Moet ik hem laten gaan?

Ik zit even met een probleem, en weet zo zeer niet wat ik moet doen. Ik weet dat ik uiteindelijk de beslissing zelf moet gaan nemen, maar misschien hebben jullie wel tips of misschien kun je je mening geven over het verhaal.

Nou ongeveer anderhalf maand geleden sprak ik af met wat jongens, die ik al eerder op een verjaardag had gezien. We gingen zwemmen, en ik vond duidelijk hem de leukste, ik noem hem voor dit verhaal maar even Dennis want zijn echte naam ga ik hier niet gebruiken. Het klikte wel tijdens het zwemmen maar meer was het toen nog niet, tot dat we elkaar op msn kregen. En zo spraken we vaker af, hij met zijn vrienden en ik met een vriendin meestal. Het ging steeds beter, en ik had ook het gevoel dat er vooruitgang in zat, en dat het echt wat ging worden. Ik ben normaal heel erg verlegen, en nu had ik al op zijn schoot gezeten op de schommel en hem zelfs een kus op zijn mond gegeven.
Toen ik in mijn proefwerkweek zat, ging ik iedere dag uit school afspreken met hem (maar nog steeds niet met zijn tweeen maar met die vrienden) totdat we opeens een beetje ruzie kregen. Het begon als een grapje maar opeens werd het echte ruzie, ik zei ook geen gedag toen ik wegging en had een paar dagen niks meer van hem gehoord. Maar toen kregen we ook op msn ruzie, en ook zijn vrienden waren boos op me enzo. Maar ik miste zijn lieve smsjes, zijn lieve woorden en ik miste ook het gevoel dat ik belangrijk voor iemand was… Dat klinkt misschien raar maar dat is zo fijn van verliefd zijn vind ik. Ik heb hem toen echt heel erg vaak me excuses aangeboden via de sms, omdat ik het in het echt niet durfde, ik zag hem immers ook niet meer zo vaak en hij sprak vaak af met 3 andere meisjes en zijn vrienden erbij. Maar na een lang telefoon gesprek, (waarmijn vriendin naast zat en mee hielp en het woord voor mij deed zeg maar, ik heb wel sorry gezegd hoor) kwam het weer goed. En we besloten weer af te spreken. Alleen toen maakte ik een opmerking over zijn vriend, en toen werd hij WEER boos op me. En weer smeekte ik of hij het me wilde vergeven, terwijl ik zijn reactie wel overdreven vond want hij zegt zovaak wat over mijn vriendinnen. Maar tussen deze ruzies door smsten we nog wel eens soms en hij stuurde me een heel raar smsje. Er stond zoiets in als : Begrijp je nou waarom het niks tussen ons kan worden, we hebben na die weken nog niet eens gezoend!
Ik was best wel gekwetst, want waarom zou je moeten tongen? Dat zou vanzelf toch nog wel een keertje komen.
Toen nodigde hij mij de dag voor de vakantie nog een keer uit om een film te kijken, maar ik durfte hier niet alleen heen. Omdat hij me weer steeds smsjes had gestuurd dat die met me wilde zoenen. Ik weet het niet waarom, want het is niet me eerste zoen, maar ik wilde het gewoon niet, ik werd er helemaal zenuwachtig van en verlegen. Toen heb ik dus weer met een smoes een vriendin van me mee kunnen nemen, en gezorgd dat ik steeds haar in de buurt was , zodat hij me niet kon zoenen.
Maar nu is hij dus op vakantie en ik heb het gevoel van dat hij gewoon niet goed voor mij is, een jongen moet toch kunnen wachten op het zoenen? Het moet toch ook iets romantisch zijn? En niet iets wat je van tevoren inplant via de sms of msn.

Maar nu ga ik het verhaal nog ingewikkelder maken, want tijdens zijn vakantie voegde ik een jongen op hyves toe omdat ik dacht dat hij op mijn school zat. Alleen dat was dus het jaar voordat ik op school kwam, en daarna is hij er van af gegaan. Maar we praatte via msn toch veel met elkaar, ookal kenden we elkaar alleen van fotos. En ik vind hem echt ongelofelijk lief. En hij heeft ook gezegd dat we een keertje samen gaan shoppen als we terug zijn van vakantie. Alleen hij is wel erg populair, als ik zo al die krabbels zie van meisjes, en omdat ik soms nogal onzeker en verlegen ben ben ik dan weer bang voor die reactie van die meisjes.

Het spijt me voor dit lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt :flushed: Maar weten jullie wat ik nu moet doen, moet ik me verder concentreren op ´dennis´ of moet ik me concentreren op die jongen van msn of moet ik ze gewoon allebei niet nemen?
Bedankt alvast en je bent niet verplicht om dit lange verhaal te lezen natuurlijk.

Het klinkt heel cliche, maar volg je hart :slightly_smiling_face:

Ja dankjewel, alleen het probleem is dat ik nu ook even niet weet wat mijn hart wil
:cold_sweat:

Ik ben het eens met ; volg je hart.
Maar daarbij vind ik het een beetje raar dat hij zegt van dat het niets kan worden, omdat jullie nog niet gezoend hebben. Daarbij wil ik dan ook zeggen dat jij moet doen wat voor jou goed voelt, en geen dingen moet doen die voor jou niet goed voelen, omdat je hem misschien graag zou willen(‘Dennis’).

