Moet ik hem laten gaan of vechten ??

Ik heb jullie hulp nodig !!
Ik ben nu 16 en toen ik 12 was en aankwam in het middelbaar, was er een jongen die mij opviel: Emiel.
Hij zat 2 jaar met mij in de klas en ik heb hem 2 keer gezegd hoe ik me voelde tegenover hem … Na die 2 jaar moesten we een keuze maken en nu zitten we in een verschillende richting (wel nog op dezelfde school). Sinds ik hem dat gezegd heb en we niet meer in dezelfde klas zitten, hebben we geen contact meer. Nu nog eens 2 jaar later zit hij nog altijd in mijn hoofd. Hij heeft sinds eind vorig jaar andere vrienden … Soort van foute vrienden. Hij heeft al gerookt en drinkt veel. Maar zo is hij niet. Als hij vrijdag na school iets gaat drinken met zijn ‘vrienden’ dan kijkt hij naar mij van: het is waar, ik ben zo niet. Hoe kan ik hem eindelijk van mij krijgen en terug bij zijn normale vrienden ?? Moet ik hem laten gaan of verder vechten zoals ik al 4 jaar doe ??

door een gesprek aan te gaan met hem, en dat hij toch in jouw ogen eigenlijk wel is veranderd!
en hem een soort ‘‘vergelijken’’ met wie hij vroeger was en hoe hij nu is geworden dankzij zijn nieuwe vrienden, is hij eigenlijk niet iemand die maar meedoet met de groep om uitsluiting te voorkomen?

Hoe bedoel je, ‘hoe kan ik hem eindelijk van mij krijgen’? Dat hij je leuk gaat vinden? Want dat kan je echt niet afdwingen, of hij vindt je leuk, of niet, punt.
En ja verder, je kan tegen hem zeggen dat je het jammer vindt hoe hij zich nu gedraagt, maar meer niet denk ik. En sowieso, hoe weet je zo zeker dat hij niet zo is? Hij gaat toch niet voor niets om met die vrienden, iets trekt hem blijkbaar toch aan in hun.

Wat zegt je gevoel? Ben je echt nog zo verliefd op hem of zoek je hier alleen bevestiging en denk je dat het na 4 jaar wel klaar is?

Mensen veranderen nou eenmaal, dus je kunt niet zeggen dat hij “niet zo is”

Eerst was je 12 dat je hem leerde kennen, ik neem aan dat hij toen ook zo’n 12 jaar was… en nu zijn jullie 16… 12 en 16 zijn best wel andere levensfases. Op me 12de was ik ook nog een lief schattig braaf meisje en op me 16de zat ik ook aan de sigaretten en drank. Mensen veranderen nou eenmaal rond de puberteit, ze gaan opzoek naar de ware ik zeg maar. Je kan niemand veranderen hoe graag je dat ook zou willen… en je vecht al 4 jaar om hem? Ik denk eerlijk gezegd dat het niks gaat worden, aangezien hij jou in die 4jaar tijd volgens mij niet leuk heeft gevonden.