Moet ik hem vertellen wat ik voor hem voel of niet?

Hey meiden, nou hier komt mijn verhaal hoor, ik weet niet of het te volgen is :flushed:.
November 2013 werd er een whatapp groep opgestart met mensen waarvan ik de meeste niet kende door een vriend van me, ik weet al niet eens meer waarom, maar de meeste gingen er al snel weer uit en toen bleven alleen ik, die vriend, en nog een jongen over. Ik begon te praten met die andere jongen en we begonnen al snel een beetje te flirten/chanten maar het was totaal niet serieus ofzo, gewoon voor de grap. (Ik noem hem even Boterham hier, want dat is de ‘bijnaam’ die ik hem heb gegeven voor als ik met iemand over hem praat, want niet iedereen hoeft zijn naam te horen dan natuurlijk :cold_sweat: ) Die vriend van mij was heel verbaast omdat ik me normaal niet zo makkelijk laat ‘chanten’, maar ik vertrouwde hem gewoon al heel snel en het was toch niet serieus bedoeld. Toen voegde die vriend van me mijn toen nog beste vriendin toe aan de groep omdat hij vond dat ze moest zien hoe erg we bezig waren volgens hem… (Ik vond het ook nogal raar enzo…) Na een week zo een beetje geappt te hebben begon die vriend van mij me op school naar Boterham toe te duwen enzo omdat hij vond dat ik hem moest ontmoeten in het echt, gelukkig had Boterham het niet echt door, want het zag er nogal stom uit denk ik haha. Op een gegeven moment appte Boterham me in prive (gewoon gesprek tussen alleen ons 2 dus, geen idee hoe je dat noemt eigenlijk) en hij zei dat hij me eigenlijk wel echt leuk vond en dat hij het steeds meer begon te menen wat hij zei in de groep. Ik was daar best wel blij mee omdat ik hem ook best leuk vond. Toen hebben we afgesproken samen met mijn toen nog beste vriendin en een vriend van hem, het was de bedoeling dat dat het wat minder awkward zou maken… Dat werkte dus totaaal niet want we waren allebei nogal stil en rood :flushed: . Daarna werden de gepsrekken ook steeds serieuzer enzo en op een gegeven moment vroeg hij me mee naar het kerstgala :grinning:. Uiteindelijk ging dat niet door omdat hij een klas hoger zat, en ik mocht dus niet naar hun gala… :frowning_face: Toen een paar weken daarna ben ik er ook achter gekomen dat die vriend van me verliefd op me was en toen is hij allemaal dingen gaan bedenken om mij en Boterham uit elkaar te halen (we waren niet officieel bij elkaar enzo, maar je snapt wel wat ik bedoel hoop ik) Hij ging dingen vertellen over Boterham zijn vorige vriendinnetjes bijvoorbeeld en hij stuurde me screenshots van een gesprek met Boterham waarin hij aan hem vroeg of hij verliefd op me was en Boterham reageerde ‘jaaaaaaaa’ dus ik dat denken, bleek dat hij ‘jaaaaaaaa’ bedoelde van ‘jaaaaaaaa dat gaat je niks aan’ maar dat zei hij pas later in het gesprek en dat had die vriend van me er natuurlijk afgeknipt… En nog meer dat soort dingen waardoor ik ook wel eens boos geworden ben op Boterham… Ondanks al die dingen bleven de leuke lieve gesprekken wel door gaan en toen ik jarig was spraken we ook gewoon af :hugs: . Ongeveer een maand na mn verjaardag stopte de gesprekken heeel erg uit het niets… Ik snap nu nog steeds niet waarom… Er was geen duidelijke reden waarom hij opeens zou stoppen met appen, maar soms denk ik ook wel eens dat hij misschien precies hetzelfde denkt… Alsof ik degene ben die stopte met appen… Ik zie hem nog steeds best vaak op school lopen en we hebben ook best vaak staarmomenten naar elkaar… Af en toe appen we nog wel eens, maar niet meer zoals eerst. Meer gewoon zovan hey, hey, hoe gaat het, ja goed met jou, ja ook goed, moooi, nog wat gedaan, nee jij, nee, einde gesprek. Dus dat is ook niks… Er zit een meisje in mn klas en zij zit samen met hem elke donderdag bij de repetities van de schoolmusical, en ze praat best vaak met hem om dingen uit hem te krijgen over mij, maar laatst zei hij zelfs ‘ik ken dr niet goed genoeg om te weten of ik dr aardig vind’ WAT IS DAT VOOR BULLSHIT?? Eerst " ik hou van je, ik mis je," dit dat en nu ken je me opeens niet? Dat slaat toch nergens op?? Maar ondanks dat kan ik hem dus totaal niet vergeten en ik hoop dat hij dat alleen zei omdat hij gewoon niet wil dat iemand die hij niet zo goed kent er iets van weet… Someone please tell me what to do… Should I tell him? Dankjewel alvast :bored: :sob::muscle:

