Moet ik hem dumpen?

Mijn vriendje en ik zijn nu al een paar maanden samen. Alleen stoort zijn gedrag me vaak, hij heeft een te flirterig gedrag tegenover meisjes vrienden. Aangezien we een lange afstand relatie hebben, hebben we elkaars Facebook wachtwoord. Ik heb dus een keer zijn Facebook geopend en zag dat hij vaak meisjes beauty/knapperd/schatje noemde etc. Toen ik hem hierop aansprak, heeft hij gezegd dat het maar vriendschappelijk was en dat het heel normaal is en iedereen dat doet in de plaats waar hij vandaan komt. Hij heeft meisjes sindsdien geen liefje meer genoemd. Maar vorige week opende ik na een tijdje weer zijn Facebook (als je eenmaal iets hebt gevonden, wil je blijven zien wat hij allemaal zegt voordat hij het bijvoorbeeld verwijdert) en zag ik dat een goede vriendin van hem zei dat ze ging slapen, toen zei hij: ‘zal ik naast je komen?’ Ik heb hem hierop weer aangesproken en toen zei hij dat het als een grapje was bedoeld en het meisje zelf al een vriendje had, ik heb hem weer vergeven. Gister was het niet eens mij bedoeling om zijn Facebook te checken, maar de afgelopen periode vertelt hij met dat hij met vrienden bezig is als i met hem wil praten, maar is die ondertussen wel heel de tijd actief op Facebook en niet op whatsapp. Ik werd natuurlijk nieuwsgierig en pissed off toen ik zag dat die weer met een ander meisje praatte. Hij kende haar al vaag, maar wilde met haar afspreken als ‘vrienden’. Ik zag toen dat hij haar vertelde dat haar naam zelfs nog leuker is dan haarzelf. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet, hij vindt mij erg jaloers en een moeilijk persoon.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Ik snap dat dat vervelend is, maar ik vind het wel een beetje raar waarom jullie elkaars facebook wachtwoord hebben. Niet dat ik perse iets te verbergen heb, maar ik zou dat nooit doen. Je zou hem er nu eventueel mee kunnen confronteren met wat je hebt gezien op facebook.

Ja, hij vroeg mijn wachtwoord en die had ik toen gegeven. Toen wilde ik ook graag de zijne, want waarom zou hij wel de mijne mogen en ik niet die van hem. Ik heb hem al vaak hierop aangesproken en hij vindt het normaal en dat ik me aanstel.

Ik weet echt niet meer wat ik hiermee moet…

Jullie liggen duidelijk op een andere lijn: jij vindt het vervelend, hij vindt het normaal. Als ik het zo hoor is hij niet van plan dit aan te passen. Dan zou het voor mij toch einde verhaal zijn, hoe leuk en lief hij misschien ook is. Praten met andere meisjes zou ik prima vinden, maar ik vind schatje/knapperd/liefje echt dingen die je tegen je vriendin en dan niet tegen andere meisjes zegt. Daarnaast ‘zal ik naast je komen liggen?’, uuhm sorry? Als mijn vriendje dat zou zeggen, kan hij er ook daadwerkelijk naast gaan liggen en hoeft hij echt niet terug te komen…

Ik was ook echt heel kwaad, maar elke keer als ik boos wordt vertelt hij Me hoeveel hij wel niet van me houdt en hij alleen oog voor mij heeft. Ik denk dat dat mijn zwakpunt is

Ik denk niet dat dit puur en alleen jouw zwak punt is. Dit is een punt waarop vrijwel iedereen (al geven ze het niet toe) enigszins onzeker wordt of twijfelt.
Hebben jullie besproken hoe serieus het tussen jullie is? En weten deze andere meisjes van jou? Ik zou het op een rustig moment nog eens bespreken, niet pas als je weer iets tegenkomt.
Zelf zou ik me in deze situatie veel te onzeker en verdrietig gaan voelen en het uit zelfzorg uitmaken.

Een tip als je het uit zou maken: verander eerst je facebookwachtwoord :slightly_smiling_face:

Nou, als hij zoveel van je houdt dan moet hij ook respecteren dat je dit soort gedrag niet leuk vind en daar ook daadwerkelijk wat mee doen!

Jup ik heb het al heel vaak met hem besproken en gezegd dat hij onze relatie niet serieus neemt en ik het uit wilde maken. Hij zei toen dat hij spijt heeft en dat hij een einde aan zijn leven zou maken als ik hem verliet en hij stuurde me toen een foto met tranen in zijn ogen. Ik vond dit heel bizar, want als hij daadwerkelijk om mij gaf zou hij zich toch aanpassen aan mijn gevoelens? En ja ik voel me de laatste rijd nier meer geliefd en verdrietig inderdaad, maar ik ben bang dat ik me nog rotter ga voelen als ik het uitmaak want ik hou wel van hem

Klopt, hij is alleen gestopt met het woordje knapperd en liefje, maar het flirt gedrag zit er nog in

+ stoppen met flirten.

Bedankt voor jullie reacties! Alleen ben ik denk ik niet dapper genoeg om het uit te maken

Hij manipuleert je met het zeggen dat hij een einde aan zijn leven zou maken. Pure bluf is dat.

Jullie denken duidelijk niet hetzelfde over het hebben van een relatie. Persoonlijk denk ik dat dat flirtgedrag niet zomaar stopt en juist in die eerste maanden zou hij alleen oog voor jou moeten hebben.

Prima als hij dat normaal vindt, maar dan kan hij beter met een meisje zijn dat dat kan accepteren.

Jij kan dat duidelijk niet en vertrouwt het ook niet (wat ik helemaal begrijp) en dus denk ik dat je het beter kunt uitmaken. Het is even moeilijk, maar af en toe moet je iets doen dat lastig is. Verander je wachtwoord en zeg dat je wilt afspreken om met hem te praten.

Heel erg hier mee eens.

Wtf. Hij manipuleerd je gewoon.

Ik zou nog 1 keer het gesprek met hem aangaan dat ie normaal moet gaan doen. Probeer een tijdje zijn facebook niet te bekijken en anders is hij niet te vertrouwen en kun je beter alleen zijn.

Ik ben zelf echt totaal niet jaloers. Mijn vriend zit midden in de nacht film te kijken met een vriendin van hem.

Alleen hij moet het dus echt niet maken om meisjes schatje en liefje te gaan noemen (’: En al helemaal niet om dan te vragen ‘zal ik naast je komen liggen?’. Dan zou hij echt binnen een paar seconden gedumpt zijn.

Ik zou een keer met hem afspreken en hoe moeilijk het ook is een keer een goed gesprek aan gaan waar jullie allebei behoefte aan hebben etc. Als je merkt dat dit niet werkt zou ik helaas toch overwegen er een eind aan te maken