moeite met vrienden maken, hulp ? =(

Ik was in de vakantie op vakantie met 'n vriendin, en daar op de camping leerden we dus een paar mensen kennen enzo (teminste, mijn vriendin leerde ze echt kennnen) maar mijn vriendin kon dus heel goed met hun opschieten en praten enzo… alleen ik durf nooit zo open te doen als ik mensen net ken terwijl ik dat wil. want mijn vriendin had ook hun msn en hun nummer enzo gekregen, en ik had echt het gevoel dat ik er gewoon een beetje bij hing, omdat ik ook nooit met hun praatte en hun nooit met mij. heeft iemand hier tips voooor ? =(
het is namelijk ERG irritant.

Probeer gewoon eens simpel mee te praten, meng je een beetje in het gesprek…

Ik ken je probleem

hetzelfde probleem, 'k hou dit topic in de gaten.

Gewoon spontaan doen en dingen vertellen. Zo moeilijk is dat niet.

nou… dat is dus ook een probleem als een gesprek bezig is, dan weet ik nooit wat te zeggen en ik ben ook bang dat ik iets verkeeerd zeg waardoor ze me raar gaan vinden ofso.
x

Voor haar dus wel.
En voor mij soms ook :stuck_out_tongue:

-

Gewoon je verstand op nul zetten, niet te veel erover na blijven denken, gewoon meegaan met wat er gebeurt, en niet bang zijn de je iets raars zegt. Sowieso is het met vakantie vrienden makkelijker, omdat je die vaak daarna niet meer ziet. En als je iets raars zegt, wat dan? Kan er ook een beetje gelachen worden enzo =D (Zolang het maar niet uitlachen is, is het best toch? Iedereen zegt wel eens wat stoms, dat hebben anderen niet eens door). Als je gewoon geïnteresseerd bent in anderen en vriendelijk bent, vinden mensen jou vast ook aardig, of je nou een beetje verlegen bent of niet ^.^

Veel dingen vragen, zo kom je erachter waar jullie interesses liggen & daar kunnen jullie dan over verder praten

• hobby’s
  • opleiding/beroep
  • muziek
  • tv/films

:slightly_smiling_face:

Ik had dit ook! Maar nu gaat het een stuk gemakkelijker. Ik heb namelijk een SOVA-training gevolgd bij ons op school. Hierbij leer je sociale vaardigheden zoals hoe kan je het beste vrienden maken enzoo… Als je nog een vraagje daarover hebt geef me dan maar een berichtje :wink:

& als die mensen het bv. over mooie jongens hebben, dan is t toch een beetje raar als ik aan iemand apart ga vragen van; ja wat is jouw hobby blabla, of iets wat er helemaal niet mee te maken heeft ;$

same problem…
wel geleerd dat als je wat vraagt, stel de vraag dan zo dat ze niet kunnen antwoorden met ja of nee… zorg dat ze er wat bij vertellen… zo begint er eerder een gesprek;)

Dan praat je toch gewoon mee over leuke jongens?

ja , gewoon beginnen met wat standaard vraagjes stellen en misschien krijg je vanzelf wel leukere gesprekken dan

nog ff een voorbeeld… als je vraag wilt stellen over hobby’s ofzo… kan je bv vragen vind je tv kijken leuk…? dan zegt die ander ja of nee… maar je kan ook vragen wat vind je leuk om op tv te kijken… dan krijg je al een heel ander antwoord waar jij dan ook weer op kan reageren… het ligt er echt aan hoe je je vraag steld…

Ik ben altijd bang dat mensen me dan irritant vinden.

:’) Dat denk ik ook altijd
oew… en misschien is het ook wel zo :thinking:

sommigen mensen hebben er nauw eemaal moeite mee moeten eerst iemand lang kennen voordat ze veel gaan prate dus ik denk niet dat ik je kan helpen

Als ze je raar vinden maakt het niet uit: Je ziet ze nooit meer! :grinning:
Dat vind ik het fijne van mensen ontmoeten op een plaats waar je niet snel nog eens komt. Dan boeit het niet wat ze van je vinden! :grinning:

Heb ik ook heel erg! Ik ebn ook altijd bang dat ze het irritant vinden dat ik me tussen het gesprek meng. Dus dan sta ik er maar bij. Maar ja dan vinden ze me ook raar… :frowning_face:
Ik heb ook het probleem dat ik nooit mee durf ergens heen, ze vroegen b.v of ik deze vakantie een weekje mee wou op vakantie, maarja ik dcht dan hang ik er toch maar een beetje bij. Dus toen zei ik nee. Maar nu heb ik het gevoel dat ik buiten de groep val, vooral als ze het over hun vakantie hebben. Die groep is nu helemaal close geworden en doen allemaal dingen samen, nu wordt ik dus niet mee mee gevraagt omdat ik iedere keer nee zei. Terwijl ik eigenlijk misschien wel mee wou , .