Moet ik het hem vertellen of niet ?

-

Vertel het hem hoe dan ook! Op deze manier kan het niet doorgaan, want zo raak je hem misschien kwijt aan een ander meisje. Vertel het zo snel mogelijk, want ik moet eerlijk zeggen dat ik het best een kans geef als ik het zo lees. Zeg dat je je opeens hebt beseft dat je gevoelens voor hem hebt, dat je compleet in de war bent en absoluut niet weet wat je ermee moet doen. Hij is de enige met wie je er goed over kan praten. Als de gevoelens niet wederzijds zijn weet je dat, heb je nooit dat ‘wat als’ gevoel, wat je wel zou hebben als je nu random dat weekendje af zou zeggen en het langzaam laat dood bloeden. Als de gevoelens wel wederzijds zijn kunnen jullie bespreken wat jullie daarmee gaan doen. Of jullie er uberhaubt wat mee willen doen. Succes!

Hee!
Moeilijk hoor. Denk eerst eens na wat je zelf wilt. Waarschijnlijk weet je dat niet, dat heb je ook niet verteld in je blog. Je hebt wel verteld dat je hem niet kwijt wilt, en dat je geen relatie met hem wilt. Ik zou eens met hem afspreken en serieus praten, ook al is jullie ‘relatie/vriendschap’ niet heel serieus. Je moet er eigenlijk achter komen wat hij wilt. Ik denk dat hij net zo verward is als jou.
Als jij echt verliefd was had je dat geweten en wilde je niets liever dan met hem zijn en zijn vriendin zijn. Misschien heb je gewoon behoefte aan een jongen die je wardeerd, waarmee je kunt zoenen, en waarmee je samen kunt zijn en lachen. Het is een opvulling voor het lege gat wat je ex heeft nagelaten en het voelt goed zo. Alleen is er een moment dat jullie duidelijkheid willen. Je kunt dit zo snel mogelijk willen weten maar dan kan ook in een keer alles weg zijn. Je kan het ook ver voor je uitschuiven maar dan wordt het alleen maar pijnlijker.
Ik zou dat weekendje gewoon met hem op vakantie gaan. Misschien kom je er wel achter wat je voelt. En je hebt dan genoeg tijd om te vertellen dat je in de war bent en te vragen hoe hij over alles denkt.
Hopelijk heb je hier iets aan , en begrijp ik alles goed.
Succes xxx

Ik zou hem vertellen dat je gevoelens voor hem hebt, hij heeft dit misschien ook voor jou, maar omdat jullie afgesproken hebben ‘just friends’ te zijn durft hij dit misschien (net als jij) niet te vertellen. Breek het ijs en ga ervoor. (:

Ook het weekendje weg zou ik gewoon door laten gaan, desnoods vertel je hem tijdens dat weekend dat je gevoelens voor hem hebt als dit op korte termijn al is.

Ik denk namelijk dat als je niets zegt je hem misschien wel kwijtraakt aan dat meisje waar hij nu mee aan het appen is. Hij gaat ervan uit dat jullie gewoon vrienden blijven, dus houdt er geen rekening mee dat jij gevoelens voor hem hebt en geeft zo een ander de kans door middel van een date.

Verder zou ik geen schuldgevoelens naar m’n ex hebben, hij is niet voor niets je ex en heeft er duidelijk ook geen schuldgevoel bij als hij staat te zoenen voor je neus met een ander, dus waarom zou jij wel schuldgevoel moeten hebben tegenover je ex?

En of je er nog niet klaar voor bent weet alleen jij, maar deze jongen kent jou situatie en ik denk dat als hij je ook leuk vind hij dat respecteert en misschien ook wel gewoon rustig aan wil doen.

Succes ermee en nog een een fijne vakantie. (:

Awhhh super bedankt voor de reacties.
Ik heb net gehoord dat die vrienden groep naar over me praat, dus ik ben er ook wel klaar mee, ik ga in ieder geval geen rekening houden met m’n ex.
Ik wacht denk ik inderdaad tot het weekendje weg (over twee weken is dat) en dan kijk ik wel hoe dat voelt op het moment. Als ik dan denk van jah ik ben verliefd, ga ik ervoor en anders laat ik het. Ik ben heel bang voor reacties van anderen altijd, ik denk dat dat ook meespeelt. Dus we zullen zien!
In ieder geval mega bedankt enzo en als er nog tips zijn… Ze zijn altijd welkom!

Wat naar zeg dat die vriendengroep niet leuk over je praat, maar dat zal dan misschien komen doordat ze goed bevriend zijn met je ex en jij er nu toch niet bij bent, dan kunnen ze makkelijker met hem meelopen om het zo maar te zeggen.

Houd je ons op de hoogte van de situatie? Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen. :slightly_smiling_face:

Het gaat enorm veel pijn doen als je het hem NIET vertelt. Dus het enige wat ik kan zeggen is: meis, tell him how you feel!

Ontzettend kortzichtig, dat hoeft écht niet waar te zijn.

-

Goed van je dat je dat weekendje door laat gaan, vind t ook een goed idee om dan te zien hoe t nu zit en het eventueel dan te vertellen!

Ik heb het hem verteld, aangezien ik op vakantie was heb ik het wel via Whats App gedaan. Ik heb gezegd dat ik twijfelde of het weekendje weg wel zo’n strak plan was. Het is natuurlijk ook niet eerlijk voor dat meisje als zij serieuze gevoelens voor hem heeft en hij verpest het door met mij weg te gaan.
Hij schrok heel erg en zei gelijk dat hij het gewoon gelijk had weggestreept in zijn hoofd dat wij ooit serieus konden worden omdat hij dacht dat ik serieus te goed voor hem was. We hebben een super goed gesprek gehad en ik ga toch mee. We gaan kijken wat het wordt, want hij weet ook niet wat hij voelt voor mij. Dat meisje was niet serieus, hij voelde geen klik enzo. Alleen hij wilde gewoon verder kijken, want hij dacht dat het met mij toch niks werd en ik nooit gevoelens voor hem zou krijgen.
Uiteindelijk dus allemaal helemaal super en de gesprekken zijn nu nog beter. We hebben echt serieus gepraat en dat voelt nog beter. Hij vertelde zelfs waar hij onzeker over was en alles.

Dat is super nieuws natuurlijk! Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen. :slightly_smiling_face:

Ik vind het heel goed dat je het hem gewoon hebt verteld. Ik hoop voor jullie dat het wat wordt. :wink:

Voor hen die het nog wat boeit. We hebben nu 3 weken iets en mijn ex vindt het niet erg. Het is perfect, niet awkward en wauw beter kan het niet.