Moeite met slapen

Hee ik heb een probleem,
ik val heel moeilijk en laat in slaap . Net als vannacht, ik heb in totaal misschien een uur of twee geslapen. Ik weet niet waar het aan ligt maar het is erg irritant. Vooral met school dat val ik laat in slaap en moet ik vroeg opstaan met gevolg dat ik moe op school ben. Hebben jullie mischien tips om sneller in slaap te vallen?

eerder naar bed, en vroeger uit bed ö

lezennn daar worden je ogen heel moe van en val je sneller in slaap .
(dat werkt tenminste bij mij)
ik hoop dat je er iets aan hebt.
x x x

dat heb ik dus ook…

Ik heb dat nu in de vakantie.
Pas 5uur ofzo ga ik naar bed, niet omdat ik slaap heb maar het gewoon echt laat is.
Maar ik ga ook weer heeeeeel laat uit bed :C.

Ik luister altijd nog een uurtje naar m’n ipod. Dat helpt mij echt heeeeel erg, dan ga ik gewoon om 10 uur in bed liggen en tot 11/half 12 muziek luisteren en dan val ik lekker in slaap. Misschien tip voor u?!

heb ik ook ! een tijd gelede heb ik gewoon de hele nacht wakker gelegen en ben ik dan maar naar beneder gegaan tegen 7u …
ik denk dat je gewoon eens vroeger moet gaan slapen en vroeger moet wakker worden sochtends.

Ik leef met je mee.

zit je veel achter de pc? daardoor val je heel slecht in slaap.

ken ik helemaal… vooral als ik vroeg moet opstaan heb ik er last van omdat ik dan “aftel” van “oh ik heb nog maar 7 uur tot ik moet opstaan, ik moet NU slapen!” en dan lukt het helemaal niet…

bij mij helpt:

• minstens 1 uur voor je gaat slapen NIET achter je computer zitten. klinkt raar maar het is voor je hersens heel inspannend om te pcen, ook al doe je alleen maar chat ofzo. ga dus voor je gaat slapen wat tv kijken of lezen of zoiets.
  • drink iets warms net voor je gaat slapen, daar word je wat slaperig van (geen koffie natuurlijk :wink:)
  • maak je hoofd leeg. dit kan je doen door gwn te tellen en je te focussen op de getallen. dan denk je aan niets anders meer.
  • probeer regelmatige slaapuren te hebben. probeer dus bv elke dag om 11 u in je bed te liggen en om ook elke dag dan bv rond 9 uur op te staan.
  • eet niet te veel vlak voor je gaat slapen. en pas op dat je je avondeten niet te laat eet.
  • ga dus niet, zoals ik deed, heel de tijd op je klok kijken. draai je wekker van je af ofzo dat je niet weet hoe laat het is.

hopelijk heb je hier wat aan want ik weet hoe irritant het is!

oh en ik weet niet of je sport maar twee dingen daarover:

1. als je niet sport moet je mss toch wat meer bewegen. dan verbruik je energie en wordt je dus ook makkelijker slaperig aan het einde van de dag dan wanneer je gewoon de hele dag stilzit.
  2. sport liever niet in de avond, dan sta je nog te scherp om in slaap te vallen. probeer bv om voor 6 uur gedaan te hebben met sporten zodat je genoeg tijd hebt om te kalmeren zeg maar.

hmm, in de vakantie zit ik best wel vaak achter de comp…
vooral girlscene:D
Mag je dan wel tv kijken??

jah je zit verder van het scherm af en je bent er niet echt intensief mee bezig… wel niet tv kijken in je bed want dat is blijkbaar slecht voor je. maar bij mij helpt het wel want als ik pas mn computer afzet als ik ga slapen slaap ik superslecht en van tv kijken word ik zelf slaperig. tuurlijk geen supercreepy horrorfilm kijken als je lekker wilt slapen :wink:

geen televisie kijken voor je gaat slapen.
niets eten/drinken voordat je gaat slapen.
niet teveel piekeren voor je gaat slapen.
niet over vanalles nadenken voor je gaat slapen.

ik heb er ook wel eens last van, maar dat komt dan echt omdat ik teveel tv heb gekeken enz enz.

Ik heb dat ook, ik val bijna elke dag pas om 5 uur 's morgens in slaap
Misschien kan je naar de dokter voor slaappillen

dit klinkt misschien raar, maar ik denk dan altijd aan geesten

slaappillen heb ik ook gevraagd aan mijn moeder, maar die is bang dat dat niet goed is voor op je 14de. Ik zit de laatste tijd niet echt veel achter de pc dus dat zal het ook niet zijn. En ik lees erg veel misschien moet ik dat ook maar doen voor het slapen. Bedankt voor jullie reacties :grinning:

ik ben ook nooit moe! voordat ik ga slapen ga ik meestal nog even lezen of puzzelen.
daar worden mn ogen moe van, en slaap ik sneller.

succes in ieder geval!

jezus mensen ga niet met slaappillen beginnen! die zijn echt SLECHT voor je. je slaapt er ook niet echt van je gaat eerder knock out dus je blijft moe. geloof me, ik heb ze een tijdje moeten nemen (vraag me niet waarom) en echt, just don’t. ze helpen je echt niet.

je slaapklok ding staat niet goed
ik weet het klinkt vreemd
maar da moet je maar eens op zoeken op google