Moet ik hem opgeven of niet?

Pff misschien is het niet het slimste om hier te vragen wat ik moet doen, maar ik twijfel zo erg en misschien is een mening van een buitenstaander ook wel goed…

Ongeveer 3 maanden geleden kreeg ik een relatie met de liefste jongen ooit. We waren stapelgek op elkaar en zagen elkaar elke dag. Het ging echt heel goed tussen ons, beide onwijs verliefd op elkaar en zagen samen echt een toekomst. Het voelde gewoon goed, anders dan eerdere relaties.
Nu is het zo dat hij het heel erg druk heeft met school, stage en dergelijke en dan zag hij mij ook nog iedere dag. Nu is hij vorige week de hele dag weggeweest en sindsdien is het mis. Afgelopen weekend deed hij opeens afstandelijk. Als ik hem vroeg wanneer ik hem weer zou zien kreeg ik te horen ‘weet ik niet’. Daarna vroeg ik hem via whatsapp (ja, ik weet nu je moet niet over dit soort dingen praten via whatsapp) wat er aan de hand was. Ik kreeg opeens te horen dat het hem mentaal allemaal teveel werd en hij tijd nodig had. Dit kwam voor mij natuurlijk helemaal uit het niets. Ik wilde graag met hem praten hierover, niet persé over ons maar gewoon over de situatie in het algemeen. Omdat ik niet begreep hoe dit nou opeens kwam en hoe het nou tussen ons zat. Door mijn verleden werd ik hier super onzeker en bang van. Hij wilde pas dinsdagavond praten (vandaag dus eigenlijk) maar ik wilde dat maandagavond, omdat ik vond dat ik wel recht had op wat uitleg… Dit is totaal uit de hand gelopen, hij begreep mij niet en ik begreep hem niet. Hij voelde zich gepusht en maakte het gister via whatsapp uit.

Vandaag hebben we face to face gepraat. En hij zegt dat hij nog steeds van me houdt, me gaat missen en alles van de afgelopen tijd heeft gemeend maar dat hij gister gewoon niet meer anders kon. En dat als het gister niet zo uit de hand was gelopen hij wel had verwacht dat het goed zou komen tussen ons. Nu is dit gesprek ook niet echt goed geëindigd.

Nu zijn we natuurlijk allebei boos en geïrriteerd en hebben we niet echt rustig de tijd gehad om beide tot rust te komen. Ik weet niet of ik nou moet opgeven of niet… Aan de ene kant denk ik, joh laat hem gaan… Doe dit jezelf niet aan. Maar aan de andere kant weet ik niet of het wel echt over is tussen ons…

Mijn twijfel is nu dus, zal ik het een paar dagen laten rusten en dan toch nog contact opnemen? Om gewoon nog eens rustig te praten en kijken wat er nog te redden valt…

Wow das best uit de hand gelopen, ik denk dat ik het een paar dagen zou rusten om vervolgens rustig te vragen of jullie nog eens kunnen praten, omdat het zo vervelend is gegaan. Want ik denk dat jullie best nog wat kunnen hebben als jullie het afspreken minderen. Het is ook wel heel veel om elke dag af te spreken terwijl hij het ook zo druk heeft. (Nou weet ik natuurlijk niet of dat nu nog gaat lukken, maar jullie kunnen het er in ieder geval over hebben)

Idd, precies wat Falathiel zegt!

Bedankt voor jullie mening dames! Ik dacht zelf inderdaad ook aan nog niet opgeven, maar ik wist niet of ik nou gewoon hopeloos denk omdat ik nog van hem hou en of het nou wel verstandig is :’) Hoelang zouden jullie wachten? Tot vrijdag? Na het weekend?

Elke dag is inderdaad ook veel, dat zie ik nu ook in. Eerder zagen we dat beide niet.

Wat naar! Ik zou het ook toch nog wel even wat tijd geven en daarna wel contact opnemen. Je kunt zeggen dat je het jammer vind hoe de laatste keer praten is verlopen, en dat je het graag goed af zou willen sluiten. Tijdens/na dat gesprek kun je dan kijken of er daadwerkelijk nog wat in zit, en zo niet dan zou ik het laten.

Geef het wat tijd. Jullie zagen elkaar elke dag, misschien moet hij zijn tijd wat beter kunnen verdelen. Als je elkaar niet elke dag ziet, voelt hij zich ook niet zo ‘gepusht’ omdat hij je dan naast al zijn werk ook nog moet zien ook al wil hij dat graag.

Praat in ieder geval als jullie allebei niet geïrriteerd zijn door elkaar, boos of zoiets dergelijks en neem even de tijd ervoor zodat jullie beide kunnen uitleggen wat jullie nou graag van elkaar verwachten.

Sorry, maar een jongen die je ineens zo hard en snel laat vallen zou ik niet zo snel terugnemen. (misschien begrijp ik het ook niet helemaal goed hoor)

Ja weet je aan de ene kant denk ik dat ook. Dan denk ik bij mezelf meid toch, zie wat hij je gedaan heeft. Zo behandel je iemand niet. Laat het los.
Maar aan de andere kant, ik hou van hem, hij houdt van mij. Tot deze ruzie hadden we beiden het idee dat we samen echt een toekomst zouden hebben en als deze ruzie er niet was geweest was dat nog steeds het geval is geweest. Moet ik dat dan opgeven? Ik vraag het me echt af haha…

Geef hem wat tijd tot hij begint te praten, en anders praat zelf na het weekend met hem.

Mijn beste vriendin zit precies in dit zelfde probleem. upje dus!

Ik vind dat hij maar weer toenadering moet zoeken met jou.
De vraag is of je daarop zit te wachten.
Als hij nu al twijfelt dan zal dat niet zomaar weggaan.

Kleine, of eigenlijk grote, update.

Hij is de grootste klootzak ever. Zijn mail stond nog open en ik heb het gelezen. Ja ik weet het, het mag niet en is dom blabla. Maar nu weet ik wel de waarheid… In de tijd dat we samen waren heeft hij meerdere keren naaktfoto’s van een en hetzelfde meisje naar zichzelf gestuurd. Ook heeft hij vlak voordat hij met mij kreeg een relatie met een ander meisje gehad, heeft hij nooit verteld. Ook blijkt hij pdd-nos te hebben. Nooit verteld.

Wat voel ik me voor de gek gehouden…