Hey meiden!
Ik heb iets waar ik toch best al een tijdje tegen aan loop. Na een lange tijd in het buitenland geweest te zijn probeer ik mijn leven weer op te bouwen. Sinds een jaartje ben ik terug, heb ik een leuke baan en ga ik een paar dagen in de week naar school. Maar ik merk dat dit echt alles is wat ik heb. Naast mijn werk heb ik niet echt vrienden of familie. De enige mensen met wie ik omga en praat zijn mijn collega’s, met wie ik op en af en toe na werk veel tijd mee doorbreng. Maar inmiddels gaat iedereen verder met de volgende baan/fase in zijn leven en merk ik dat we allemaal te verschillende levens/interesses hebben en dat we na dit werk niet echt meer met elkaar om zullen gaan. Ik wil ondertussen ook stoppen met deze baan, maar dan heb ik waarschijnlijk helemaal geen sociale contacten meer en dat is wel iets wat mij erg tegen houd.
Ik zou graag een paar echt goede vrienden hebben en dingen opbouwen die niet afhankelijk zijn van een baan of een situatie, maar ik vind het lastig om vrienden te maken en mensen te ontmoeten. Ik ben van mijzelf redelijk introvert en op mezelf dus dat maakt het ook al niet makkelijker. Ik heb het idee dat het na een bepaalde leeftijd gewoon echt lastig is om vrienden te maken omdat iedereen gewoon zo erg bezig is met zn eigen leven. Hoe doen jullie dit? Any tips?
(ik ben 21 trouwens)