Moet ik het hem vertellen??

Ik heb volgens mij nog gevoelens voor mijn ex.
Het is niet dat ik smoor verliefd op hem ben, ik kan het ook niet goed uitleggen.
We zien elkaar nog wel 1x in de zoveel tijd omdat we best ver uit elkaar wonen, en we gaan nog gewoon goed met elkaar om.

Moet ik hem dit vertellen of verpest ik de vriendschap dan alleen maar?
Ik ga hem ook niet dwingen weer een relatie te beginnen, ik heb ook wel vrede met de breuk tussen ons, ik huil er ook niet meer om.
Dus ik twijfel of ik het moet vertellen ja of nee …

Nouja je kan het hem vertellen en zeggen dat je de vriendschap niet wilt verpesten. misschien voelt hij hetzelfde en dan is het alleen maar mooi. Maar als hij niet hetzelfde voelt kun je gewoon tegen hem zeggen dat je niks van hem verwacht en dat je hem ook niet wilt dwingen tot een relatie

Bedankt voor je reactie! ik heb besloten gewoon te zeggen dat ik hem nog wel heel erg mis en nog vaak aan de leuke dingen denk. dat komt al anders over en niet zo opdringerig.

Ik zou het niet vertellen. Als hij niks meer voor jou voelt en jij kan er mee leven om zo door te gaan zou ik het niet verpesten. :slightly_smiling_face:

Ik kan toch wel zeggen dat ik hem nog wel mis en nog vaak aan de leuke dingen denk? of is dat ook fout?

^ Idd. (dit was een reactie op Steph1993 :wink:)
Aan de ene kant kan je het ook gewoon zo laten, maar dan heb je kans dat het steeds meer wordt. Als je het vertelt zoals je het hier zegt is het in ieder geval duidelijk tussen jullie 2.

Ik maak me nu al helemaal gek.
Ik mis hem zo erg, ik denk dat hele tijd aan hem, ik mis gewoon de leuke dingen. alles tussen ons, en dat mag ie best weten toch

Vind ik wel, maar volgens mij ben jij er ook al aardig uit :wink: Haha.
Dus gewoon zeggen anders blijf je ermee zitten, maar reken er niet al teveel op dat hij hetzelfde zal zeggen.

Nee daar reken ik ook niet op :slightly_smiling_face: ik ga zeggen dat ik hem mis, me rot voel als ik aan onze leuke tijden denk maar niet meer verliefd ben en niks van hem verwacht, en blij ben dat we goeie vrienden zijn.
Op die manier kan ik toch geen vriendschap verpesten? want daar ben ik wel bang voor …

Begin gewoon een keer te praten over de leuke tijd samen vroeger toen jullie een stelletje waren, kijken of hij het ook nog weleens mist?

ik denk dat je op die manier jullie vriendschap niet verpest inderdaad, maar wel duidelijk hebt gemaakt hoe je erover denkt. als hij daarom jullie vriendschap wil beëindigen zou het wel erg raar zijn…

Ik zou ik dit geval ook heel erg twijfelen.
Hoe meen je dat hij het op zal pakken zou hij zich anders gaan gedragen als hij weet dat je hem leuk vind of afstandelijk gaan doen?
Zoniet dat zou ik het gewoon vertellen, en natuurlijk wel vertellen dat je niks verwacht van hem.

gevoelens voor je ex gaan nooit helemaal weg.
Je was ooit heel gelukkig met hem en verliefd op hem. Wanneer het uitgaat betekend niet dat je gelijk niks meer voor elkaar voelt. Meestal zal je altijd nog iets voor elkaar voelen, gewoon weg omdat je ooit voor hem bent gevallen.

Maar zijn de gevoelens echt serieus en weet je het echt zeker dat het niet zomaar wat oude gevoelens zijn, dan zou je het kunnen zeggen. Je moet eigenlijk kijken wat het beste is en of het waard is om die gevoelens te delen met hem.