Moet ik hem verwijderen?

Hey,

Mijn vriend heeft het na een jaar uitgemaakt.
Hij vertelde dat hij niet meer hetzelfde voelt als in het begin en niet meer verliefd op me was, hij vond het oneerlijk dat we nog verder zouden doen terwijl hij niet meer hetzelfde voor me voelde als ik doe. Ik snap het, en ik ben ook niet boos op hem, ik heb ook geen enkele reden om boos te zijn op hem. Alleen ben ik er zo kapot van. Ik vertelde meer aan hem dan aan mijn beste vriendin, en hij vertelde ook toen hij het uitmaakte dat ik hem beter kende dan wie dan ook, en dat hij het best lullig voor me vind, omdat we elkaar zo goed begrijpen, maar hij is gewoon niet meer verliefd.

Nu zou ik hem willen houden op facebook. Hij woont ver van me vandaan, dus ik zou hem niet zo veel meer zien, maar hij vind het best dat ik hem te vriend hou op facebook, twitter, msn,…
alleen is hij bang dat als hij ooit een nieuwe vriendin krijgt ik er kapot van ga zijn, en ik dat dan allemaal ga lezen. Dat is wel waar natuurlijk…Maar ik zou hem sowieso nooit vergeten, en geen contact meer met hem hebben lijkt me nog erger, zeker omdat we zo goed overeen komen. Nu heb ik mezelf voorgenomen om hem niet zo obsessief te gaan stalken, maar gewoon af en toe eens een gesprek met hem te houden om te vragen hoe het met hem gaat, en in de vakantie eens af te spreken als vrienden. Alleen weet ik niet of dat wel zo een goed idee is?

Moet ik hem verwijderen en nooit meer contact met hem zoeken, terwijl ik nog zoveel om hem geef (en hij ook om mij, alleen is hij niet meer verliefd) en onze tijd samen juist een leuke herinnering laten worden? Of zou ik hem houden te vriend en hopen dat mn gevoelens voor hem snel overgaan zodat we juist beste vrienden worden die elkaar goed begrijpen? Dat lijkt me echt geweldig. Alleen weet ik niet of ik het kan, omdat ik nog steeds best veel voor hem voel, en als ik hem ga zien weet ik niet hoe dat gaat aflopen… Ik denk ook dat ik er niet aan kan doen dat ik hem elke dag op facebook ga stalken en alles van hem ga controleren enzo…
Ik weet echt niet wat te doen. Bedankt om dit te lezen…

Ik denk dat het het beste is de komende tijd even wat afstand te bewaren, hoe moeilijk dat ook is. Misschien kan je dan later weer contact hebben. Zo gaan je gevoelens denk sneller over dan dat je nog heel veel contact hebt. Sterkte ermee!

Ik zou hem zelf wel gewoon op Facebook houden, in het begin is dat misschien lastig maar na een tijdje zakken jouw gevoelens voor hem (hopelijk) ook een beetje in, en dan is 't juist leuk dat je elkaar nog kent.

Wat ik wel zou doen is hem verbergen uit mijn updates-lijst, en dan mezelf toestaan pas na een paar dagen weer eens op zijn profiel te kijken. Maar daar heb je dan wel de nodige discipline voor nodig xD

Ik zou tegen hem vertellen hoe het zit, en hem sowieso niet zomaar verwijderen. Maar als jij nog gevoelens voor hem hebt is het denk ik ook niet heel handig om nog contact te houden, dan blijf je er alleen maar meer mee zitten. Maar laat het hem weten als je hem verwijdert en waarom, dat je niet opeens heel haatdragend overkomt ofzo.

Dit is echt enorm herkenbaar!

Ik denk dat je het beste de tijd kunt nemen en in stapjes weer vrienden kunt worden. Je moet er rekening mee houden dat het lang kan duren. Ik heb een relatie gehad met mijn beste vriend en dat vond ik nadat het uitwas heel erg lastig. We hebben eerst lang geen contact gehad, toen ik gewend was aan zonder hem zijn hadden we af en toe een gesprekje, dit bracht me in het begin heel erg in de war, maar dat wende later ook en konden we afspreken, wat ook heel erg verwarrend was maar ook wende. Nu, een jaar nadat het uitging, zie ik hem weer meerdere keren per weken en hebben we het weer supergezellig zonder bijbedoelingen. Maar het heeft wel een tijd geduurd voordat het zo kon worden!

zolang je nog gevoelens voor hem hebt zou je echt KAPOT gaan als je hem gelukkig met een ander meisje ziet, dus ik zou hem voorlopig negeren en echtwaar het breekt je hart want je wilt zo graag bij hem zijn maar na verloop van tijd gaat die liefde over en ontmoet je miss iemand anders en dan kan het je niks meer schelen om je ex met een ander te zien, dus kan je hem weer toevoegen. dan spreek ik wel over een periode van 3 maanden, bij mij had het iig zo lang nodig om over hem heen te komen.

bedankt voor jullie reacties !
Ik heb hem al vertelt hoe het zit @sparrow. Hij snapt het ook en wilt me geen valse hoop geven, hij wilt gewoon dat ik doe wat het beste voor me is… maar ik weet gewoon even niet wat het beste voor me is. Het lijkt me zo leuk om gewoon vrienden met hem te zijn, we gewoon nog steeds gezellig kunnen praten, en als ik ergens mee zit hij naar me kan luisteren. Maar aan de andere kant ben ik bang dat mijn gevoelens voor hem dan nooit zullen verdwijnen. Maar als ik hem verwijder kan ik nog steeds zijn facebook & twitter checken want dat is voor iedereen zichtbaar… En ik weet zeker dat ik dat ook ga doen…

Maar voorlopig heeft hij geen vriendin. Ik denk ook dat hij niet zo snel een nieuwe vriendin gaat krijgen, omdat het net uit is tussen ons. Hij moet daar ook nog even aan wennen…

Ik zou het even aan kijken, ik zou wel zorgen dat je zijn berichten niet op de homepage ziet, en gewoon niet op zijn pagina kijken, hoe moeilijk dat ook is, maar dat is wel het beste.
Als je er echt zo aan onderdoor gaat kan je hem alsnog verwijderen.

En ik denk inderdaad ook niet dat hij zo snel een nieuwe vriendin zal hebben.
Misschien vind jij wel eerder een vriend, wie weet! zeg nooit nooit he, haha.
iig, ik zou het even aankijken, en gewoon doen wat het beste voelt.

bedankt :slightly_smiling_face: