Moet het even kwijt

Dat viel mij ook al op.
Die moeder schrijft jou zusje zo, dat je zusje wel móet denken: Mijn ouders geven niet om me, alleen zij, bij hun kan ik m’n eigen leven leiden, bij mijn ouders zit ik gevangen. Het lijkt me dat voor een meisje van 16 dat veel invloed kan hebben op haar! Aangezien die moeder toch een moeder is. Dus Rolmodel.

Ik heb gelezen over Frankrijk als het goed is is het een boerderij? Weinig vrijheid, veel structuur. Goed plan. Al denk ik zelf dat ze bij thuiskomst terug gaat naar die vrienden. Die oefenen dan weer dezelfde invloeden uit op haar. En ze is weer terug bij af!

En ik zou inderdaad jeugdzorg bellen over die familie. Al schijnt dat pas na zoveel tips in werking te gaan. Een zoontje van 10 jaar dat drinkt is niet goed hoor!

Ik ben het helemaal met jullie eens. Mijn moeder had een afspraak met jeugdzorg nadat ze in elkaar geslagen was en die weten er dus vanaf. Mijn zusje moest ook bij die afspraak zijn en toen vroegen ze aan haar wat ze er nou van vond dat M haar moeder in elkaar had geslagen. Toen zei ze doodleuk:’ M zal daar dan wel een hele goede reden voor hebben gehad.’ Daaruit blijkt dus maar hoe ‘gehersenspoeld’ ze is. Jeugdzorg zegt ook dat het veel wegheeft van een lovergirl. Ik weet daar dan weer niet zo heel veel van, maar doordat ze eigenlijk alles overheeft voor die vriendin en haar moeder en ons eigenlijk maar laat stikken. Ook heeft ze een keer iets met een vriend van die M afgesproken en vervolgens zei ze dat ze was verkracht, dus ik weet het ook niet. Ik denk dat Frankrijk voor haar de beste optie is.

Sorry maar wat een idioten. Als ik zoiets zou doen zou mijn vader me door het huis heen slaan.

Ik denk dat die lui ook eens een goed pak slaag moeten krijgen, maarja dat zal wel niet helpen.

Eigenlijk als ik de situatie zo hoor denk ik dat het inderdaad beter is als je zusje naar Frankrijk gaat, waarschijnlijk als ze terug komt staat ze weer met beide benen op de grond. Maar voor jou is het natuurlijk wel rot. :c

Mijn zusje vertrekt komende woensdag naar Frankrijk. Nu wil ik wel iets van een leuk cadeautje geven, maar het moet wel iets orgineels zijn. Ik heb haar namelijk pas geleden ook al armbandjes gegeven en die wil ze niet. Dus ik wil wel iets leuks geven, maar dan wel dat ze het ook wil houden. Mijn andere zusje gaat al foto’s van ons drieen bewerken en die dan aan haar geven, nu wil ik zelf ook nog iets leuks geven. Iemand een idee?

Geef haar een mooi boekje waar ze in kan schrijven wat ze meemaakt enzo? (:

En dan schrijf jij op de eerste pagina iets persoonlijks aan haar. Dan kan ze dat altijd teruglezen.

Ja dat is op zich wel een leuk idee, moet dan wel ff bedenken wat ik ga schrijven. Nog meer leuke ideeen?

Mag ik vragen waar jouw vader is? Mijn vader zou het niet pikken als mijn moeder in elkaar geslagen werd. En ook niet als ik zulk soort gedrag vertoonde.

Wat betreft een cadeautje…iets persoonlijks :slightly_smiling_face:

Nou mijn ouders zijn al 8 jaar gescheiden, dus tja…
Any more ideas??

??