Moet ik een BH?

Het gaat waarschijnlijk nogal raar klinken,
maar ik weet niet goed of ik een bh aanmoet!
als ik spring of ren of paardrij dan doet het echt
pijn. Als er iemand per ongeluk op slaat of als ik
ergens tegen bots doet het heel veel pijn.

Hebben jullie misschien tips of van welke leeftijd
draagden jullie het? (ik ben nu 12 jaar)

Ik droeg het ook vanaf mijn twaalfde. Maar het is natuurlijk heel afhankelijk van de persoon: toen ik in groep 7 zat, had een meisje uit mijn klas al een cup B. Die had dus veel eerder een beha nodig dan leeftijdsgenoten.

Als je veel pijn hebt, kan het inderdaad beter zijn om een beha te dragen.

Ik ging in groep 8 bh dragen, héél laat ik had al cup B ( nu nog steeds en word over halfjaar 15 :x ) Dus ja ik zou echt een bh gaan dragen hoor. Tip: die van de hema zijn heel fijn & goedkoper dan bv. hunkemöller & beter :’)

Zelf vond ik het fijn om een bh te dragen omdat om gegeven moment mijn tepels gingen doordrukken in mijn shirts en hempjes.

Dus als je nog geen boobies maar wel tepels ‘hebt’, raad ik je aan om een elastieke bh te kopen bij de hema, en als het je past een kleine bh :slightly_smiling_face: Gewoon kijken of het past die kleine bh’s

Ik droeg al bh’s toen ik in groep 7 zat, toen had ik al een B… :cold_sweat: Ik zou het wel doen, het is denk ik een stuk fijner gevoel als je er geen zorgen om hoeft te maken. Bij Hema en Hunkemöller zijn de bh’s gewoon prima!

een BH dragen kan nooit kwaad toch? :slightly_smiling_face:
als ik jou was zal ik het gewoon proberen, ooit zul je er toch aan moeten geloven

Ik denk het wel. Ik zou gewoon met je moeder of met een vriendin die al een bh draagt naar de H&M of de hema of de hunkemoller gaan en dan kijken of je al een cup A past of zo!

Dat had ik ook, ik persoonlijk voelde me daar heel ongemakkelijk bij. en een elastieke bh daar begon ik ook mee, zijn prima!

Zelf begon ik er mee toen ik 14 was. Had gewoon geen zin om ene te dragen.

Je kan inderdaad beginnen met die elastieken topjes, die geven wat steun en verbergen je tepels, maar heeft geen ‘vervelende’ beugels. Misschien is een sport bh voor tijdens het paardrijden een idee?

Zit een sportbeha lekker & kan je er wat door zien & geven ze een ‘mooie’ vorm?

@Thunderbird Sport BH’s zitten niet lekker. Tenminste, ik heb cup E en ze zijn mijn ergste nachtmerrie, maar ik heb ze helaas toch echt nodig. Ik heb zelf twee sport BH’s zonder padding en eentje met, maar ik vind ze vaker zonder padding. Ze geven een mooie vorm, maar je tieten worden wel echt tegen elkaar aan geplet en omhoog gedrukt, wat dus niet echt fijn zit. Ik zou het je niet aanraden om als ‘gewone’ BH te dragen.

Vroeger toen ik die leeftijd had, had je Bij de C en A hele fijne eerste bh’s
Is soort van bh, maar zonder vullen en voor gevormd. Maar toch zo dat bh lijkt die geen steun heeft:) en vaak hadden ze ook hele leuke toen! Weet niet of ze die nog steeds hebben?:slightly_smiling_face:

Ik ben zelf begonnen met van die soort strakke topjes achtige dingen. Die zijn bedoeld om aan te trekken als je nog niet zat hebt voor een bh, maar we wel iets voor aan wilt. Ik was zelf 12 toen ik mijn eerste bh kreeg en toen had ik een cup A geloof ik. Ondertussen een cup C, maar dan moet he gewoon nieuwe bh’s kopen.

Ik vind zelf sport bh’s wel heel fijn zitten. Ik doe die meestal aan bij wat wijdere dingen. Bij kleding dat wat strakker zit, doe ik een bh aan met een voorgevormde cup, dag vind ik dan toch mooier. Ik heb bh’s van de primark (tshirt bra heten ze daar) en die zitten heel fijn vind ik!

Ik was ook 12 volgensmij, maar het hangt niet van de leeftijd af dus ik zal even vragen bij de hunkermoller ofzo

Ik was 10 toen ik een BH ging dragen want had toen al een cup A.
Die groeide snel naar een B dus had het echt nodig!
Als ik jou was zou ik gewoon naar een hunkemoller gaan om te passen en te kijken of je t fijn vind

Als je cup A nog niet past kun je ook altijd nog van die bandeautopjes, ik droeg die zelf ook toen ik een jaar 11 was!

Ik zal wel een bh kopen, bij de zeeman hebben ze fijne en goedkope!

dankjewel allemaal heel leuke tips ik ben vandaag met mijn moeder ‘topjes’ gaan kopen die van de H&M zitten heel lekker! Dus bedankt!

Toen ik 12 was begon ik met een beha, een 70AA, het heeft je tenminste een beetje vorm en steun.

BH of anders van die strakke topjes (lijkt op sportbh) bij de hema verkopen ze fijne