Moeite met kleding weg doen

Ik vraag me dus af of ik de enige ben die zo’n moeite heeft om spullen en vooral kleding weg te doen… Ik ben echt gek op kleding en het klinkt misschien stom maar ik heb overal (ook al is het oud en draag ik het nooit meer) wel een soort van ‘speciale herinnering’ aan.
Ik koop vaak nieuwe kleding en mijn kast begint lichtelijk uit te puilen… Dus er moeten eens in de zoveel tijd gewoon dingen weg.

Het maakt geen verschil of ik het nou verkoop, aan het goede doel geef of whatever. Hebben jullie dat ook? En wie heeft er tips om het makkelijker te maken?

hahahaaha dat heb ik ook soms!
ik heb de regel opgesteld:
te klein is weg, twijfel? bewaren leuk= houden.

Alles wat twijfel was en te klein en wat ik bewaard heb, en geen 1x heb aangehad in een halfjaar periode= WEG

Hahaha en mijn moeder helpt me hahaha
Dus als ik voor me halfjaarnietgedragenspullen een mooi excuus heb bedacht, zegt zij: NEE! hahahhaa

Dat heb ik ook, en dan probeer ik het te verkopen maar lukt niet.
Heb net 1 ding verkocht.
Gewoon een plastic zak pakken of een afzalzak ligt eraan hoeveel kleding, en gewoon denken dit past me niet meer.
Gewoon alles op een hoopje gooien wat je toch niet nodig hebt, daar kun je andere mensen zoveel gelukkiger mee maken.

Heb ik aan de ene kant wel last van en aan de andere kant weer niet. Hele oude dingen doe ik gemakkelijk weg dat ik echt nooit meer draag. Maar goed mijn kast puilt wel uit en de helft van de kleding draag ik eigenlijk nooit, omdat ik het gewoon zonde vind om het weg te doen. Maar goed ik vind eht dan wel weer leuk omdat het mij een nieuwe reden geeft om te shoppen xD

Jaa dat heb ik ook wel weer, dat ALS het me een keer gelukt is om wat weg te doen ik mezelf meteen een reden geef om te gaan shoppen :pensive:
Het is ook zo leeuk! Kleding verkopen lukt mij op de een of andere manier niet :s

Haha ik moet dat ook gaan hanteren denk ik… Doe je hetzelfde met tassen/schoenen etc?

Oh dat heb ik ook heel erg!
Vooral met schoenen. Zelfs als kapot zijn en niet meer te herstellen, heb ik er nog moeite mee ze weg te gooien.

Maar ik heb dus geen tips haha.

Ik heb daar echt helemaal geen moeite mee. :’) Ik verkoop het of ik geef het aan de gemeente(waarvan ik dan hoop dat die het aan de arme kindjes geven…)

Ik heb daar ook altijd moeite mee.
En dan kom ik aan met smoesjes als : Misschien draag ik het straks wel. Leuk voor een feestje, leuk voor dit en blablabla :stuck_out_tongue: Echt slecht

ik heb dat ook!
wat ik nu heb gedaan is alles wat ik écht vaak draag in de kast geordend,
en alles wat “misschien ooit nog wel eens handig is” in opberg bakken gedaan,
deze kun je gewoon ergens opstapelen of onder je bed schuiven.
zo heb je het toch nog bij je, en staat het niet in de weg.
na verloop van tijd kom je erachter dat je niks hebt gepakt uit die bakken,
en kun je het misschien makkelijker wegdoen?

haha dat heb ik ook altijd, en idd dan van hmm misschien OOIT…
maar wat denise zegt, in dozen stoppen wat je weinig draagt. wat je echt NOOIT draagt moet je toch echt weg doen, en wat niet meer past ook…

Ik ben hier ook echt verschrikkelijk slecht in! Dit weekend zei mijn moeder nog “ik ga niet meer met je winkelen tot je je kast nog eens hebt opgerommeld”, zucht… De dingen die echt niet meer passen doe ik dan weg (al is dat soms ook nog met pijn in het hart), en mijn twijfelgevallen laat ik gewoon onderaan in mijn kast liggen :stuck_out_tongue:

Schoenen en Tassen doe ik alleen weg als ze egt kapot zijn, en geen andere redenen. Te kleine schoenen kun je verkopen…
Maar ik heb de ‘‘foute’’ eigenschap dat ik vaak gwn loop op me schoenen ookal doen ze me zeer, ik heb danvan : wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
wie mooi wil zijn moet pijn lijden :stuck_out_tongue:

o dat heb ik ook hoor:$

Oh dat heb ik ook, dan denk ik bij mezelf: alles wat ik zelden of nooit aan heb dat gooi ik weg! En dan sta ik het uit te zoeken en denk ik; ja maar wat nou als ik het óóit wel aan wil? Uiteindelijk gooi ik dan nog niks weg. Maar toevallig heb ik vorige week m’n kast opgeruimd en echt 3 vuilniszakken weten te vullen. Ben heel trots op mezelf hahaha :grinning:

Ik denk dat serieus de helft van de kleren in mijn kast niet meer gedragen worden.
Maar ik kan er ook gewoon geen afstand van doen :frowning_face:

same problem.
maar als ik bijvoorbeeld over 2 spijkerbroeken twijfel, mag ik er 1 houden, en 1 moet er dan weg. :slightly_smiling_face:
maar eerst stop ik wat ik weg wil doen in een vuilnis zak en die leg ik op zolder, als ik dan denk: hee ik had toch nog een grijs shirt dan kan ik hem pakken, maar als ik vergeet dat ik het had gaat het gewoon weg na een half jaar.

Ja dat met die dozen heb ik dus al… Sterker nog, ik heb er een ladenkast voor. Daar liggen in de zomer bijvoorbeeld als mijn sjaals en dikke truien in. In de winter verwissel ik het met mijn zomerkleding.

Maar ik doe ook veel aan toneelspelen en acteren en dan heb je echt bij ALLES: Hmm misschien kan ik dat ooit nog daarvoor gebruiken… En er past nu geen enkele doos meer in mijn kamer… :frowning_face:
Ik moet van mezelf streng zijn, maar dat vind ik zooo moeilijk…

Nee, het maakt me niks uit. Als ik het niet meer leuk vind pleur ik het weg. :’)

Ik ook, ik kan iets gewoon niet weg doen :’)
Ik zou daarom ook misschien een nieuwe kledingkast krijgen van mijn moeder, die ik niet heb gekregen. Ik zie altijd nog wel iets moois in mijn kast liggen, hoewel ik het niet draag…
En toen we verhuisden moest mijn kleding per se in vuilniszakken, anders kreeg ik ruzie met mijn moeder :’) En dat vond ik dus echt niet leuk, ik respecteer kleding te erg volgens mij…