Mijn vriendje en ik zijn nu al een paar maanden samen. Alleen stoort zijn gedrag me vaak, hij heeft een te flirterig gedrag tegenover meisjes vrienden. Aangezien we een lange afstand relatie hebben, hebben we elkaars Facebook wachtwoord. Ik heb dus een keer zijn Facebook geopend en zag dat hij vaak meisjes beauty/knapperd/schatje noemde etc. Toen ik hem hierop aansprak, heeft hij gezegd dat het maar vriendschappelijk was en dat het heel normaal is en iedereen dat doet in de plaats waar hij vandaan komt. Hij heeft meisjes sindsdien geen liefje meer genoemd. Maar vorige week opende ik na een tijdje weer zijn Facebook (als je eenmaal iets hebt gevonden, wil je blijven zien wat hij allemaal zegt voordat hij het bijvoorbeeld verwijdert) en zag ik dat een goede vriendin van hem zei dat ze ging slapen, toen zei hij: ‘zal ik naast je komen?’ Ik heb hem hierop weer aangesproken en toen zei hij dat het als een grapje was bedoeld en het meisje zelf al een vriendje had, ik heb hem weer vergeven. Gister was het niet eens mij bedoeling om zijn Facebook te checken, maar de afgelopen periode vertelt hij met dat hij met vrienden bezig is als i met hem wil praten, maar is die ondertussen wel heel de tijd actief op Facebook en niet op whatsapp. Ik werd natuurlijk nieuwsgierig en pissed off toen ik zag dat die weer met een ander meisje praatte. Hij kende haar al vaag, maar wilde met haar afspreken als ‘vrienden’. Ik zag toen dat hij haar vertelde dat haar naam zelfs nog leuker is dan haarzelf. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet, hij vindt mij erg jaloers en een moeilijk persoon.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?