moet dit even kwijt. mother in law problems.

Hoi allemaal.
Ik moet dit echt eventjes kwijt.
Ik heb bijna 4 jaar met mijn vriend, en het gaat echt super goed met ons, ik hou van hem, hij houd van mij, samen zijn we blij :’).
Nu is dus het probleem dat mijn ‘schoonmoeder’ me niet mag. Nou had ik al wel het idee dat ze me niet mocht, maar nu heeft ze dus echt tegen mijn vriend (nee, niet tegen mij.) gezegd dat ze inderdaad een probleem met me heeft en me dus niet mag. Waarom? geen idee, dat zegt ze dus ook niet. Ze zit me altijd vuil aan te kijken, praat nooit tegen me en loopt altijd te zeiken, en praat over me achter mijn rug om (wat ik dan dus weer hoor van mijn vriend). Pas ook, ik, mijn vriend en wat vrienden zaten gezellig te gourmetten, komt ze er ongevraagd bij zitten, we hadden het dus over mijn neef die net getrouwd was en over trouwen in het algemeen enz. toen zei ze dus ineens ‘Ik hoop dat jullie dus nooit gaan trouwen’, dus ik en een vriendin van me keken elkaar ook al zo van van wtf?!.. zegt ze ineens heel sarcastisch dat het een grapje was. ja daag.

Ik zit hier dus heel erg mee, mijn vriend heeft al eens met dr gepraat maar het helpt niet, met haar valt echt niet te praten! ze word meteen boos en chagerijnig en gaat schreeuwen, vandaar dat ik dus ook niet zelf met dr ga praten, dat doe ik echt niet! ze geeft mij trouwens ook de schuld ervan dat ze me niet mag ofzo? ik heb dus echt niets misdaan. ik ben gewoon een beetje stil, ja dat kan toch? dat kan niet de reden zijn toch?

Ik kom daar dus het liefst zo min mogelijk, maar nu is het dus zo dat die moeder helemaal flipt als mn vriend meer dan 2 dagen in de week bij mij is/slaapt, en we moeten perse om het weekend daar slapen etc… wat ik dus niet wil. i $%^&* hate her. ze trekt trouwens ook mijn vriend zn broer voor, die mag alles, mijn vriend mag niks.

pfff, zo ik ben het kwijt, misschien tips? behalve dan met haar praten of mijn vriend vragen met haar te praten, want dat helpt niet.
thanks for reading!

Ojee, is het weer zover Mir…
Ik zou toch eens een gesprek aangaan met z’n 3en. Want deze situatie is ook waardeloos. Ze heeft geen reden om je te ‘haten’ dus ben benieuwd waarom ze nou eigenlijk toch zo lullig doet.

Het is misschien makkelijk gezegd maar ik zou er gewoon niet op ingaan, negeer haar opmerkingen over je. Oke het doet je wss wel pijn om dat van je schoonmoeder te horen, maar ik denk dat ze je haat zonder een echte reden dus je moet je niet slecht voelen voor zo’n iemand.

ja ben ook heel benieuwd wat precies het probleem is. ben er nu al 3 weken niet meer geweest, gelukkig. maar ze wil juist dat ik me niet welkom voel enzo, dus praten wil ze vast niet + dat durf ik echt niet, dan durf ik me daar nooit meer te vertonen, zal ze overigens heel blij mee zijn. we hebben al samenwoonplannen, maar dat duurt nog minstens een jaar, waarschijnlijk wel 2.
ze zal toch nooit eerlijk zijn waarom ze me niet mag, al ze er uberhaupt een reden voor heeft.

En heb je geen contact met de schoonvader?

