Moeite met tabletten doorslikken

Hey allemaal!

Ik weet niet of meer van jullie hier last van hebben, maar ik wel.
Altijd als ik een tablet moet inslikken kan ik hem gewoon niet doorslikken.
Wat ik ook probeer ik kan het gewoon niet. De enigste manier is om hem in ini mini stukjes te breken en hem dan door te slikken. Anders lukt het gewoon niet. Maar dan doe ik er wel heel lang over. En altijd als het niet lukt raak ik heel erg gefrustreerd.

Hebben meer van jullie hier last van? Of kan ik hier wat tegen doen? Ik hoor het graag!

Bij mij lukt het alleen als ik 'm heel ver achter op m’n tong leg

Dat probeer ik ook altijd maar dan lukt het me ook niet.

Laat hem oplossen in een glas water? Of is het effect dan weg?

Ik weet niet of dat bij alle tabletten kan. Maar ik doe dat wel eens. Alleen dan proef je de smaak heel goed en die is niet bepaald lekker. :’)

Ik neem het vaak in icm een grote lepel yoghurt. Pil erin duwen en dan in 1x doorslikken, dat is de enige manier waarop het mij lukt. Ik kan alleen pillen slikken als er zo’n glad laagje omheen zit…

En met een lepel yoghurt?

lol jij was net ietsjes eerder :wink:

Ik heb het al met honing geprobeerd. Dat is wel een beetje hetzelfde als yoghurt. Maar dit lukte ook al niet.

ah herken ik, ik weet niet of je vaak bepaalde medicijnen moet slikken of dat het gewoon is voor Paracetemol ofzo, maar veel medicijnen kan je ook in capsules krijgen dat vind ik veel fijner slikken.
Paracetemol kan je (misschien heb je een recept nodig van de huisarts) ook in 1000mg gram krijgen I.P.V 500mg, die kan je dan in twee breken en hoef je minder te slikken.

wat bij mij ook altijd helpt is eerst al een paar slokken water nemen voor dat je het tablet inneemt!

Honing lijkt me dan totaal niet fijn eigenlijk… Plakkerig enzo.

Dit heb ik ook heel lang gehad toen ben ik overgestapt naar advil dat glijd makkelijk. Ik heb laats toevallig wel weer een gewone pil genomen(wel in mini stukjes) en toen kreeg ik hem wel weg. Dus sorry geen tips.

Een paracetamol laat ik gewoon oplossen. Maar ik moet elke dag magnesium tabletten. En die zijn best groot. Net moest ik hem ook inslikken en ik moest hem helemaal in kleine stukjes breken.

Ik doe altijd eerst een pil in mijn mond, dan een slok water en dan ga ik met mijn hoofd naar achteren hangen zodat die pil naar beneden glijdt zeg maar…

rare uitleg

Dat is opzich wel een goed idee. Maar dan kauw ik ook op die tablet en dan blijft het vast zitten in m’n kiezen en dan proef ik die smaak.

niet echt een antwoord maar veel pillen bestaan ook in zetpil vorm!
ook niet echt prettig maar wie weet fijner als dit.
en misschien als je als ontbijt bv havermout eet het er gewoon ingooien dan weet je niet wanneer je hem moet verwachten!

Ja dat is een goeie! Maar dan doe ik hem door de meusli want ik eet bijna nooit havermout.

Makkelijkste manier voor mij is pil achter op je tong leggen,
grote slok water erbij, en dan je hoofd naar achter gooien + slikken tegelijk.
Als ik mn hoofd gewoon recht hou lukt t mij namelijk ook niet :stuck_out_tongue:

blijven drinken. Neem een flesje water ipv gewoon een glas en niet 1 slok maar meerdere na elkaar!

Wat ik altijd doe; eerst een paar flinke slokken achter elkaar drinken (zodat je veel slikt), dan de pil -als het kan doorgebroken- zo ver mogelijk achter op je tong leggen, en dan heel veel achter elkaar drinken. (: