Moet ik het haar vertellen?

Zo, even op een anoniem account :slightly_smiling_face:

Ik ben zo’n anderhalf jaar gelukkig met mijn vriend. In die anderhalf jaar hebben wij samen wel eens wat leuks gedaan met een vriend van hem en zijn vriendin, zegmaar als twee stelletjes. Zo zijn we met z’n vieren ooit uit eten geweest en hebben we ooit bij een van hen gezellig wat gedronken. Dit meisje vind ik gewoon heel aardig, leuk en lief, maar dikke vriendinnen zullen we nooit worden :slightly_smiling_face: We hebben gewoon onze eigen vrienden maar we kunnen het gewoon gezellig hebben samen.

Nu is mijn vriend samen met een stuk of 6 andere vrienden op vakantie (noem even niet waar ze heen zijn, maar een echte feestvakantie) Mijn vriend heeft me aan de telefoon verteld dat die vriend van hem meerdere keren naar bed is geweest met een meisje daar. Ik schrok daar echt van, want ik had zoiets nooit van hem verwacht. Ook weet ik gewoon echt niet wat ik moet doen… Ik heb sterk de neiging om het zijn vriendin te vertellen, gewoon omdat ik vind dat ze recht heeft op de waarheid. Aan de andere kant vind ik dat ik niet echt de aangewezen persoon ben om dat haar te vertellen… Wat vinden jullie?

(Mijn vriend maakte geen grapje, dit is echt gebeurd)
(Mijn vriend en zijn vrienden zijn niet van plan het haar te vertellen en willen doen of er niks gebeurd is)

Ze komt er vanzelf wel achter.

niets zeggen, dan ben jij straks de boeman!

Ja, dat is moeilijk. Het is wel l*llig dat die vriend het niet wil zeggen. Misschien moet je het haar langzaam een paar hints zeggen van: wat zou je er van vinden als je vriend met een ander naar bed gaat of wat zou je dan doen?

Tja, ze komt er vroeg of laat wel achter, dus je zou het eventueel wel kunnen vertellen…
Maar je hebt ook weer de kans dat ze je niet gelooft…
Je wil graag eerlijk zijn…dus ga op je gevoel af…
Het is zo jammer dat dit soort dingen 2 kanten heeft: moet je t nou doen of niet
Good luck! :slightly_smiling_face:

Wat een asshole. Van zo’n jongens kan ik echt boos worden!
Ik zou wachten tot ze terug zijn van vakantie en zien of hij het haar dan vertelt/of ze er achterkomt. Zo niet, zou ik het haar vertellen. Ze heeft het recht om te weten met wat voor 'n klootzak ze samen is.

Ah, hoezo heb je eigenlijk precies dezelfde topictitel als dat andere topic?
Is nogal irritant met zoeken. :\

Ik heb deze situatie ook ooit gehad, en ik heb het niet verteld. Ik vond eigenlijk wel dat dat meisje recht had op de waarheid, maar ik liep gewoon heel erg het risico om ruzie te krijgen met mijn vriend en onze hele vriendengroep en dat vond ik het niet waard.

Achteraf gezien vind ik het wel lullig van mezelf, want dat meisje en die jongen zijn op dit moment nog steeds samen en ik blijf me afvragen of zij het nou al weet…

Ik zou niks zeggen, want die ene jongen weet dan dat jou vriend het aan jou heeft verteld en dan krijgen zij dus ruzie. Zo’n ruzie wil jij niet veroorzaken. Ik zou het aan je vriend overlaten… Miss dat hij druk op die jongen moet uitoefenen om er óf een einde aan te maken, of eerlijk opbiechten wat er gebeurd.

Echt bah dat er jongens zijn die zoiets doen. Hoe oud is hij eigenlijk?

@AutumnRain, niet gezien.

@ XAphroditeX hij weet wel dat mijn vriend 't aan mij heeft verteld. Best stom eigenlijk. Hij is 18.

Ik zou met het meisje gaan praten. Je hoeft het misschien niet zo direct te vertellen maar je kan wel zeggen dat je iets opving en dat het je niet helemaal lekker zit. Als ik me in dat meisje verplaats zou ik niet langer voor de gek gehouden willen worden. Het blijft natuurlijk verschrikkelijk om zulk nieuws te moeten vertellen, maar alsnog.

Ok vaag :S. Ik weet niet of jij wel eens met hem praat op msn oid maar ik zou zeker mijn mening erover laten weten over hoe fout hij zit… Maar ik denk eerlijk gezegd dat je er niet zoveel aan kan doen, hoe kut het ook is. Dus mijn conclusie is uiteindelijk dat je het niet aan haar kan vertellen… Als het een goede vriendin van je was geweest dan uiteraard wel, maar ze is een kennis van je en ik weet niet of het dan wel zo goed is om je met een relatie dan te bemoeien (ook al is het om een hele goede reden…)

Niet vertellen. Ze gelooft je wellicht toch niet. Achteraf ben jij weer de lulhannes die het verteld heeft en is iedereen weer boos op jou. Daarbij komt ook nog kijken dat jouw vriend het je in vertrouwen heeft verteld. Hoe lullig het ook is, doe alsof je van niks weet.

Niet mee gaan bemoeien. Misschien is die vriend van plan om het zelf nog aan haar te vertellen als ze terug zijn van vakantie, en ik denk dat het beter is als ze het van hem zelf hoort, dan via via. Anders zou je vriend idd druk op die jongen moeten uitoefenen (zoals Aphrodite al zei). Hij is vreemd gegaan, dus hij is ook verantwoordelijk om het haar te laten weten (of het uit te maken, of beide).

Edit: Ik zie net dat ze niet van plan zijn om het te vertellen, dan wordt 't wel wat lastiger. Alsnog vind ik niet dat je het haar moet zeggen, anders wordt iedereen kwaad op jou en krijg je heel veel drama.
Damn, ik snap jongens soms echt niet.

precies, een vriendin van me heeft dat ook ooit meegemaakt, toen is dat meisje alleen maar verschrikkelijk boos op haar geworden en is de leugenaar nog steeds samen met dat meisje en word mn vriendin nog steeds boos aangekeken…

Hoe moeilijk en lullig het ook is, niet vertellen. Jij zal de boosdoener zijn. Je vriend heeft jou het in vertrouwen verteld, zijn vriend zal hem niet meer vertrouwen, en er zit een kans in dat zijn vriendin je niet geloofd.

De vriend van mijn vriendje blijft vreemdgaan, met alles en iedereen. Zijn vriendin weet van niks, maar het is niet aan mij om het aan haar te vertellen.

Niet vertellen, hoe erg het ook voor haar is. Want straks worden jij en misschien je vriend er ook bij betrokken en dat zou heel vervelend kunnen zijn :slightly_smiling_face: