Moeite met de juiste 'vooropleiding' vinden

Ik zit in mijn examenjaar vmbo-tl, en nu wil ik sowieso na MBO-4 nog een HBO opleiding doen. En ik denk dat ik er al een beetje over uit ben welke, maar ik had dit bij de opleidingen (HBO) waar ik hiervoor aan dacht ook al, en ik vind het (bij welke HBO opleiding die me aanstaat dan ook) moeilijk om daar de geschikte MBO opleiding bij te vinden.

Ik zit nu bijvoorbeeld te denken aan medisch beeldvormende & radiotherapeutisch technieken, maar dit is dus een HBO opleiding en nu zijn er geen speciale toelatingseisen voor MBO-4 studenten, maar ik wil wel een beetje een opleiding doen die in de richting van die HBO opleiding is, alleen ik heb heel erg moeite met het vinden van zo’n opleiding.

Iemand die hier toevallig medisch beeldvormende & radiotherapeutisch technieken studeert en weet welke MBO-4 opleiding hier bij past?

Alvast bedankt!

Ik studeer MBRT. Je kunt zoeken in de richting van natuurkunde/biologie/wiskunde. Die basis geeft je wel een voorsprong in de opleiding (die had ik niet).

Heb je veel natuurkunde nodig bij de opleiding? Of is het meer wiskunde?

Ja, natuurkunde is wel belangrijk, wiskunde hetzelfde (je kunt een summercourse doen bij inholland en je krijgt gewoon basis wiskunde B in de eerste periode).
Je krijgt te maken met natuurkunde bij colleges en toetsen van stralingsdeskundigheid (verval, wisselwerkingsprocessen, stralingsfysica) en hier moet je later ook diploma voor halen (stralingsdeskundigheid niveau 4b).
Basis wiskunde is nodig voor curvenanalyse voor zo ver ik weet. Ik zit nog maar in het eerste jaar :’)