoop dat hij het niet zwaar opvat.
Ik weet wel dat als mijn vriend zou zeggen “ik vind onze relatie een beetje saai” ik niet heel blij zou zijn…

je moet er sowieso over praten al is hij heel kwetsbaar en voelt hij zich kut is het niet de bedoeling dat jij dat dalijk ook doet omdat je zonder rede bij hem blijft

succes

Hij komt zo, en ik heb er zoo geen zin in. Maar het is altijd beter dan het gelijk uitmaken toch… aaah, ik durf het eigenlijk niet eens…:expressionless:

Kiezen voor de gevoelens van jullie beiden door het uit te maken.
Zo ben jij niet samen met een jongen waar je niet eens echt van houdt, en zo wordt hij niet aan het lijntje gehouden

Praat eerst met hem en kijk dan of uitmaken het beste is.
Maar als je blieft ga hem niet negeren en probeer gewoon vrienden te zijn als hij dat wilt.
Mijn ex heeft het een aantal maanden uitgemaakt en ging me negeren en ik zat in precies dezelfde situatie als jouw vriend en ik weet nu totaal niet meer wat ik met me leven moet.
Ik voel me super depressief omdat me ex me beste vriend was en hij wilt nu niet eens meer afspreken en praten via skype gaat ook moeilijk.
Verder had iedereen me tegelijkertijd verlaten waaronder me ex en het is gewoon hartstikke zwaar zo.
Dus probeer er ook over na te denken wat je hem aan doet als jij het enigste bent waarvoor hij er nog is dan wilt hij ook wel vrienden blijven ookal zal hij het nu niet accepteren.

Altijd voor jezelf kiezen in dit soort situaties… Klinkt misschien heel egoïstisch, maar als je ongelukkig bent in een relatie, maak je de ander op den duur er ook echt niet gelukkiger op. Het is natuurlijk heel rot dat hij zich een tijd klote zal voelen en dat soort dingen, maar je moet echt niet bij hem blijven omdat hij problemen heeft met zichzelf. Daar word jij niet gelukkiger van en hij ook niet, want stel hij komt erachter dan zal dit een nog hardere klap zijn dan nu.

Hij heeft inderdaad het recht om te weten wat er in jou omgaat en je kan hem dit het beste zo snel mogelijk en duidelijk vertellen. Zie hoe jij het ziet en wat jij nu wil, zo weet hij ook waar hij aan toe is. Onzekerheid is namelijk vaak het ergst.

Heel erg veel succes vanavond en ik hoop dat hij het toch een beetje goed oppakt!

Maar contact met hem zoeken, is ook moeilijk, want stiekem geef je hem dan hoop terwijl je dat misschien niet wilt…rust is altijd beter, want dan kan hij het een plekje geven…
Maar totaal nergeren hoeft natuurlijk ook niet zoals bij jou…

Sterkte en het komt allemaal goed!

ts; Succes… altijd moeilijk blijft het om over je gevoelens te praten, vooral als je weet dat je een ander daarmee teleursteld of zelfs pijn doet!

Dat!