Moeite met alleen zijn

Sinds ik op kamers zit heb ik moeite met alleen zijn. Ik ben ook niet erg hecht met mijn huisgenoten. Op school heb ik het altijd leuk, ook na school als ik met vrienden ga lunchen etc. Maar zodra ik thuis kom voel ik me gewoon alleen. Ik wil altijd iets doen of mensen om mij heen hebben, maar soms kan dat gewoon niet. Als ik bij mijn ouders thuis ben merk ik het nu ook. Als ze allebei werken bijvoorbeeld. Normaal zou ik dan mijn vriend appen of met vrienden afspreken. Maar ik moet niet te afhankelijk worden van anderen, toch? Iemand tips?

Ik herken het wel. Ik woon ook op kamers en ben niet heel hecht met mijn huisgenoten. Ik spreek ze wel en heel af en toe doen we wat samen, maar echt vriendinnen zijn wij niet.
Ik heb het vaak als ik een dag vrij ben en dan alleen thuis ben, dan voel ik mij ook eenzaam, maar ik probeer dan wat voor mezelf te doen. Serie kijken, lezen, puzzelen, diamond painting, schoonmaken, bakken

Ga samen 's avonds met vriendinnen eten of nodig hen bij je uit. Ga in de bib studeren van je campus.

Studentenverenigingen?

Al goeie suggesties boven. Denk ook aan sporten. Ik sport 4-5 x in de week.