Hej, vanavond houden we bij mijn vriend thuis een filmavondje met mijn beste vriendin, haar vriend, nog een vriendin en mijn zus. Nu heeft mijn beste vriendin gevraagd of ik het goed vind of er zo’n exklasgenootje van mij ook komt (een vriendin van haar). Ik weet niet wat ik moet zeggen… Ik mag haar niet, ze is zo’n zeur en de laatste keren dat ik haar zag negeerde ze mij compleet en begon ze alleen maar met zijn zus te praten. Ook is ze sinds dat ze een vriend heeft, echt zo’n meisje geworden dat alleen nog maar naar verjaardagen/avondjes weg kan komen met haar vriendje. Zelfs als mijn beste vriendin jarig is, komt ze (als er geen visite is) langs met haar vriend… Terwijl mijn vriendin haar vriend niet mag.
Ik voel me best vaak een spelbreker omdat ik sommige vriendinnen van mijn vriendinnen gewoon niet mag, en ik ben altijd de enige die ‘nee’ zegt. Mijn vriendinnen zijn echt zo dat ze alles goed vinden, ze vinden iedereen aardig etc., zelfs mensen die gewoon raar zijn. (Een ‘vriend’ van mijn vriendin had bijvoorbeeld op haar verjaardagsfeestje de halve meisjesgroep aangerand en had alles ondergekotst)
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Haar (lees: haar en haar vriend) ook laten komen ook al vind ik dat niet leuk, of doen wat ik wil en een chaggo/saai persoon lijken?