Moet ik hem mee uitvragen of niet?

Ik heb een aantal maanden danslessen gevolgd en ik begon op een gegeven moment de dansleraar erg leuk te vinden. Hij is behoorlijk aantrekkelijk en het is duidelijk dat hij daar zelf ook van op de hoogte is. Normaal gesproken val ik niet echt als een blok voor mannen die naar mijn idee te knap zijn voor me, maar op de een of andere irritante manier nu wel.

Ik heb dus het idee dat ik niet knap genoeg ben voor hem, en het is prima als je dit emo of onzeker vind klinken, maar ik denk dat ik gewoon realistisch ben. Ik verwacht dus ook niet echt dat hij ‘ja’ zal zeggen als ik hem mee uitvraag. Aan de andere kant heb ik zoiets van; tja, niet geschoten is altijd mis. Maar ik sta natuurlijk wel behoorlijk voor lul als hij nee zegt. En dan is er ook nog eens een kans dat anderen uit onze gemeenschappelijke vrienden/kennissen-groep er weet van krijgen en dan voel ik me helemaal een faalhaas.

Nog even een paar feitjes:

• Hij is vierentwintig en heeft een goede baan, ik ben achttien en heb dat dus obviously niet. :’)
  • Hij weet dat hij er heel goed uitziet en ik ben zo onzeker als de pest.
  • Ik heb in de tijd dat ik hem ken maar drie keer een kort oppervlakkig gesprekje met hem gevoerd. Ik heb echter wel meerdere keren met hem gedanst, zowel in de les als op dansfeesten, waar we elkaar - door het hebben van gemeenschappelijke kennissen - wel eens tegenkomen.

Is het nu een dwaas plan om hem gewoon mee uit te vragen, met het grote risico dat hij nee zegt? Of vinden jullie dat ik het gewoon moet proberen? Zo ja; op welke manier doe je dat subtiel? Ik ben echt een leek als het gaat om daten. ):

Thanks voor het lezen! (:

Waarom heb je zo’n haast? Gewoon wat meer met hem praten etc, telefoonnummers uitwisselen, of probeer anders oogcontact te maken :grin:
En op je vraag; waarom niet, niet geschoten is altijd mis (:

Ik denk dat je beter eerst wat met hem kan gaan praten en hem na een tijdje mee uit moet vragen. Je ziet hem best vaak waarschijnlijk dus kansen genoeg.

Leer hem eerst beter kennen, dan is de kans dat hij afwijst ook kleiner, toch?

Ik zou eerst even via MSN ofzo met hem in contact komen. En wie weet kan je via via iets proberen? Een soort van je eigen roddel verspreiden dat je hem leuk vind, en dan iedereen er over laten praten en dan naar hem toe en iets zeggen van; oké, luister ik weet wat ze zeggen… Maar ik heb alleen gezegd dat ik wel een keer met je uit zou willen gaan, dus… Ik heb echt niets anders gezegd…

Thanks voor die bizar snelle reacties. :’) ^

Eh, tja, het feit is dat de danslessen volgende week afgelopen zijn, en zo vaak zie ik hem ook weer niet op andere gelegenheden, dus de tijd begint een beetje op te raken. Ik denk hier al twee maanden over na, namelijk.

@BlowMyKisses: In de ‘scene’ waar ik nu in verkeer zou zo’n aanpak niet werken. De mensen waar ik mee omga zijn allemaal tussen de 20 en de 35 jaar oud en ik denk dus niet dat ze er echt op die manier over zullen gaan praten als ik tegen wat mensen vertel dat ik geïnteresseerd in hem ben. Maar dankjewel voor de tip nevertheless! (:

Misschien dat je steeds een beetje met hem kan gaan praten, en dan de laatste keer dat je dansles van hem hebt zeggen dat je het jammer vindt dat je hem niet meer zo vaak zal zien, en dan hem mee uit vragen :wink:

Misschien heeft hij hyves, en jij ook, waardoor je met hem in contact kan komen wanneer je hem niet meer zo vaak ziet?
En ik zal eerst maar even een goed gesprek aanknopen zodat je een beetje kan merken hoe hij over je denkt.
Verder moet je niet zo onzeker zijn, als je avatar een foto van jou is ben je echt een heel mooi meisje met een lief en warm uiterlijk. =)

Dit zijn geen wondertips maar ik hoop dat je er iets aan hebt!

Leer hem eerst beter kennen :slightly_smiling_face:

Ik zal hem nog niet uitvragen als ik jou was geweest. Hij is tenslotte wel je dansleraar en stel hij zegt nee voel jij je niet alleen kut maar moet je ook nog elke week (?) les van hem krijgen en wordt je er elke x weer aan herinnerd dat hij nee zei. Leer hem eerst beter kennen, dan weet je ook of hij iets in jou ziet. (:

Ik zou eerst gewoon veel met hem praten, bijv na de lessen
En als het dan een keertje echt laat wordt kun je gewoon ‘pfoeee ik heb dorst!’ ofzo :stuck_out_tongue: zeggen en hopen dat hij je ergens wat aanbiedt. Als je hem echt mee uitvraagt ofzo en hij zegt nee dan wil je ook niet meer naar die lessen toe waarschijnlijk…

Nou ja, er is dus nog maar één les. ):
Maar goed, thanks! Nu weet ik in ieder geval dat het een no-go is om hem uit het niets mee uit te vragen. (:

Beetje wanhopig, en je aan je onzekerheid te merken ben je helemaal nog niet klaar voor een relatie. Wat als jullie straks wel iets krijgen je je bent constant jaloers of onzeker dat je niet knap/goed genoeg voor hem zou zijn?

Als je het zo stelt, is een behoorlijk deel van de mensheid ‘niet klaar voor een relatie’?

Klopt als een bus! Als je niet oprecht van jezelf houd kun je niet van een ander houden. Onzekere meisjes → geen relatie.

Dit vind ik echt complete onzin.

Succes met je gebroken hart dan alvast :’) En ook met de volgende gebroken harten die nog zullen volgen tot je niet meer onzeker bent en jíj degene bent waar de jongens op vallen en voor smelten in plaats van het onzekere muurbloempje dat droomt over een onbereikbare jongen.

^hierboven: +1

Feit is dat ik enkel realistisch ben en weet dat ik niet tot die groep meiden behoor die iedere jongen kunnen krijgen door enkel met hun wimpers te knipperen. That’s it. Houd dus zo’n bestempeling als ‘onzeker muurbloempje’ in het vervolg voor je. Dat valt niet echt chill als je geen idee hebt over wie je het hebt.