Moet ik het uitmaken voor mijn ouders of aan mezelf denken?

-

Je zegt dat je nu het perfecte vriendje hebt. Ik zou, als ik moest kiezen, kiezen voor mijn vriendje of in ieder geval proberen om een middenweg te zoeken. Als jij je ouders op een normale en rustige manier verteld dat je nu een leuke jongen hebt ontmoet en dat je het heel leuk zou vinden als je ouders hem accepteren zoals hij is, dan horen ze zit toch gewoon goed te vinden? Tussen je ouders en je vriend kiezen is volgens mij een van de moeilijkste dingen die er is, maar het uitmaken omdat je van je ouders geen vriendje mag dat vind ik grote onzin. Je bent 17 en het lijkt mij dat je dan oud genoeg bent om zelf je keuzes te kunnen maken. Je vriend is 22 en ik neem aan dat hij daardoor ook erg verantwoordelijk is. Mocht het nou héél erg uit de hand lopen dan kun je altijd nog met je vriend gaan samenwonen oid (als daat het geld voor is natuurlijk, maar omdat hij 22 is neem ik aan dat dat al een stuk vanzelfsprekender is dan wanneer je een jonge vriend hebt).

Kan je dit niet zeggen tegen je moeder? Dat je het perfecte vriendje hebt.
Als jij gelukkig bent. JIJ moet verder met hem niet je ouders.

-

Ik wist niet dat je moslim was (of ik heb er overheen gelezen dat kan natuurlijk ook). Ik vind de moslimachtige ideeën over geen vriendje, geen seks voor het huwelijk en uithuwelijken (ja lekker standaard) altijd om van te kotsen, dus in dit geval zou ik zeker voor je vriendje gaan. Als jij je fijn voelt op de momenten dat je bij je vriendje bent, dan is dat goed. Ik snap dat je er niet helemaal zeker van bent of je wel vol voor je vriendje moet gaan omdat jullie nog niet zo’n lange relatie hebben, maar het is altijd beter dan thuiszitten met die vervelende gedachten. Ik zou er toch eens met je vriend over praten, dan weet hij waar jij mee zit en kan hij je misschien helpen. Ik zou niks gaan verbergen voor je vriend in ieder geval. Succes.

Als ze zegt dat ze hem wilt ontmoeten zou ik dat zeker doen.