Moet een jongen betalen? Wat vinden jullie?

Als een jongen je mee op date vraagt, vind ik het wel een goed teken als hij betaalt, want dat geeft wel aan dat hij gwn een gentleman is :wink: ik bied wel altijd aan om zelf te betalen of ik trakteer later op iets anders :slightly_smiling_face: Nu ik langer heb met mijn vriend splitten we vaak of we trakteren elkaar gewoon op dingen.

Ik snap je wel, maar om dan de hele avond niks meer te zeggen vind ik ook heel apart

Dus je mag van een jongen wel verwachten dat hij betaald maar een jongen mag niet van een meisje verwachten dat ze betaald?

Nee, een jongen hoeft niet te betalen. Ja, degene die uitnodigt moet wel betalen. Of er in elk geval niet vanuit gaan dat iemand anders betaalt. Of je nu een jongen of meisje bent.

Verder ben ik op dates gewoon van het splitten of om en om betalen, tenzij iemand er op staat om me te trakteren. Ook goed, maar ik vraag het wel.

Ik vind het niet netjes dat hij dan aan de kant stappen zodat jij kunt betalen. Hij zet jou eigenlijk gewoon voor het blok.
Zelf heb ik nu een paar dates gehad, waarbij de jongen steeds betaalde. Ik vroeg wel steeds om de rekening te delen maar dit wilde hij absoluut niet. Vind het wel zo vriendelijk om in ieder geval voor te stellen om de kosten te delen.

Ik zal er niet vanuit gaan dat de jongen altijd betaalt. Maar het is gewoon onbeschoft dat hij niet van tevoren heeft gevraagd of jij wilde betalen. Als hij dat vroeg kon jij daarop ja zeggen of voorstellen om gewoon ieder zijn ding te betalen.

Mijn vriend betaalt meestal wel in restaurants, ik stel soms voor of ik het zal betalen maar dat wil die dan niet haha. Maar ik heb hem soms getrakteerd op Mc Donalds of betaalt in een restaurant omdat ik gewoon vind dat ik wat terug moet doen naar hem.

Ik vind dat op een eerste date een jongen altijd moet betalen, daarna gewoon omstebeurt.

Ik vind het niet netjes dat hij opzij stapt om jou te laten betalen maar andersom vind ik ook zeker niet dat een jongen standaard moet betalen. Rekening delen vind ik altijd prima, of om de beurt als je wat langer met elkaar omgaat.

Noem mij ouderwets, maar als hij mij uitnodigt voor een date verwacht ik dit eigenlijk wel een beetje ja. Als ik hem zou uitnodigen, zou ik het zelf regelen en ook betalen. Ik vind niet dat je iemand kunt uitnodigen, en vervolgens kunt ‘eisen’ dat diegene zijn geld dus maar pakt. In ieder geval niet in dat stadium van eerste paar dates.

Maar nu mijn vriend en ik al langer een relatie hebben, betalen we gewoon beide om de beurt wat. De ene keer hij, dan ik weer, en zo door. We houden het niet echt bij.

en waarom is dat??

Maar inderdaad, als jij iemand uitnodigt vind ik het wel netjes om te trakteren. Ten minste dat doe ik dan wel.

Ik ben het idd wel eens met sommige reacties.

Het komt ook wel eens voor dat ik met een jongen ergens ga eten en dat ik dan wil betalen (omdat ik dan degene was die ermee kwam) en dat de jongen dan zegt ‘nee joh ik betaal wel’ en na een kleine discussie ben ik toch degene die betaalt. Ik vind het dan tenminste wel netjes van hem dat hij voorstelde om te betalen, het gaat mij namelijk om het idee en hoe je bent. Maar er zijn ook van die types die denken dat als je 1x betaalt, je altijd zult betalen. Get outta here :dry:

Ik vind het wel netjes als de jongen de eerste keer betaald als hij mij op de date vroeg, maar ik stel wel altijd voor mijn deel te betalen, gewoon omdat elke jongen anders is.
Als ik langer met iemand ben stoppen we op een gegeven moment wel met bijhouden, soms betaal ik, soms diegene, soms delen we.

Die jongen vind ik best onbeschoft overigens. Je kan niet verwachten dat iemand ALLES betaald, jongen of meisje. Vooral hoe hij zo opzij stapte, nah. :’)

Ik vind niet dat een jongen op de eerste date moet betalen ,Ik vind dat je het moet splitten dat is even eerlijk voor iedereen, of omstebeurt betalen .maar wat hij doet kan niet, het is raar dat hij opzijstapt zonder iets te zeggen en dat jij dan moet betalen.

Het is natuurlijk ontzettend lief als een jongen betaald. Toch ga ik er niet standaard vanuit. Maar als hij jou uitnodigt kan dat echt niet! Hij is the fooddigger :wink:

Ik vind niet dat een jongen hoort te betalen voor een meisje bij een date. Zelf ben ik meer van het samen betalen, als een jongen toch aandringt om voor je te betalen dan vind ik het wel goed. Maar vind niet dat een jongen moet betalen ook niet als hij je uitnodigt voor een date je maakt samen gebruik van de date dus is het wel zo eerlijk als je beide betaald vind ik.

Vind het trouwens niet netjes dat die jongen zomaar aan de kant stapt. Hij had tenminste je nog kunnen aanbieden om contant terug kunnen betalen of het over te maken.

Ik vind het erg onbeschoft dat hij het zo ineens doet en zeker nu ineens denkt dat je een nachtje met hem wilt doorbrengen op jouw kosten. Je hoort gewoon iets af te spreken, dat doe ik ook met mijn vriend. Nog voor we een relatie hadden betaalde hij ook voor mij en ik gaf hem het geld nadien gewoon terug. Op dat moment lukte het me niet maar ik was wel pissig dat hij voor me betaalde.

Maar voor een 1e date 1 iemand laten betalen vind ik gewoon niet kunnen, verder in een relatie wisselt dat wel af.