Ja inderdaad, maar er zijn mensen die zoenen gewoon makkelijk iemand. Maar ik ben gewoon bang en zenuwachtig, als het zo moet dat het helemaal vaststaat wanneer enzo.

ik zou die dennis zowiezo laten gaan,ten eerste spreekt hij ook af met drie andere meisjes terwijl jij het heel erg vind van die ruzie en hem boeit het dan blijkbaar niks.en ten tweede over dat zoenen is erg raar,zoals jij al zei zoeits plan je niet en gebeurd gewoon als je je daarbij goed voelt!
en die andere jongen zou ik gewoon afwachten wat er gebeurt,niet persee met hem gaan omdat je echt aandacht van een jongen wilt :slightly_smiling_face:
succes!

Ja, maar zoals jij het vertelde hoe hij dat zei. Vind ik het een beetje zo klinken van dat jullie persé moeten zoenen, en ik vertel je NIETS MOET. Ik vind dat zo een onzin. Net zoals jongens die van te voren willen plannen wanneer ze sex willen enz. Doe wat voor jou goed voelt(ookal zou dat betekenen dat je 2 leuke jongens aan de kant moet zetten), en dat weet je heus :wink:.

Bedankt! Alleen ik zou sowieso niet met een andere jongen gaan voor de aandacht hoor. Maar toch is het leuk om een vriendje te hebben enzo.Maarja…

wat een ongelovelijke LUL is die dennis zeg.
hij word boos omdat jij een opmerking maakte en jij nog niet met hem heb gezoend wat nergens op slaat want inderdaad dat komt heus wel een keer en idd je moet het niet plannen want dan is het volgens mij ook niet leuk…

volg je hart en ookal weet je het niet laat het dan ff rusten?

no problem ! haha ja ik snap je :slightly_smiling_face:

Haha inderdaad, als je het zo bekijkt doet ie ook een beetje LULlig. Maar ik ben zo bang voor zijn reactie als ik hem ga vertellen dat ik alleen nog vrienden wil blijven. Ik denk dat hij dan weer boos word plus zijn vrienden en dan weetikveel allemaal. En ze chillen ook vlak bij mijn huis altijd ( die meisjes wonen er namelijk ook vlakbij ).

Ja dat is ook waar dat is wel kut want je hebt natuurlijk grote kans dat ie boos word… maarja hij heeft het er eigenlijk ook wel zelf naar gemaakt vind ik hoor…
maar hij doet er toch ook niks aan? ik bedoel jullie zijn nu ook vrienden en voorderest niks ( toch… ) het klinkt miss hard maar als ie jou zou willen had ie je allang al gevraagd denk?

als ie vervelend gaat doen gewoon negeren je hebt wel wat beters te doen om daar je aandacht aan te verspillen…

Ja daar heb je inderdaad gelijk in ja. Maar volgens mij gaat hij me pas vragen als ik met hem zoen. En het is wel een lieve jongen, maar ik heb gewoon op dit moment niet dat verliefde gevoel. Maar als we dan weer ruzie hebben vind ik hem wel weer knap en interessant…

misschien is het dan beter voor wat het nu is… want als jij dat verliefde gevoel niet hebt heeft het ook geen zin voor jullie beide.

Meestal als een jongen op het begin al moeilijk gaat doen, is hij niet echt goed voor je. Ik bedoel maar je moet echt niet, bij geen ene jongen, gaan smeken om vergeving. Dan weet de jongen dat hij jou zo in het handje heeft, en zal dat steeds verder gaan.
Stel je voor dat je een relatie met hem krijgt, en hij blijft zo boos worden om elk klein ding. Dan zul jij je zo k*t gaan voelen, door hem. En jij zult altijd diegene zijn die je excuses aanbied.

Ik vind het van deze jongen ook onzin dat hij zegt: ‘Het kan niks worden, omdat we nog niet gezoend hebben’. Hij had jou toch ook al kunnen zoenen bij die laatste afspraakjes (tenzij je het niet gewilt had). En of zoenen nou je gevoelens bepalen, ik weet het niet hoor.

Maar ik denk ook dat je misschien beter zelf kunt bepalen, met wie je wat wilt, en of je wel met één van hun wat wilt. Het is immers niet zo dat je persé eentje moet kiezen. ik zou zeggen, laat het zijn gangetje gaan. Met de tijd zal je zelf wel beseffen wie je het leukst vind, en of je er überhaupt iemand leuk vind.

‘Dennis’ lijkt me nogal kinderachtig
ècht meteen willen tongen
supersnel boos zijn om niets.
ik zou hem laten vallen… en je niet alleen concentreren op die jongen van hyves, maar op alle leuke jongens!

Bedankt allemaal!
ik denk dat ik met ´dennis´ ga praten, en hem dan ga zeggen dat ik liever gewoon vrienden wil blijven. En als hij dan weer boos word bevestigd dat alleen maar dat ik de goede beslissing heb genomen. En verder ga ik denk gewoon met een vriendin erbij met die andere jongen gewoon afspreken om te kijken of het klikt.

nogmaals bedankt.