Moeite met vriendin

• weg -

Adviezen zijn adviezen omdat je niet van een mens moet verwachten dat ze het ook werkelijk gaan doen. Jij kan niet tegen haar zeggen dat ze iets ook echt moet gaan doen, dat is aan haar. Als jij je eraan ergert kan je dat best zeggen maar als zij er niks mee doet, is dat haar keuze en kan jij daar niks aan veranderen.
Je kan het proberen haar duidelijk te maken maar je moet niet boos worden omdat ze jouw adviezen niet opvolgt.

Het enige wat je kan doen is het zeggen dat je het vervelend vind en anders denk ik helaas dat de vriendschap niet lang meer zal duren;

Ik word er ook niet boos omdat ze dit niet doet, ik zeg ze ook alleen maar met goede bedoelingen. Wat zij ermee wil doen, moet ze zelf weten. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Dan kan je denk ik helaas vrij weinig eraan doen

Tsja, adviezen zijn adviezen. Die geef je om iemand jouw manier van kijken te laten zien, en die persoon is niet verplicht om op te volgen wat jij zegt. Je kunt er wel boos om worden, maar waarom? Ze is een ander persoon dan jij en dat betekent dat ze andere keuzes maakt dan jij ze zou maken.

Thanks!