Ook al durf/wil je niet. Ik zou toch samen met haar om de tafel gaan zitten, misschien met de broer van je vriend (als hij wil) omdat ze die mag, of gewoon je vriend. Ze kan op zijn minst gewoon normaal tegen je doen. Ik zou het gewoon voorstellen als ik jou was. Weigert ze dit of wilt ze dit niet? Dan zou ik het erbij laten en haar negeren.

die vader is alleen in het weekend thuis, en die boeit het allemaal niet zo veel.
en die broer boeit het al helemaal niks, die is nóóit thuis (terwijl ze boos word op mn vriend als die er n keer niet is of niet mee eet, die broer eet nooit mee -.-) volgens mij word ze gewoon boos dat mn vriend niet mee eet/thuis is ofzo omdat ie dan naar mij gaat, misschien word zn broer daarom wel voorgetrokken.
Eigenlijk is ze het helemaal niet waard en wil ik alles gewoon negeren, maar het is toch zo dat ik daar 2 tot 5 dagen in de week ben/slaap, en dan voel ik me gewoon kut en ben ik chagerijnig omdat ik me daar gewoon niet op mijn gemak voel, dat is eigenlijk het probleem. als ik dat mens nou nooit zou zien zou het me wss niks interesseren, maar aaargh ik kan dr wel schieten soms.
ze geeft er ook niks om als ik er ben als ze boos is, ze schreeuwt gewoon kei hard en flipt helemaal. echt belachelijk.

Ik zou haar ook gewoon negeren, en als je dan effjes chagi bent ga dan beetje lucht happen :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ze misschien bang is.
Omdat haar ene zoon er nooit is en haar man alleen in het weekend. Is ze bang dat jullie gaan samenwonen en dat ze haar andere zoon dan ook nooit meer zal zien.
Probeer inderdaad er rustig over te praten, of vraag een psychiator hoe je het beste een gesprek kunt gaan voeren met je ‘schoonmoeder’

dat ze zijn andere zoon voortrekt is echt het probleem tussen jouw vriend en zijn moeder. daar kan jij helaas niks aan doen, hij zal het zelf met zijn moeder moeten oplossen.
zo kan jouw vriend ook niks doen aan het feit dat jij en zijn moeder elkaar niet mogen. als hij zich er wel mee gaat bemoeien zal hij zich waarschijnlijk verplicht voelen om een kant te kiezen en dit mag je niet van hem verwachten. zijn moeder is en blijft toch zijn moeder wat voor kutwijf ze ook is. en jij bent zijn vriendinnetje, waar hij ook van houd maar dan op een ander manier (als het goed is :grinning_face_with_smiling_eyes: )

je hebt 2 opties:

1. je negeert haar en haar gezeur en gemiep en moeilijk gedoe. je zegt wel fatsoenlijk (je moet je wel netjes gedragen want anders heeft ze nog meer redenen om je niet aardig te vinden en jij bent immers toch de verstandelijke en de wijste van de 2 of niet?) gedag en geeft antwoord als ze wat vraagt. voor de rest gaat zij en haar geouwehoer het ene oor in en het andere oor uit. al is deze optie wel heel lastig vol te houden en doet het toch wel meer met je als dat je zal willen, ook los je de kern van het probleem nog steeds niet op. daarom adviseer ik je optie 2
    optie 2. er over praten met haar. doe dit het liefste alleen met haar of in ieder geval dat alleen jullie 2 met elkaar praten. vader en vriendje lief hebben niks met die gesprek te maken. ik weet dat je hier echt geen trek in hebt maar de enige manier om achter haar haatgevoelens te komen is door het haar te vragen. praat op een rustige toon tegen haar en laat haar ook uitpraten (ook al doet zij dit niet, jij doet dit wel want jij bent de wijze en de slimme en de mooiste van de 2). je kan het gesprek beginnen door te vertellen dat je nu al 4 jaar een relatie met je vriend hebt en dat je nog steeds het gevoel hebt dat er nog steeds wat spanning tussen jullie 2 is of dat jij dat in ieder geval zo ervaart. ook kan je haar vertellen dat je het idee hebt dat ze je niet zo aardig vind en hoe dit komt en wat jullie (nee niet zij en nee niet alleen jij) daaraan kunnen doen en hoe jullie aan deze situatie kunnen werken.
    natuurlijk hoef je niet bff met haar te worden of “gezellige” schoonmoeder en schoondochter uitstapjes te maken maar het zal toch een fijn vooruitzicht zijn als jij je wat meer welkom voelt?
    maar vergeet niet dat jullie beiden aan deze situatie moeten werken en jullie beiden elkaar anders moeten opstellen

hou je ons op de hoogte?

