moeite met gevoelens uiten

hey dames,

ik weet niet of dit echt een probleem is, maar ik wil het toch graag even kwijt en misschien hebben jullie wat tips of advies over hoe ik hiermee kan omgaan.
oke hier komt het:

Ik ben iemand die heel moeilijk over mijn gevoelens praat.
Bijvoorbeeld als iemand mij heeft gekwetst, wil ik het liefst tegen die persoon zeggen hoe ik mij voel en wat het met mij doet (ik heb het dan over iemand die veel voor mij betekent, zoals familie, vriendin)

En laatst heeft een jongen dus iets gezegd op whatsapp wat mij erg raakt. (we hebben soort van iets met elkaar, tis ingewikkeld)

Maar in plaats van dat ik met hem erover ga praten, negeer ik hem…
omdat ik het dus moeilijk vind om over mijn gevoelens te praten…ik weet dat ik het verkeerd aanpak, maar wat moet ik doen dan??

help pleazzee!

bvd :flushed:

Hey, uit je verhaal maak ik op dat je de gevoelens wel hebt maar ze niet uit durft te spreken. Wellicht komt dit voort uit je angst voor de reactie. Er is niets zo normaal als je gevoelens uiten. Al vind je het nog zo eng. Als de mensen in jou omgeving niet weten wat er in jou omgaat zul je ook niet begrepen worden. Om je angst te doorbreken zou je eens kunnen googlen op “je gevoel uiten feedback geven.” Dan vind je allerlei manieren om je gevoel te uiten / je mening te geven zonder bang te hoeven zijn dat je de ander kwetst. Als er nog meer achter schuilt mag je me altijd een berichtje doen. Liefs.

hey, heel erg bedankt voor je comment. ik denk dat het ook komt omdat ik denk van: die vindt vast dat ik overschrijf ofsoo, vandaar dat ik het liever voor me houd…
lief dat ik je mag pmen :kissing:

en ook omdat ik meestal niet de goeie woorden ervoor weet, hoe ik het zeg maar moet zeggen

Graag gedaan!
En reageren hoef je niet meteen te doen. Oefening baart kunst… het eerst van je af schrijven bijvoorbeeld, dat helpt enorm. En bedenk dan pas wat je zou willen zeggen. En ik meen het, stuur me gerust een berichtje. Liefs.

up