moeite met vrienden maken

Hallo lieve meiden,

ik heb een probleem waar ik gewoon erg mee zit.
7 weken geleden ongeveer ben ik aan de universiteit begonnen, heel leuk allemaal. Helaas ligt mijn kamer in een niet echt leuke gang (er woont hier een groep jongens die hier allemaal tegelijk zijn heen verhuisd) en ik had ook niet echt een leuke groep met de introductieweek van mijn studie. Ik heb sindsdien gewoon nog geen aansluiting kunnen vinden bij mensen. Ik praat met mensen, ga na evenementen toe, maar niemand komt ooit naar mij toe of gaat echt op mijn contact zoeken in. Ik vind dit super jammer en ik voel me er ook best wel rot om, net alsof ik niet leuk genoeg ben ofzo. Iedereen lijkt ook al wel groepjes te hebben gemaakt…

heeft iemand misschien tips of advies?

Ik denk dat je het gewoon wat tijd moet geven. 7 weken is niet zo heel lang vind ik. Vooral doorgaan waar je nu mee bezig bent in ieder geval! Gewoon gezellig mensen blijven aanspreken en deelnemen aan alle evenementen, en dan zal je vast vrienden maken. Wie weet kom je wel iemand tegen die in hetzelfde schuitje zit als jij? Misschien lijkt het nu wat uitzichtloos, maar geloof me, als je eenmaal wat leuke mensen hebt ontmoet gaat het bijna vanzelf. Sterkte en succes ermee iig! :slightly_smiling_face:

Vervelend… Volgens mij hebben best veel studenten hier last van. Heb je met niemand van je universiteit een leuke klik? Anders zou je samen huiswerk kunnen maken. Of iets organiseren voor je hele groepje, misschien blijken er dan toch ewl leuke mede-studenten tussen te zitten.
En wat betreft op kamers… Zou ik gewoon zoveel mogelijk naar je ouders gaan, dan heb je iig een leuk weekend. En af en toe een vriendin laten logeren en samen je nieuwe studentenstad verkennen, dat is echt heel gezellig!

ik heb dus wel beetje hetzelfde. Alleen ik zit nog niet op kamers (ben nog steeds op zoek). Maar voel me soms ook wel buitengesloten ofzo, terwijl ik het wel echt probeer…

edit; sorry je hebt er niks aan maar moest het ook even kwijt. Waar studeer je als ik vragen mag?

eenzaam ben ik gelukkig niet, mijn lieve vriend waar ik al heel lang samen mee ben studeert hier ook :slightly_smiling_face:
ik studeer niet in een studentenstad en niet echt op een gewone universiteit, hier wil ik niet te vele over kwijt omdat ik niet wil dat mensen mij herkennen…
en opzich klik met iemand… ik vind genoeg mensen aardig (te vroeg om te zeggen dat je een klik hebt) maar ik moet er altijd achteraan en het komt eigenlijk nooit tot iets afspreken omdat ik ze nooit goed genoeg leer kennen en zij of niemand niet ooit naar mij toekomt…

Ik herken dit ook wel…
Heb ook wel vaker het gevoel dat ik buiten een groep val, en dat ik buitengesloten word, terwijl dit in mijn geval gewoon echt niet zo is, ik denk het alleen maar.

Mijn tip (die ik zelf nu ook probeer te volgen): probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Ga gewoon om met mensen die je oppervlakkig kent, en leer nieuwe mensen kennen, dan heb je in ieder geval aansluiting. Ik zag om me heen ook altijd allemaal gelukkige groepjes terwijl ik het gevoel had dat ik dit niet had. Probeer het niet te pushen. Er zitten immers zooo veel mensen op de universiteit. Je komt echt wel iemand tegen met wie het wel gaat klikken, zeker weten :slightly_smiling_face: Geef de hoop niet op! Zelfs nu, nu ik al een hele tijd dezelfde vriendengroep heb, voel ik me af en toe nog erbuiten vallen, heb ik het idee dat ik het aanhangsel ben, terwijl zij dat totaal niet zo zien. Zij weten ook dat ik dit af en toe denk, en herinneren me daar ook regelmatig aan dat dat niet het geval is. Jouw eigen instelling kan echt al veel doen. Probeer niet te denken dat mensen je niet leuk vinden, maar net dat mensen je wel leuk vinden! Benadruk je positieve kanten, want meid, zeker weten dat je er daar een hele hoop van hebt :slightly_smiling_face: