moeite met opstaan

Iedere ochtend als mijn wekker gaat (half :sunglasses:, heb ik erg veel moeite om op te staan. Ik slaap goed, 8 uur per nacht, geen nachtmerries, ik ben ook niet erg moe in de ochtend. Ik heb gewoon geen motivatie om op te staan. Het komt er iedere ochtend weer op neer dat ik de wekker zó lang op snooze laat staan, dat ik niet meer kan ontbijten, alleen maar snel aankleden en me haasten om niet nog erger te laat te komen. Ik heb namelijk wel colleges maar die zijn niet verplicht. En overdag wil ik echt veel tijd in mijn studie steken want ik vind het harstikke leuk, alleen 's ochtends kom ik mijn bed maar niet uit…
Iemand tips?

Heb ik ook:P! dus ik wil ook tips:P Precies ook dat met school dat ik niet perse moet:P
UP dus=)

misschien heb je wel meer dan 8 uur slaap nodig?
Dus proberen nog iets eerder naar bed te gaan…
En anders heb ik geen idee xd

ja maar ze zegt dat ze niet moe is, meer slapen is dus niet nodig…
ik zou het niet weten :stuck_out_tongue: mijn pa zou et niet goed vinden als ik niet zou gaan, dus is voor mij al motivatie genoeg xD

Pff, om 6 uur opstaan is moeilijker. u.u

Misschien moet je dat veel te dure wake up light ding van Philips proberen.

ik slaap meestal maar 7 uurtjes en rol zo me bed uit.
ligt aan de persoon denk ik. ik wil namelijk niet te laat komen want anders moet ik morgen acht uur op school zijn,dusja.

Heb ik ook.
Ik wilde vanochtend om zes uur leren en ik kwam er om kwart voor zeven uit en toen dacht ik oh fuck. Dat zei ik ook, trouwens.

klinkt bekend… ik moet om 6:45 opstaan, zoo vroeg… ben een avond/nacht mens dus kan 's avonds ook echt niet slapen, als ik eenmaal 's morgens uit bed ben gaat het wel, dan ben ik wel meteen heel wakker en hyperactief. maar die stap zetten is zoo moeilijk xD. ik druk m’n wekker uit en slaap weer verder… xD als ik 's morgens vrij ben, kom ik er ook echt niet voor 10 uur uit.

Ik sta drie keer per week om 5.45 op. Ik druk nooit op snooze. M’n wekker staat ook een stuk buiten handbereik, wat handig is. Dan ben ik al uit bed om hem uit te zetten en dan ga ik niet meer helemaal in bed liggen. Sinds ik m’n wekker heb verplaatst, gaat het opstaan een stuk beter.
Oja, en ik heb een (veel te dure) Philips Wake-up Light. En dat is echt fijn. :slightly_smiling_face:

Ik heb ook moeite met opstaan, en ik heb ook nooit zin om er uit te gaan 's ochtends, maar ik ga er toch na 20 minuutjes snoozen maar uit, omdat ik anders te laat op school kom, en niet alleen ik, maar ook 2 vriendinnen met wie ik naar school fiets. Dat is eigenlijk mijn enige motivatie, misschien werkt dat ook bij jou =)

Zet je wekker aan de andere kant van de kamer, zet meerdere wekkers op verschillende plekken of koop een wekker zonder snooze-stand (of zo’n ultradure Philips wake up light)

Sowieso op tijd gaan slapen! En 's morgens een koude plens water in je gezicht gooien, daar word je wakker van. Sla ook liever geen ontbijt over, want daar krijg je de energie van die je nodig hebt om op te starten.
En in het weekend moet je niet te lang uitslapen! Daar word je alleen maar vermoeider van. Sta liever niet later dan 10.30 op dan.

pfff nou nou:P kijk ik moet on kwart over 4 op om de trein van 5.12 tehalen en dan nog een half uur fietsen naar me werk en op zaterdag om half 3 op… maar je moet is proberen om 2 uur later naar bed te gaan. Dat werkt echt dan rol je je bed uit in 1 keer. het lijkt heel moeilijk maar ik heb het ook

ik moet elke dag om 6 uur opstaan… en nee ben totaal geen ochtendmens.

zet je wekker aan de andere kant van je kamer :wink: xD dat helpt ook. en dan heel hard. :stuck_out_tongue: xD zodat je snel moet lopen voordat de rest van je familie wakker word :wink:

Bij mij werkt dat niet,
ik blijf gewoon liggen en laat die wekker afgaan tot mijn ouders er gek van worden en mij mijn bed uit sleuren… xD

zet een alarm heeeel hard en ver van je bed nou bij iedereen moet het wel werken…

Half 6 opstaan is pas kút!! XD, ik heb nooit moeite om op te staan, als mijn wekker half 6 gaat zet ik hem altijd 10 min vooruit zodat ik 10 min kan blijven liggen XD :grinning_face_with_smiling_eyes:

Denk gewoon: ‘‘Ja en nu opstaan anders gaat de dag nooit voorbij…’’. Mijn vriend kan ook heel moeilijk opstaan, maar die gaat elke ochtend 6 uur eruit. Hij heeft een wekker die hem om het kwartier wakker ‘‘maakt’’.

Ik moet(!) snoozen. Ik hoef geen duur lampje, ik zet gewoon mn rolluik minder dicht. nja binnenkort is t natuurlijk donker sochtends. Maar ik heb t dus ook. Ik zet tegenwoordig mn wekker een half uur te vroeg, spreek met me zelf af een half uur snoozen en dan echt dr uit. dat doe ik meestal ook. En je geneest wel van t te lang snoozen als je voor de derde keer voor de bus moet sjeesen en hem dan mist.
Neem een radio wekker of liedje, dan word je lekkerder wakker.
Ook is t nu kouder en donkerder en is het daarom moeilijker om uit bed te komen, dat heeft iedereen geloof ik wel. helemaal als ik met mn vriendje lig, dan wil echt alleen maar in bed blijven(A)

woooow gelukkig kan ik nog om kwart voor 8 opstaan :stuck_out_tongue:
terwijl ik tien over 8 moet vertrekken :blush: