moet ik afvallen?

Hey, ik wil heel graag afvallen want ik denk dat ik veel te dik ben. Maar ik wil dus ff weten of ik echt af moet vallen? Ik ben 14 jaar, ik ben 169 cm en ik weeg 51 kilo. Moet ik afvallen?

Nee. Ik ben die lengte en weeg 70 :’)
En je bent nog maar 14. Zolang je niet elke dag patat eet en af en toe beweegt is er niks aan de hand.

Nee.

Nee, absoluut niet.
Ik weeg 53 en ben 1.68 centimeter en dat is precies een gezond gewicht . Wat jij hebt is juist een heel goed gewicht.

Zoek maar eens op Google hoe je je BMI kunt uitrekenen. Ik heb het ook even voor je gedaan. Dit is de uitslag: “Je ideale gewicht is tussen: 48.2kg t/m 66.6kg”

Je bent 14, VOLLOP in de groei en puberteit. Het zou heel onverstandig zijn om zomaar te gaan afvallen voor geen enkele gezondheidsreden.

Waarom wil je afvallen?
Waarom vind je jezelf al te dik?
In mijn ogen is zo’n gewicht perfect normaal.
Je lichaam is nog vollop in de groei

Sorry, je bent jong, maar gezien je username en je beginpost… aandacht te kort? Klinkt hard misschien hoor, maar je wilt gewoon horen dat je niet te dik bent en niet hoeft af te vallen. Dat je die bevestiging nodig hebt op zo’n leeftijd als je onzeker bent, begrijp ik wel, maar is dus absoluut niet nodig.

Ik hoop inderdaad dat ano de afkorting is van anoniem, anders is haar gewicht niet haar grootste probleem.

Ik hoop dat de reacties hierboven voldoende bevestiging geven dat je écht niet moet afvallen. En inderdaad zit je nog volop in de groei en dat zou juist een goede reden zijn om juist wat meer te mogen eten.

Off-topic: Huh, wat is met de username dan?

Ano kan de afkorting zijn van anorexia. Vooral gezien de beginpost kan het inderdaad ook opschepperij zijn dat ze zo licht is. Anorexiapatienten schijnen daarop te kicken.

Met jouw lengte en leeftijd zou je gewicht tussen de 49 en 66 kilo moeten liggen. Afvallen is dus niet nodig en helemaal niet gezond ook. Als je meer dan twee kilo afvalt zal je te licht zijn.

Schat, je BMI is 17,9! Op jouw leeftijd is 16,9 de grens voor ondergewicht en 23,3 voor overgewicht. Je zit dus vèèl dichter bij ondergewicht dan overgewicht. Je zit ook nog eens in de groei, dus afvallen is helemaal geen goed idee. Neem maar van mij aan dat je vriendinnen waarschijnlijk jaloers zijn op hoe slank je bent :cold_sweat:

Inderdaad
Maar vergeet niet dat, als je nog slanker wordt, dat het niet meer mooi is.