moet ik haar ook laten komen?

Hej, vanavond houden we bij mijn vriend thuis een filmavondje met mijn beste vriendin, haar vriend, nog een vriendin en mijn zus. Nu heeft mijn beste vriendin gevraagd of ik het goed vind of er zo’n exklasgenootje van mij ook komt (een vriendin van haar). Ik weet niet wat ik moet zeggen… Ik mag haar niet, ze is zo’n zeur en de laatste keren dat ik haar zag negeerde ze mij compleet en begon ze alleen maar met zijn zus te praten. Ook is ze sinds dat ze een vriend heeft, echt zo’n meisje geworden dat alleen nog maar naar verjaardagen/avondjes weg kan komen met haar vriendje. Zelfs als mijn beste vriendin jarig is, komt ze (als er geen visite is) langs met haar vriend… Terwijl mijn vriendin haar vriend niet mag.

Ik voel me best vaak een spelbreker omdat ik sommige vriendinnen van mijn vriendinnen gewoon niet mag, en ik ben altijd de enige die ‘nee’ zegt. Mijn vriendinnen zijn echt zo dat ze alles goed vinden, ze vinden iedereen aardig etc., zelfs mensen die gewoon raar zijn. (Een ‘vriend’ van mijn vriendin had bijvoorbeeld op haar verjaardagsfeestje de halve meisjesgroep aangerand en had alles ondergekotst)

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Haar (lees: haar en haar vriend) ook laten komen ook al vind ik dat niet leuk, of doen wat ik wil en een chaggo/saai persoon lijken?

ik ken jou situatie!

Maar je moet altijd zelf weten wie je uitnodigt of niet! dat heb je zelf in de hand.
en als jij dus die gene niet mag en zij jou ook negeerd zou ik haar niet uitnodigen.

En wat vin dje vriend ervan? want ik lees dat het bij je vriend is

Als je haar niet mag zou ik haar gewoon niet laten komen.
Tenminste dat zou ik doen.

Ik zou gewoon nee zeggen, je beste vriendin moet wel begrijpen dat het jouw vrienden niet zijn.

en je beste vriendin mag haar vriendje toch ook niet?

Mijn vriendin vind het altijd moeilijk om nee te zeggen tegen mensen, dus daarom zegt ze er waarschijnlijk niks van. Misschien dat ik daarom juist voor haar reageer door mijn vriendin nogmaals duidelijk te maken dat het irritant is als je naar alles je vriend meeneemt.

Mijn vriend weet het nog niet maar vind het sowieso niet leuk, de vriend van die vriendin is echt een rasict en mijn vriend is geen Nederlander. De vriend van mijn beste vriendin is donker, dus dat gaat eigenlijk ook niet werken.

Maarja dan wil die vriendin zeker zonder haar vriend komen, en dat zie ik al helemaal niet zitten… En daarnaast: hoeveel mensen passen er nou op een bank. 6? We zijn al met zijn 7en zonder hun 2.

Je hoeft niet te zeggen dat je haar irritant vind, of haar af te kraken. Dat zal niet goed doen in de ogen van je vriendin.
Zeg gewoon “Sorry, maar ik ben niet bevriend met haar en wil gewoon een gezellige avond hebben zonder dat ik me opgelaten moet voelen, ik hoop dat je dat begrijpt”
Dat begrijpt ze vast wel, want niets is vervelender dan het de hele avond iemand naar de zin moeten maken. Dat meisje kent jullie vriendengroep niet zo goed als dat jullie elkaar kennen, de relatie tussen jullie is heel anders, en dus ook de communicatie. Er is gewoon een garantie dat iemand zich opgelaten gaat voelen. Vooral als zij alle inside-jokes van de groep ofzo niet kent.

Ik zou zeggen : ik en mijn vriend hebben het liever niet, omdat we haar niet echt een vriendin zouden noemen.

Als jij niet wilt dat ze komt, dan moet je dat eerlijk zeggen.
Alleen ben jij degene die moet beslissen of zij wel of niet komt? Laat de keuze bij anderen.

Neeeeeeeee je mag niet komen…
Simpel toch :slightly_smiling_face:

je moet haar niet laten komen

ik denk dat ik te oversext ben, las de titel als 'moet ik haar ook laten komen tijdens de sex.

Ja ik vond de titel ook vrij dubbelzinnig. xD

Gewoon zeggen dat je daar niet zo’n zin in hebt. Dat snapt je vriendin vast wel =)

‘Vanavond heb ik een trio met mijn vriend en mijn beste vriendin. Maar nu vraag ik me af, moet ik haar ook laten komen?’