aah wat vervelend

zeker dat het na 4 jaar nog zo is je heb vaak dat schoon ouders de eerste maand of maanden denken van um zo leuk is ze toch neit wat moet je met haar ect

maar na 4 jaar is egt bizar ginngen julie in het begin nooit gesamelijk zitten met het gezin?

wand ik had eerst ook een schoonouder die dacht wat moet je dan haar(die had zelf tege hem gezegt dat ik waarschijnlijk met iedereen naar bed zou gaan nauw ik was nog maagt klede me als een gaar kind geen sletje)maar daar ging het na paar maanden goed mee en het is 4 jaar gelede dat ik wat had met haar zoon en praat nog steeds met me.

maar denk je dat je egt iets hebt wat dr niet aanstaat of zou ze zo tege elke vriendin van dr kind doen?

ik zou gewoon net doen of ik een plank voor me kop heb en doen alsof er niks is, lekker vrolijk verder gaan met je vriend en niks van haar aantrekken. als ze iets te zeiken heeft hoor je t wel.

ik heb zin om eens tegen haar te flippen :’) ik houd me echt altijd in, doe altijd normaal tegen haar maar toch doe ik schijnbaar wat verkeerd?
ik ga het er even over hebben met mijn vriend vanavond denk ik.
jullie horen het wel (:
iig bedankt iedereen!

Ja sorry, maar het enige wat je kan doen is praten. En als jullie zelfs samenwoonplannen hebben best zo rap mogelijk.

zeg dat dan ook tegen haar. Je hebt een reden om te flippen. Zeg hoe achterlijk je het vindt hoe ze nu doet enz. en hoe het voor jou is.
Als ze geen reden heeft om jou niet te mogen dan is het ook haar eigen schuld. dan moet ze maar niet zo mierenneuken. (sorry moest ff).
Best wel een rotsituatie! :\ Good luck!

Ik volg tot ik weet wat je nu gaat doen met je schoonmoeder of als je al haar hebt gesproken.

Misschien is ze bang dat je haar zoon “afpakt” Sommige vreemde weirdo ass moeders hebben dat… Net als dat sicke programma “Wie trouwt mijn zoon” Zitten ook een paar van die psycho moeders bij, waarbij hun baby boy ( die intussen al volwassen is ) nog steeds hun babytje is, en geen meid is geneog ervoor… Misschien eens iets met zn 3tjes doen… Of koop eens een dagje weg bon bij vakantieveilingen ofzo, speciaal voor je vriend en zijn moeder, zodat ze ziet dat je hem niet af wilt pakken, en je hun relatie respecteerd, want ik denk dat de kans groot is dat dat haar probleem is, bang dat je hem van haar afpakt.

Ik denk dat je beter niet kunt flippen tegen haar, hoe graag je dat zou willen, maar dan kan je ook probelemen krijgen met je vriend, want het is dan toch zijn moeder waar je tegen zou flippen. Los het vredig op.

het eerste deel wat je schrijft, over dat je schoonmoeder boos wordt als je vriend eens een keer niet thuis eet omdat hij dan bij jou is, lijkt erop, vind ik, dat ze ‘jaloers’ is. jaloers dat hij dan bij jou eet, en niet bij zijn moeder. aangezien haar man en haar andere zoon er ook nooit zijn? dat ze een beetje het gevoel heeft dat jij hem van haar afpakt, niet lullig bedoelt of zo hoor! en aangezien je schoonmoeder ook geen echte reden heeft om jou niet te mogen, denk ik dat het heel goed kan dat ze jaloers is… hoe raar het ook klinkt als een vrouw jaloers is op een meisje/jonge vrouw.
hoe dan ook ik zou er als ik jou was met haar over praten! je hoeft niet meteen in de aanval te schieten en zeggen dat ze jaloers IS o.i.d. maar je zou zeker kunnen proberen te achterhalen wat er is… succes meid!

Misschien kun je een keer met hem, zijn moeder en jóuw moeder erbij praten. Ik denk dat jouw moeder ook wel wat kan helpen, dat ze voor je opkomt, dat ze samen tot een oplossing komen. Misschien kun je het een keer proberen?