moet ik hier wel aan beginnen? bijna vriend in gevangenis

hallo allemaal

sinds een paar weken heb ik contact met een jongen die ik 4 jaar lang afgehouden heb omdat hij een verleden heeft qua drank drugs en diefstal…
hij heeft vrijwillig in een afkickkliniek gezeten en ook ik dacht dat het veel beter met hem ging helaas is die (denk ik) nu weer de fout ingegaan hij is namelijk opgepakt…hijzelf zegt dat het iets van de reclassering is… maar van kennissen hoor ik dat die een fles drank heeft gestolen en daarbij iemand licht gewond is geraakt … volgens mij vervalt die dus gewoon weer in zijn oude gedrag. maar ikzelf weet niet zo goed wat ik moet geloven! hemzelf heb ik niet meer gesproken… vandaag zijn eerste brieven op de mat… maar ook daar staat niet in wat er is gebeurt! ik word zo gek van al die onzekerheid! hoe kan ik hem helpen als ik niet eens ware verhaal weet?! nu is het zo dat ik wel contact met zijn zusje heb maar zei mij hierover ook niks verteld en ikzelf het idee heb dat zei ook tegen mij liegt over zijn geboorteplaats omdat ik dan zeker weten achter de waarheid ben … moet ik haar dan maar gewoon vragen of het waar is wat ik gehoort heb? pff zo lastig wil hem zo graag helpen…maar zonder zelf er aan onder door te gaan! maar hoe?

Stoppen nu het nog kan en je nog niet echt gehecht aan hem bent. Zoals je zelf zegt, hij vervalt steeds in zijn oude gedrag, zon jongen kun je niet helpen totdat hij het zelf wilt, en zo te lezen lukt het hem niet lm te veranderen, met of zonder jou.

Ik zou stoppen met deze jongen. Zoals je al zegt hij vervalt in zn oude gedrag. Dan zou hij dat wel vaker gaan doen. Ik zou echt stoppen nu het nog kan !

Precies dit. Het is niet jouw taak hem te helpen maar die van vrienden/familie en justitie.

Dit idd. Wanneer iemand écht verslaafd is, kan het hen ook niet meer schelen wie er gewond raakt. Ze gaan van vrienden en familie stelen en het kan heel intens worden. Zolang er nog niet echt iets is, zo snel mogelijk afkappen.

Het moet eerst goed met hèm gaan voordat het goed tussen jullie gaat