Moet ik gaan doen wat ik leuk vind?

Hee iedereen,

( oke mensen gaan echt vinden dat ik me aanstel maar boeien ) Ik wil echt al super lang acteren ik wil er super graag iets mee doen, eigelijk wil ik gewoon niks anders. Mensen nemen me niet serieus, ze denken natuurlijk dat elk meisje wel een actrice zou willen zijn, ik krijg wel vaak te horen dat ik wel echt goed kan acteren. Ik begin er echt een beetje (heel erg) gek van te worden omdat ik het zo graag wil en dat het gewoon nooit gaat lukken… Moet ik het maar gewoon vergeten of het tenminste proberen? Moet ik mijn ‘droom achternagaan’ ? Heeft iemand misschien tips/ervaring hiermee ? Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Je kunt het altijd proberen. Anders krijg je er later alleen maar spijt van. Als je de keus hebt, doen.

@ICExCOLD alleen heb ik echt totaal geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken, gewoon inschrijven bij een casting bureau ofzoiets?

Doen! als je het niet doet krijg je spijt dat je het niet hebt gedaan. Als dit je gelukkig maakt waarom zou je het dan niet doen?

Je kan misschien toneellessen ofzo nemen en je daarnaast inschrijven bij casting bureau’s en je inschrijven als ze mensen zoeken voor films e.d. (ze zochten laatst mensen voor een film van carry slee)

Er zijn wel sites waarop je je kunt aanmelden voor (figuranten)rollen bijvoorbeeld. Google een beetje rond dan kom je vanzelf op de juiste site terecht.

Doen. Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt.

Ik wil dat ook eigenlijk :’). Maar ik heb 0% ervaring.

+ geen tijd door school.

Ja op toneelschool gaan helpt ook

Gewoon doen wat je leuk vindt, als mensen zien dat je er echt heel veel plezier in bent en dat je goed bent nemen ze je vast een stuk serieuzer

xx

Doen!

Je moet áltijd doen wat je leuk vindt! Wat maakt het uit wat andere mensen ervan vinden? Daar laat je je toch niet door tegenhouden? Als jij iets supergraag wil en je hebt de mogelijkheid, waarom zou je het dan niet doen?

Toen ik de titel zag dacht ik gelijk ‘ja’. Ik ken iemand die met veel netwerken en socializen, veel shameless self-promotion, honderdduizend aanmeldingen en audities en vooral hard werken nu best wat rollen op zijn naam heeft staan, redelijk bekend is en ook aan de toneelschool studeert. Dus gewoon hard werken en proberen!! Toneel/acteerlessen kunnen ook heel erg helpen.

Ja moet je doen!!
Ik zou als ik jou was beginnen met kijken of er een toneelschool bij je in de buurt zit, en zoja je daar aan melden. Verder is dansles en zangles ook goed om je ‘acteerkunsten’ (sorry wist ff geen ander woord!) te verbeteren. En voor zoveel mogelijk films auditie doen!
Verder zou ik wel gewoon je best blijven doen voor school, want aangezien heel veel mensen willen acteren, moet je wel realistisch blijven.

Succes!!!xx