Upje! Wel reageren als je het leest alsjeblieft :cold_sweat:

Pfoe, lastig. Ik vind het wel trouwens grappig dat je hem de heletijd Boterham noemt :wink: Maargoed… Als ik in jouw schoenen stond zou ik het ook heel raar vinden. Misschien zou je hem kunnen appen en dan iets zeggen van dat je het mist hoe het eerst was of vragen wat er nu tussen jullie speelt. Of je kunt hem spontaan appen of aanspreken in het echt of die zin heeft om iets leuks te doen/ijsje halen/afspreken?
Succes! X

ik had graag gereageerd op je verhaal, maar je hebt het op zo’n onlogische manier geschreven dat ik het na de 4e zin al niet meer kon volgen. Voortaan kan je beter een juiste zinsopbouw/leestekens/alinea’s neerzetten omdat dit verhaal heel onprettig lezen is op deze manier.

Omg, dit is gewoon mijn leven. Alleen dan was Boterham al mijn vriendje en leerde ik die ‘beste vriend’ door hem kennen. Spoiler; dankzij ‘beste vriend’ zijn ik en Boterham nu uit elkaar.

Maargoed dat zegt niets over jou! Als je hem écht leuk vindt, en hij jou, dan vind ik dat je hem weer op moet zoeken. Ga naar hem toe (of app hem als je dat makkelijker vindt) en zeg dat je het jammer vindt dat jullie weinig meer praten omdat het eerst zo gezellig was. Misschien dat hij dat ook wel vindt. Als het echt goed gaat, raad ik aan een keer samen iets te gaan doen, want voor zover ik heb kunnen opmaken kennen jullie elkaar alleen maar door whatsapp en in real-life alleen waar anderen bij waren.

Succes!

Ik vind het prima te volgen anders. En moet een post grammaticaal perfect zijn voor jou om iets te kunnen begrijpen? Want dan ben je de enige.

Niet zo aanvallend?
Ik ben het eens met Demi hoor.

Ik had van te voren al gezegd dat t wss nogal onvolgbaar zou worden, en volgensmij viel het best mee met de leestekens enzo toch? Maar okay😁

Haha okee, ja nou ik ken m wel ook gewoon door met z’n tweeën af te spreken later maar de eerste keer was wel met 2 anderen erbij. Wel grappig dat je bijna precies hetzelfde had haha😛 Maar ik wil niet dat hij echt zoiets heeft van wtf…? als ik zoiets zeg tegen hem… Snap je😁

Haha ja lang verhaal hoe ik bij die naam gekomen ben :’) Ik wil eigenlijk precies doen wat je zegt maar ik stel het steeds uit omdat ik zo bang ben dat hij echt zoiets heeft van wtf… Snap je :s

Upje!

Hmm… Ergens snap ik je wel, maar bedenk dat als hij het raar vindt dat je zegt dat je het gezellig vond om met hem te praten, dat hij het misschien ook niet helemaal waard is. Want dat is juist een groot compliment! :grinning: