Moet het even snel weten: snijwond...?

Hee!
Best heel dom om hierover een topic te doen, maar ik moet het even weten. (:
Mijn vriendin heeft een snijwond, en die wil ze graag weg hebben. Hij heelt al vrij snel, maar is het beter als je het vet houd met Vaseline ofzo?

X

je hebt ook speciale zalf daarvoor. das voor snijwonden…dis alles wat ik weet!

Scheldwoord is niet nodig in topictitel :’)

Dankje! (:

Wat stond er eerst in de topictitel dan, want ik ben nu nieuwschierig :’) ?

You made me curious too!

wij smeren altijd aloe vera gel op wonden, dit ontsmet het en zo het eerder laten genezen :wink:

Ik heb ook al iets gehoord van honing dat ontsmet? En voor de rest wil ik het ook wel eens weten of het goed is om het vet te houden :’) Maar ik denk niet dat vaseline werkt, aangezien vaseline niet in de huid trekt, dacht ik. Dan is het beter om nivea creme te gebruiken, niet?

het is vaak beter om een wond te laten drogen aan de lucht. Wat ik vaak doe is zwaluwstaartjes plakken. http://www.zwembadmaterialen.nl/images/STRWC01001small.jpg
Ik knip ze vaak zelf, stukje leukeplast en dan in het midden twee driehoekjes eruit knippen. het smalle gedeelte moet dan op de wond vallen en zorg dat je de wondranden goed tegen elkaar trekt. Eventueel kan je nog wat calendulanzalf of van die snijwonden zalf gebruiken, maar vaseline heeft geen nut.

als het al dicht is kun je er ook nertsolie op doen, dat vermindert de zichtbaarheid van het litteken als je vriendin dat wil