Moet ik iets doen?

Hoi,

Ik heb afgelopen zaterdag seks met mijn vriend gehad. Ik ben aan de pil en we gebruiken een condoom. Alleen is deze zaterdag gescheurd. Toen we dit merkten zijn we meteen gestopt en hij is niet in mij klaargekomen. Aangezien ik aan de pil ben lijkt het me niet dat ik daardoor zwanger kan raken. Toch zit het me niet lekker. Zouden jullie een MAP halen of niet? Dit lijkt me namelijk ook niet erg goed om te gebruiken als het waarschijnlijk toch niet nodig is. Moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt!

Nee. xD

haha, nee natuurlijk niet. :") ik gebruik al 2 jaar alleen de pil, en ben nooit zwanger geweest. daar is de pil zegmaar voor gemaakt.

Nee.

nee waarom zou je? pil is veilig. klaar

Waarom gebruik je de pil als je hem toch niet vertrouwd? Ik snap dat je double dutch gaat (condoom is tegen zwangerschap minder betrouwbaar dan de pil, maar natuurlijk wel tegen soa’s), heel verstandig… maar waarom vertrouw je het niet? Waarom zou je zwanger worden als je de pil altijd goed slikt?
De pil is enorm veilig als jij hem gewoon goed slikt en als het condoom scheurt heb je hem als back up. Daar is de double dutch ook voor dus, dat je niet de sjaak bent als het mis gaat met het condoom.

Als ik het terug lees klinkt het lulliger dan ik bedoel, maar wat ik wil zeggen is dat je je niet druk moet maken zolang je de pil maar goed slikt!

Haha, dankjewel. Nee ik vind het niet lullig, klinkt misschien ook een beetje dom wat ik zei. Maar ik zat er toch een beetje mee, want als ik er goed over na ging denken ging eraan twijfelen of ik de pil wel goed slik. Ook al neem ik hem elke avond voor het slapen in en nog nooit ben vergeten. Maar ik wil geen risico lopen. Vandaar m’n vraag. Maar jullie stellen me gerust, haha.

ik hoorde eerlijk gezegd dat de pil voor 99% goed werkt, dus eigenlijk zou ik voor de zekerheid zo’n test doen.

ik als supernerveus persoon, zou toch ook even de MAP gaan halen maar tsja, dat is je eigen beslissing.

Een MAP is een grote hormoonbom, dus is absoluut niet goed voor je lichaam! Dus ik zou het echt niet doen als het niet echt nodig is.
Je kan altijd een zwangerschaptest gaan halen als je het niet vertrouwd

Serieus, dat gezeur over ‘‘de pil is maar betrouwbaar voor 99%’’ komt me echt m’n neus uit.
Nee het is niet nodig om de MAP te halen en de MAP is ook absoluut niet goed voor je lichaam, zoals hierboven is gezegd. Gewoon minder panisch doen en vertrouw op de pil.

Oke, dan zou dus elke vrouw die alleen de pil gebruikt een test moeten halen. Altijd. Elke keer. Kom op zeg :’)
Waarvoor heb je dat ding dan nog als je toch elke keer maar een test zou moeten doen voor de zekerheid.

als de pil niet veilig was geweest had ik nu 4 kinderen gehad

Dat zou mooi worden. De pil is een anticonceptiemiddel, die slik je om niet zwanger te worden en toch zou je dan elke keer na seks een MAP moeten nemen?! Natuurlijk niet. De pil is gewoon veilig.

Inderdaad. De MAP is echt niet goed voor je lichaam en in dit geval compleet onnodig.

Gewoon niks doen en vertrouw de pil.

Iedereen zegt wel dat je op de pil moet vertrouwen, maar tegenwoordig word de pil steeds minder onbetrouwbaar, en komt het regelmatig voor dat mensen zwanger worden, ondanks dat ze aan de pil zitten. Ooit gehoord van ‘pilkindjes?’.

Waarom wordt de pil minder betrouwbaar?

De pil is gewoon een anticonceptiemiddel en bij goed gebruik (en daar twijfel ik wel eens aan bij die zogenaamde pilkindjes) kun je er op vertrouwen dat je niet zwanger wordt.

Ik snap wel dat je nerveus bent; ik ben ook altijd weer opgelucht als mijn menstruatie weer arriveert. Maar je hoeft je echt niet druk te maken. En àls je jezelf nu al gerust zou willen stellen; haal dan een zwangerschapstest in plaats van de MAP.

Bedankt voor alle reacties. Ik snap dat velen van jullie zeggen vertrouw gewoon op de pil, en dat doe ik ook. Maar na zoiets ga ik er ineens heel erg aan twijfelen of ik de pil wel goed inneem. Ik neem hem namelijk iedere avond voor het slapen gaan in, alleen de ene keer ga ik om half tien slapen en de andere keer om half 12. En dit klinkt echt heel panisch en maakt volgens mij ook niet uit want volgens de bijsluiter is het niet erg als je een pil minder dan 12 uur te laat inneemt. Ik was gisteren een beetje heel erg alles aan het overdenken en vandaar dat ik een beetje in de stress schoot. Maar jullie stellen we me wel gerust, bedankt :slightly_smiling_face: