Moeite met de juiste 'vooropleiding' vinden

Ik zit in mijn examenjaar vmbo-tl, en nu wil ik sowieso na MBO-4 nog een HBO opleiding doen. En ik denk dat ik er al een beetje over uit ben welke, maar ik had dit bij de opleidingen (HBO) waar ik hiervoor aan dacht ook al, en ik vind het (bij welke HBO opleiding die me aanstaat dan ook) moeilijk om daar de geschikte MBO opleiding bij te vinden.

Ik zit nu bijvoorbeeld te denken aan medisch beeldvormende & radiotherapeutisch technieken, maar dit is dus een HBO opleiding en nu zijn er geen speciale toelatingseisen voor MBO-4 studenten, maar ik wil wel een beetje een opleiding doen die in de richting van die HBO opleiding is, alleen ik heb heel erg moeite met het vinden van zo’n opleiding.

Iemand die hier toevallig medisch beeldvormende & radiotherapeutisch technieken studeert en weet welke MBO-4 opleiding hier bij past?

Alvast bedankt!

Ik studeer MBRT. Je kunt zoeken in de richting van natuurkunde/biologie/wiskunde. Die basis geeft je wel een voorsprong in de opleiding (die had ik niet).

Heb je veel natuurkunde nodig bij de opleiding? Of is het meer wiskunde?

Ja, natuurkunde is wel belangrijk, wiskunde hetzelfde (je kunt een summercourse doen bij inholland en je krijgt gewoon basis wiskunde B in de eerste periode).
Je krijgt te maken met natuurkunde bij colleges en toetsen van stralingsdeskundigheid (verval, wisselwerkingsprocessen, stralingsfysica) en hier moet je later ook diploma voor halen (stralingsdeskundigheid niveau 4b).
Basis wiskunde is nodig voor curvenanalyse voor zo ver ik weet. Ik zit nog maar in het eerste jaar :’)

Ja dat is dus mijn puntje, ik ben opzich wel goed in wiskunde, als ik me concentreer met een goede uitleg gaat het me prima af, ik heb ook ruimtelijk inzicht (is dit belangrijk?) dus ik denk dat dat wel goed zou gaan, maar natuurkunde is echt een punt waar ik niet goed in ben. Nu lees ik op veel sites over MBRT dat havo-leerlingen ook met het niveau economie en maatschappij (ik heb zelf ook op havo gezeten dus ik weet wat de profielen inhouden) gewoon de opleiding kunnen doen, en ik weet dat je in economie & maatschappij en cultuur & maatschappij niet echt exacte vakken krijgt, dus ook geen natuurkunde… Dus dan kan het toch eigenlijk niet dat die natuurkunde heel erg moeilijk moet zijn als dat niet verplicht is in je havo profiel?

Nu keek ik zojuist op de site van www.inholland.nl en daar zetten ze bij die opleiding een link naar een site waarin je kan kijken wat voor stof wiskunde en natuurkunde er aan bod komt, maar die site doet het niet meer, ik denk dat de url niet meer klopt… weet jij misschien welke site dit is?